וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר וסרלאוף: הדרך היחידה להחזיר תושבים לצפון - מערכה ולא הסדרה

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 20:12

בראיון לרדיו צפון, התייחס הח"כ מטעם עוצמה יהודית בין היתר להתחממות מול חיזבאללה ואמר כי "אם נגיע להסכם אנו עלולים למצוא את עצמנו ב-7 לאוקטובר הבא על סטרואידים, אסור לנו לקבל משוואה כזאת. כוח רדואן צריך להרגיש את התותחים של צה"ל מונחת עליהם"

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

חבר הכנסת ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף התראיין לרביע באדר ולורינה חטיב קיזל בתוכנית 'קול הדרוזים ברדיו צפון 104.5fm. הוא התייחס להתחממות בגזרה הצפונית, הוטו שהטיל שר האוצר על חוק החשמל בועדת השרים ועוד.

כשנשאל האם ישראל בדרך להסדרה מול חיזבאללה אמר כי "יש הרבה דיונים, אני דווקא רואה שצה"ל מתכונן ונערך למערכה בצפון אני שומע את זה יותר מאשר אני שומע על הסדרה ואני מקווה שכך יהיו פני הדברים ונכריע". עוד הוסיף כי "כל ישיבת ממשלה אני אומר את זה ושרים מצטרפים אלי: אם נגיע להסכם אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ב-7 לאוקטובר הבא על סטרואידים, אסור לנו לקבל משוואה כזאת. היא תפגע בהרתעה הישראלית והיא תפגע באמון של האזרחים במדינה, תושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם אם נלך על הסכם, ולכן אני מעביר מסר חד משמעי ויש תמימות דעים על כך בממשלה לא נוכל לקבל מציאות של הסדר מדני.

"החיזבאללה וכוח רדואן צריכים להרגיש את התותחים של צה"ל מונחתים עליהם, ואת היד החזקה שלנו, תקף השר. "זו הדרך להשיג הרתעה במזרח התיכון וזו הדרך שהם מבינים וזו הדרך היחידה להחזיר את תושבי הצפון לבתים שלהם".

יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הנגב והגליל 4. ראובן קסטרו
"תושבי הצפון לא יחזרו לבתיהם אם נלך על הסכם". יצחק וסרלאוף/ראובן קסטרו

על הוטו שהטיל שר האוצר על חוק החשמל בועדת השרים השבוע. סמוטריץ' ביקש שלא לקדם את החוק שיחבר לחשמל בתים ביישובים דרוזיים שנבנו על אדמות פרטיות, מחשש שיעודד בנייה לא חוקית.בתגובה לכך, ראשי מועצות דרוזים מתחו עליו ביקורת קשה ואמרו כי "רוב השרים הגיעו לנאום בהלוויות החללים הדרוזים, נתניהו הבטיח הבטחות - ובסוף בגדו בנו".

וסרלאוף מסר כי "יש צורך בחוק החשמל ואני חושב שהיה מקום לקדם אותו, יש לנו חובה להסיר את החסמים בכדי לקדם ולהאיץ גם את בעיית החשמל וגם בעיות נוספות בחברה הדרוזית.

"התמיכה בחברה הדרוזית היא חשובה בכדי לחזק את החוסן הקהילתי, היישובים הדרוזים החליטו לא להתפנות ואני חושב שהם קיבלו החלטה נכונה שצריכה להוות דוגמא והשראה עבור כולנו. העמידה שלהם בחזית היא לא דבר של מה בכך והתפקיד שלי זה לחזק אותם מהמקום וההחלטות שלנו, בכדי להעניק להם את החוסן הנדרש, ואפשרות להפוגות, לפעילות ולחיזוק הקהילתיות שלהם דווקא מתוך הערכה לגדלות הנפש שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
"יש צורך בחוק החשמל ואני חושב שהיה מקום לקדם אותו". סמטוריץ'/פלאש 90, חיים גולדברג

"הדרוזים מבינים את גודל השעה. עשרות אם לא מאות מבני הכפרים מגיעים לחזית ונלחמים בגבורה, אני צריך כשר להיות עבורם שם ואני משתדל להגיע. לצערי, יש גם נופלים בקרב העדה הדרוזית ואני משתדל לבוא לנחם. אני אומר להורים השכולים שהילד שלהם זה הגיבור של כולנו, ואני רוצה שהילדים שלי ילמדו על המורשת של הבן שלהם ועל איך הוא חונך וגדל לאהבת המולדת לאהבת המדינה והארץ".

"זו הדרך וזה מה שמחבר בנינו ולעולם לא יפרחדו בנינו, אנחנו צריכים לעשות כל מה שאפשר בכדי לחבר את העדה הדרוזית ולהיות קשובים לצרכים שלהם ולתת להם את המענה, בכדי שירגישו ויהיו חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית, לא רק בשדה הקרב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully