וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הטענות לריגול אחר התובעים בהאג: שגריר ישראל בהולנד זומן לשיחת נזיפה

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 23:10

השגריר, מודי אפרים, נקרא למשרד החוץ ההולנדי, שם התבקש להתייחס לתחקיר הגרדיאן שעורר סערה ובו נטען כי ישראל מרגלת ומאיימת על בכירים בבית הדין הבינלאומי

בית הדין הבינלאומי בהג החליט לעצור את המבצע ברפיח/האו''ם

שגריר ישראל בהולנד, מודי אפרים, זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ ההולנדי. זאת, בעקבות תחקיר הגרדיאן שעורר סערה, בו נטען כי ישראל מרגלת ומאיימת על בכירים בבית הדין הבינלאומי, ולאחר שחברי פרלמנט הולנדים דרשו הסברים.

לפי תחקיר ה"גרדיאן", ראש המוסד לשעבר יוסי כהן איים על התובעת הקודמת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בסדרת מפגשים חשאיים, בהם ניסה לשכנע אותה לסגור את חקירתה שעסקה בפשעי מלחמה. עוד נמסר כי המגעים הסודיים לכאורה שהתקיימו בין כהן לבין התובעת דאז, פאטו בנסודה, התקיימו בשנים שקדמו להחלטתה לפתוח בחקירה רשמית בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בשטחים הפלסטיניים.

לפי בכיר ישראלי, שצוטט על ידי הגרדיאן, כהן פעל באישור "הדרג הבכיר" ומעשיו הוצדקו על בסיס האיום הנשקף מצד בית המשפט לבכירים בצה"ל.

דיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024. רויטרס
דיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, 24 במאי 2024/רויטרס

גורם ישראלי נוסף שתודרך על המבצע נגד בנסודה אמר כי מטרת המוסד הייתה להפליל את התובעת או לגייס אותה כמי שתשתף פעולה עם דרישות ישראל. גורם שלישי המעורה במבצע אמר כי כהן תפקד כ"שליחו הבלתי רשמי" של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully