וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדר "הסכמה רחבה": נדחתה ההצבעה על חוק הארכת שירות המילואים

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 13:22

יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין הודיע שהוא דוחה את ההצבעה בהיעדר "הסכמה רחבה", כשמועד פקיעת החוק הישן הוא בעוד ארבעה ימים. המשמעות: אם החוק לא יעבור עוד השבוע, אלפי לוחמים מעל גיל 40 ישתחררו באופן אוטומטי ממילואים בתחילת השבוע הבא

בווידאו: וועדת החוץ והביטחון בביקורת על אמירתו של נתניהו/מעריב

ההצבעה על חוק הארכת שירות המילואים, שהייתה אמורה לעלות היום (רביעי) בוועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, נדחתה בהיעדר "הסכמה רחבה". החוק אושר השבוע במליאה בקריאה ראשונה, והגיע הבוקר לדיון בוועדה להכנה לקריאה שניה ושלישית, אך אדלשטיין שהבהיר אתמול כי אם לא תהיה הסכמה של האופוזיציה לחוק - הוא יידחה את ההצבעה עליו, וכך פעל. משמעות הדחייה היא, שאלפי לוחמים מעל גיל 40 ישתחררו אוטומטית ביום ראשון, עם פקיעת החוק.

בדיון התנגדו חברי האופוזיציה לאשר את הבקשה. ח"כ רם בן ברק מיש עתיד אמר: "יש כאן משפחות שמתפרקות, עסקים שקורסים, ילדים שלא יודעים איך אבא שלהם נראה. אני חושב שבמקרה הזה צריך לסמוך על הפרט, שאם הוא ירגיש שהוא יכול הוא יעשה את השנה הזו ואם לא אז לא. אי אפשר להתעלם גם מפסקת בג"ץ אתמול, יש לנו קצת אינטרס שהצבא יהיה בלחץ ויפעל להרחיב את השורות".

יולי אדלשטיין, דיון ועדת חוץ וביטחון, 26 ביוני 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ההצבעה על החוק תדחה בהיעדר "הסכמה רחבה". ועדת חוץ וביטחון, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ גדי איזנקוט: "הדרך שזה נעשה כשמביאים את זה בדקה 90 ללא עבודת מטה, לא משדרת רצינות". ח"כ אפרת רייטן הוסיפה: "יש כאן ניצול של האחריות והממלכתיות". לעומתם ח"כ טלי גוטליב אמרה: "בשונה מחוק הגיוס, אני מתייחסת לזה כצו השעה. אני במלחמה ואני לא מוכנה לדחות את בקשת הצבא".

יו"ר הוועדה ח"כ אדלשטיין אמר: "אני סירבתי לעשות גיוס קואליציה. לא יהיה מצב שהארכת החוק הזה תעבור על כידוני הקואליציה, ואחר כך אשמע במליאה חברי כנסת אומרים ש'הקואליציה שמבוססת על משתמטים העבירה, ואנחנו נלחמנו שאשת המילואימניק תראה את בעלה סוף סוף'. לא יהיה, או שכולנו נדחה את הבקשה של צה"ל או שכולנו נסכים על משהו. אין לי שום אינטרס אישי, סיעתי, מפלגתי, או קואליציוני להעביר את זה. או שנסכים על משהו או שלא אבל כולנו ביחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יולי אדלשטיין, דיון ועדת חוץ וביטחון, 26 ביוני 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ועדת חוץ וביטחון, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
דיון ועדת חוץ וביטחון, 26 ביוני 2024. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ועדת חוץ וביטחון, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

אמש הבהיר יו"ר הוועדה בדיון כי אם "שני הרמטכ"לים לשעבר", כשכוונתו לגנץ ואיזנקוט, "יאמרו שהם לא מוכנים לזה - אנחנו לא נקדם את זה". הבוקר, ח"כ גדי איזנקוט הודיע כי המחנה הממלכתי תתמוך בהארכת שירות המילואים לתקופה קצרה מאוד של שבועיים בלבד, שבמהלכה יבחנו גם את ההתקדמות של חוק הגיוס שמקדמת הקואליציה. כאמור, בשל אי ההסכמות - ההצבעה נדחתה זאת למרות שצה"ל דרש בתקופה האחרונה לקדם בדחיפות את החוק בגלל הצורך בכוח אדם במלחמה.

חוק הארכת המילואים קובע שגיל הפטור יעלה בשנה כדלקמן: בעבור מי שאינו קצין יינתן הפטור משירות מילואים בגיל 41 במקום גיל 40; בעבור קצין יינתן הפטור בגיל 46 במקום גיל 45; ואילו בעבור חריגי הגיל שר הביטחון יהיה רשאי לקבוע בצו, באישור ועדת החוץ והביטחון, כי פטור יינתן בגיל 50. הוראת השעה עתידה לפקוע ב-30 ביוני, ובקשת הממשלה הייתה להאריך אותה בשלושה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully