וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על חוק הפטור מגיוס: "או שזה יעבור בהסכמה רחבה או שלא יעבור בכלל"

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 19:34

ח"כ אדלשטיין אמר את הדברים בדיון שנערך בועדת חוץ וביטחון על חוק גיוס חדש שפוטר תלמידי ישיבות ש"תורתם אמונתם" משירות מצה"ל. עמדתו של אדלשטיין בנושא דומה לעמדה שהציג גלנט, שהצהיר בזמנו כיהנו בממשלה כי יתמוך בחוק רק אם גם גנץ ואייזנקוט יתנו את הסכמתם

דוד שכול הציג ליולי אדלשטיין "מכתב פיטורים"; הח"כ: "עוף לי מהעיניים"/מערכת וואלה!

אחרי החלטת בג"ץ, ועדת החוץ והביטחון התכנסה הערב (שלישי) כדי לדון בחוק הגיוס שמקדמת הקואליציה בראשות נתניהו, ובמסגרתו, תלמידי ישיבות ש"תורתם אומנותם" יהיו פטורים משירות בצה"ל אך יגויסו אלפי חרדים בודדים, בהתאם לדרישות של צה"ל.

יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר כי בשבוע הבא יופיעו בפני הוועדה נציגים מהצבא או שר הביטחון יואב גלנט. "נשמע את הדרישות שלהם. כולם רוצים לקדם את החוק מהר, ואני בראשם. גם אם אנחנו נגייס מחר 10 אלף חרדים הם לא יהוו פתרון לחוק שאנחנו מקדמים במקביל להארכת גיל הפטור משירות מילואים". אדלשטיין הוסיף על חוק הגיוס שמקדמת הוועדה בראשותו: "שהחוק יעבור בהסכמה או שלא יעבור בכלל".

עמדת אדלשטיין שהובאה בוועדה בראשותו דומה לזו של שר הביטחון יואב גלנט שהצהיר בתקופה שבה גנץ ואיזנקוט כיהנו בממשלה כי יתמוך בחוק רק אם גם השניים יתנו את הסכמתם ויתמכו בו. מאז, וגם לאחר פרישתם מהממשלה, במחנה הממלכתי הבהירו כי יתנגדו לנוסח החוק הנוכחי בין היתר כי צרכי צה"ל השתנו לאחר 7 באוקטובר.

חבר הכנסת יולי אדלשטיין בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
"גם אם אנחנו נגייס מחר 10 אלף חרדים הם לא יהוו פתרון". יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

ח"כ משה קינלי טור פז אמר כי, "שחיקת המילואימניקים חייבת לעמוד לנגד עינינו, ועדיין העובדה שאנחנו רוצים לחלוק את עול המילואים זה חשוב אבל אנחנו צריכים עוד אנשים בסדיר. אנחנו צריכים 10 או 15 פלוגות חרדיות נוספות לאלה שקיימות היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully