וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביבת נתניהו זועמים על אדלשטיין: "משת"פ של גלנט, מוביל לבחירות"

עודכן לאחרונה: 26.6.2024 / 9:52

לאחר שיו"ר ועדת החוץ והביטחון אמר שיקדם את חוק הגיוס רק "בהסכמה רחבה", נתניהו דרש ממנו הבהרות. קודם לכן החרדים הפצירו בראש הממשלה "לצופף שורות במפלגתו", והאשימו שהח"כים מהליכוד יגרמו להפלת הממשלה. בסביבת אדלשטיין טענו שהאמירה "תסנדל את האופוזיציה"

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, יולי אדלשטיין, ודרש ממנו הבהרות על אמירתו אמש (שלישי) בוועדה, לפיה יקדם את חוק הגיוס רק "בהסכמה רחבה". גורמים בלשכת ראש הממשלה הביעו זעם על ההתנהלות של אדלשטיין וטענו כי "נראה שהוא משת"פ של גלנט ומוביל לבחירות".

גם בסיעות החרדיות זעמו על אדלשטיין והאשימו אותו בכך ש"הוא וגלנט יגרמו להפלת הממשלה". החרדים אף העבירו מסר כזה ללשכת נתניהו וביקשו ממנו "לצופף שורות" במפלגתו, והאחרון שוחח עם אדלשטיין על כך.

חבר הכנסת יולי אדלשטיין בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
"משת"פ של גלנט ומוביל לבחירות". אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

אדלשטיין לא חזר בו מדבריו, וטען בפני נתניהו כי זאת עמדתו ויש להגיע "להסכמה רחבה". עם זאת, בסביבתו אמרו כי הפרשנות לאמירה כאילו הוא נתן וטו לאופוזיציה היא שגויה. "בדיוק להיפך", אמרו גורמים בסביבת אדלשטיין. "זה לא וטו, אלא שאנחנו מסנדלים את אנשי האופוזיציה לתוך החוק. ברגע שהצבא יסמוך ידיו על החוק - תהיה להם בחירה: או להצביע בעד הצבא או להצביע נגד הצבא".

דבריו של אדלשטיין נאמרו בוועדת החוץ והביטחון, שהתכנסה אתמול בעקבות החלטת בג"ץ, ובה דנו בחוק הגיוס שמקדמת הקואליציה בראשות נתניהו. במסגרת חוק זה, תלמידי ישיבות ש"תורתם אומנותם" יהיו פטורים משירות בצה"ל אך יגויסו אלפי חרדים בודדים, בהתאם לדרישות של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully