וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "היועמ"שית צריכה להוציא הנחייה לשר הבטחון להתחיל ליישם את פסיקת בג"ץ"

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 18:29

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בריאיון לטל שלו להחלטה לחייב את החרדים להתגייס, והדגיש שיש ליישם אותה לאלתר: "יש כללי משחק, אחרת נגיע לאנרכיה". על מכתבי האזהרה בפרשת הצוללות: "מציע לחכות לסוף". על איחוד בימין: "מעריך את בנט וסער אבל לא בונה החלטות על בסיס סקרים"

ליברמן: היועמ"שית צריכה להנחות את שר הביטחון ליישם את פסיקת בג"ץ./אוניברסיטת רייכמן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (שלישי) כי על היועמ"שית גלי בהרב-מיארה להנחות את שר הביטחון להתחיל ליישם את פסיקת בג"ץ. "אם הממשלה לא תיישם את החלטת בג"ץ - לאן נגיע?", אמר בריאיון לכתבת והפרשנית הפוליטית של אתר וואלה, טל שלו, בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן.

"יש כללי משחק, וחייבים לשמור עליהם, אחרת אנחנו הורסים את המדינה ומגיעים לאנרכיה מוחלטת. צריך לשלוח צווים לכולם", הוסיף ליברמן. עוד הדגיש כי "חוק שוויוני זה כשכולם בגיל 18 מתגייסים, או לשירות צבאי או לשירות אזרחי. אני לא מכיר משהו אחר".

בהקשר של חוק הפטור מגיוס, מתח ביקורת על ראש הממשלה, על כך שהוא מזניח את הביטחון לשם עניינים פוליטיים. "אני זוכר את ראש הממשלה שעמד עם הפלקט באו"ם 'this is a bomb' עם הקו האדום. הוא כרגע מטפל בחוק ההשתמטות ומחליף מהלומות עם השר לביטחון לאומי. כרגע לא נעשה כלום בביטחון".

אביגדור ליברמן בראיון עם טל שלו, כנס הרצליה, אוניברסיטת רייכמן, 25 ביוני 2024. אוניברסיטת רייכמן, צילום מסך
"חוק שיוויוני הוא כשכולם מגיל 18 מתגייסים". ליברמן בכנס, היום/צילום מסך, אוניברסיטת רייכמן

בנוסף התייחס ליברמן לפרשת הצוללות, ואמר כי הוא ממליץ לחכות "עד הסוף". "מדובר בעניינים רגישים אני מציע שאנחנו נתייחס לא לטיוטת ביניים אלא לפסיקה סופית ולמסקנות סופיות".

עוד דיבר על הסכם נורמליזציה עם סעודיה: "אני לא תומך בהסכם עם הסעודים בלי הסכם הגרעין שלהם. אסור לנו להסכים לתכנית הגרעין. סעודיה עם כל הנפט לא זקוקה לגרעין לצורך הפקת חשמל. גם התכנית האיראנית התחילה ככה".

באשר ליחסים עם ארה"ב ציין כי "מעולם לא היה ויכוח קולני עם ארה"ב כמו שיש היום. כשהיו חילוקי דעות תמיד ידענו לטפל בנושאים האלו בחדרים סגורים. מה שנעשה היום הוא חסר תקדים, וזה נזק למדינת ישראל. היחסים עם ארה"ב הם חלק ממערכת האסטרטגיה של מדינת ישראל, וכל המריבה הזאת היא פגיעה בביטחון הלאומי".

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם/פלאש 90, עיבוד תמונה
"אם הממשלה לא תיישם את החלטת בג"ץ - לאן נגיע?". בהרב-מיארה/עיבוד תמונה, שלי טורם/פלאש 90

ליברמן לא התרשם מתוצאות הסקר על איחוד מפלגתו, מפלגה בראשות נפתלי בנט ומפלגת תקווה חדשה-הימין הממלכתי בראשות סער. "יש הבדל בין סקרים לתוצאות אמת. באיחוד הקודם שלי עם הליכוד הפסדתי המון מנדטים ולכן צריך לפעול בצורה שקולה.

"אני מעריך את נפתלי, גדעון סער ועוד, אבל אני לא בונה החלטות על בסיס סקרים", אמר. "עלינו לבנות קואליציה ציונית. קואליציה לאומית רחבה היא מכבסת מילים כדי להכניס את החרדים. יש רוב מספיק גדול כדי להקים קואליציה ציונית. אפעל להקמת קואליציה לאומית בלי מפלגות אנטי-ציוניות, משיחיים ונתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully