וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון אלרעי פרייס על התפרצות קדחת הנילוס: "מה שאנחנו רואים השנה חריג"

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 8:17

ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות התייחסה להתפשטות המחלה שאתמול גבתה את חייהן של שתי ישראליות. "רוב האנשים שיש להם תסמינים זה חולף בפחות ממאית מהמקרים", הרגיעה בריאיון ל-103FM. "אני לא מוטרדת, אנחנו עוקבים אחרי זה אבל זה חלק מההתחממות הגלובלית"

בווידאו: סרטון הדרכה על קדחת הנילוס/משרד הבריאות

ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה הבוקר (ראשון) להתפשטות המחלה שאתמול גבתה את חייהן של שתי ישראליות. "צריך לעשות בדיקות. רוב האנשים שיש להם תסמינים זה חולף בפחות ממאית מהמקרים. מה שאנחנו רואים חריג השנה וזה שפשוט קדחת הנילוס התחילה יותר מוקדם וזה בגלל מזג האוויר. זה בגלל החום והלחות ככל הנראה", טענה פרייס. "בסביבות של מגורים כמה שיותר להימנע שיהיה מקום התרבות של יתושים". את הדברים אמרה בריאיון ל-103FM.

"צריך להיות עם תכשירים מפני יתושים ובעיקר לשים לב. אין חיסון כרגע", הדגישה. "אני לא מוטרדת, אנחנו עוקבים אחרי זה אבל זה חלק מההתחממות הגלובלית".

אתמול נודע כי שתי נשים נפטרו בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, וישנו חשש שסיבת המוות היא מקדחת הנילוס המערבי. מטעם ביה"ח נמסר כי הם ממתינים לתוצאות המעבדה על מנת לאמת את נסיבות מותן. הנשים בשנות ה-80 לחייהן, אחת מפתח תקווה והשנייה מראש העין. נכון לעכשיו ישנם 8 חולים מאומתים ומאושפזים בישראל, כשלפחות 2 מהם במצב קשה.

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021/ראובן קסטרו

בבית החולים בילינסון יש חמישה מקרים חשודים שלא אומתו. שניים שוחררו לאחר שיפור במצבם, ואחד מאושפז ומצבו לא ידוע. מבית החולים איכילוב בתל אביב נמסר כי ישנם ארבעה מאובחנים המאושפזים בעקבות הקדחת, אחד במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, שניים במצב בינוני והרביעי במצב קל-בינוני. שלושה חולים נוספים שוחחרו. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפזים נכון לעכשיו שלושה חולים, אחד במצב קשה ושניים במצב קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully