וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע תקריות הרצח הגוברות: מה הסיפור של קלקיליה ואיזו סכנה מרחפת מעל יו"ש?

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 23:11

לפי ההערכות, בקלקיליה היקף החמושים קטן מזה שבטול כרם ובג'נין. אולם, מתבצע ניסיון לחקות את דפוסי הפעולה במחנות הפליטים ולהוציא פיגועים לפועל - זאת בתמיכת כספי תשתיות טרור שמועברים מחו"ל לחוליות מקומיות בתמורה להם. "הניסיון לסחוף צעירים - בלתי פוסק"

כוחות צה"ל פועלים בקלקיליה לאחר רצח אזרח ישראלי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתקופה האחרונה הצביע השב"כ על כמה חוליות טרור בקלקיליה שמתכוונות לבצע פיגועי ירי, כשבהתאם לכך ביצעה אוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של תא"ל יקי דולף כמה פעולות בלב העיר הפלסטינית. באחד הלילות, לפני כשבוע וחצי, נהרגו ארבעה מחבלים מאש צה"ל. לאחר מכן, ביצעו כוחותינו כמה כניסות במטרה לאתגר את החמושים המקומיים ולפגוע בהם.

בנוסף, לפי ההערכות, היקף החמושים בקלקיליה קטן מזה שבמחנות הפליטים בטול כרם ובג'נין, אולם מתבצע ללא ספק ניסיון לחקות את דפוסי הפעולה ולהוציא אל הפועל פיגועים. זאת, לרבות שימוש בירי, מטעני חבלה ובקבוקי תבערה.

כוחות צה"ל פועלים בקלקיליה לאחר רצח אזרח ישראלי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות צה"ל פועלים בקלקיליה לאחר רצח אזרח ישראלי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הניסיון לסחוף צעירים הוא בלתי פוסק", אמר גורם ביטחוני, שמייחס חשיבות רבה למצוקה הכלכלית ביהודה ושומרון על רקע אי כניסת פועלים פלסטינים לעבודה בישראל ובהתיישבות. "לאחרונה נפתח מעבר ג'למה לכניסת ערבים ישראלים לג'נין. זה קצת מקל ומכניס כסף אבל המגמה היא שלילית. יש מצוקה כלכלית גדולה, אין אופק כלכלי ברחוב".

עוד הוסיף הגורם הביטחוני כי התוכנית של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואחרים למנוע את כספי הסילוקין מהרשות הפלסטינית יכולה להביא לקריסת מנגנוני הביטחון הפלסטינים, כמו גם מערכות מתפקדות בתוך הרשות הפלסטינית. "צעדים נגד הרשות הפלסטינית רק יחריפו את המצב בגזרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פעילות כוחות צה"ל באוגדת יהודה ושומרון במהלך מבצע ״שובר גלים״. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל באוגדת יהודה ושומרון במהלך מבצע ״שובר גלים״/דובר צה"ל

לדברי גורמי ביטחון, בשונה מערים אחרות, מנגנוני הביטחון הפלסטינים בקלקיליה אגרסיביים בהרבה מערים אחרות, ובכל זאת, תשתיות טרור מחו"ל מצליחות להזרים כסף גדול לחוליות מקומיות בתמורה לפיגועים. "בניגוד לכניסות האלימות לג'נין וטול כרם, הפעילות בקלקיליה לא גוררת אחריה את החמושים החוצה ולא את הצעירים לקיים הפרות סדר, ובכל זאת יש כניסות בתדירות מאוד גבוהה כדי לא לאפשר לטרור לצמוח", אמר גורם צבאי לוואלה.

בשבת בבוקר נרצח בקלקיליה אמנון מוכתר מפתח תקווה, במה שלדברי גורמים בצה"ל מסתמן כפיגוע על רקע לאומני. מוכתר נורה למוות ברכבו, שהוצת לאחר הירצחו.

נרצח בפיגוע בקלקיליה. אמנון מוכתר מפתח תקווה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נרצח בפיגוע בקלקיליה. אמנון מוכתר מפתח תקווה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מחקירה ראשונית עלה כי היה מוכר לסוחרים בעיר הפלסטינית, בה נהג לערוך קניות של פירות וירקות. על פי תמונות מהזירה, לאחר שנורה רכבו הוצת ורישיון הנהיגה שלו נלקח. עוד עלה מפרטים ראשוניים כי מוכתר נכנס לעיר הבוקר דרך מעבר אליהו. בקלקיליה כמו גם בערים פלסטיניות נוספות באיו"ש אין מחסום בידוק לבאים לעיר, אולם קיים שילוט במרחב האוסר על ישראלים להיכנס לשטח A.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully