וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקס למחוסל, קו אלכסוני לפצוע: רשימת יעדי הסיכול של צה"ל הולכת ומתמלאת

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 19:40

במוקד תשומת הלב מצויות 5 דמויות מוכרות בחמאס שמנהלות את המלחמה ברצועה עוד מראשיתה. רובם מצליחים לחמוק שוב ושוב מידי צה"ל, אולם היום ייתכן וחוסל ראאד סעד, ראש אגף המבצעים בזרוע הצבאית, שתופס את המקום החמישי. אם אכן כך הדבר, צפוי לצה"ל הישג כפול

חיל האוויר תוקף במרכז ודרום רצועת עזה/דובר צה"ל

מאחורי דלת הכניסה ללשכת מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן נתלו שלושה דפים בגודל A4. בהם, רשימת יעדי הסיכולים הממוקדים של צה"ל, החל מהדרג הבכיר ביותר בחמאס, וכלה במפקדי חטיבות בזרוע הצבאית, מפקדי גדודים, מפקדי מערכים, בעלי תפקידים רגישים ומפקדי פלוגות. אם הדמות חוסלה, מסמנים עליה איקס. מי שנפצע, יזכה לקו אלכסוני. בחודשים האחרונים, התמלאו תמונות באיקסים, אולם הבכירים, שמתנהלים כמבוקשים, הצליחו לחמוק מעיני המודיעין הישראלי - ובראשם סינוואר, דף וסעד.

ניתן לומר כי במוקד תשומת הלב, חמש דמויות בחמאס שמנהלות את המלחמה ברצועת עזה נגד צה"ל.

מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023/רויטרס

מעל כולם ועל פיו יישק דבר: יחיא סינוואר. לצדו, אינו גורם בכיר אך פועל כיד ימינו, איש אמונו ומוציא אל הפועל של פרויקטים מיוחדים, אחיו, מוחמד סינוואר, שהבליח מהאפלה כשנחשף סרטון שלו נוסע בג'יפ בתוך מנהרת הענק שנבנתה בצפון הרצועה במרחב בית חנון במרחק של מאות מטרים בלבד ממעבר ארז.

מוחמד דף, המהווה כדמות השנייה המשפיעה בחשיבותה על הזרוע הצבאית, ניצל מספר רב של פעמים מסיכולים ממוקדים של צה"ל, אך נפצע לפחות בשניים מהם.

מרואן עיסא, שהוגדר כסגנו של מוחמד דף, חוסל במרץ 2024 לאחר שהסתתר במתחם תת קרקעי במחנה הפליטים נוציראת. הוא היה מהבודדים שהיה מורשה לנהל עם דף קשר הדוק, ובהתאם היה מוציא אל הפועל של האסטרטגיה והתוכניות המבצעיות שזה הגה.

עוד בוואלה

ניסיון סיכול ממוקד נגד בכיר חמאס ברצועת עזה; עוד לא ידועות תוצאות התקיפה

לכתבה המלאה
לראשונה מזה 30 שנים: תיעוד עדכני של מוחמד דף. חדשות 12, אתר רשמי
מוחמד דף/אתר רשמי, חדשות 12

הדמות החמישית בצמרת חמאס הוא ראאד סעד, ראש אגף המבצעים בזרוע הצבאית של חמאס. במהלך הפשיטה של אוגדה 162 על בית החולים שיפא, פורסמה תמונתו כאחד מבכירי העצורים במקום. אולם, מהר מאוד הבהיר דובר צה"ל כי מדובר בטעות. מאוחר יותר, דיווחו הפלסטינים על סיכול ממוקד שביצע צה"ל, אולם סעד ניצל ורק נפצע, כשעד היום לא ברורה חומרת פציעתו.

תמונתו של ראש אגף המבצעים של חמאס, ראאד סעד, בקולאז' שפרסם צה"ל מהעצורים בבית החולים שיפא. דובר צה"ל
תמונתו של ראאד סעד בקולאז' שפרסם צה"ל מהעצורים בבית החולים שיפא/דובר צה"ל

כאמור, מוקדם יותר היום תקף צה"ל מהאוויר כמה מבנים צמודים בהם לפי הערכות הסתתר סעד. לאחר התקיפות היקף ההרס היה גדול מאוד ומסביב למכתש מתוך ההריסות חולצו לפחות 12 גופות. עד כה לא התקבל אישור חמאס לסיכול הממוקד, מאחר וממשיכים החיפושים מתחת ההריסות. אם חוסל סעד, יהיה זה הישג כפול לצה"ל: פגיעה מורלית, ואף יותר מכך, הסתלקות של דמות בכירה עתירת ניסיון מבצעי נגד ישראל.

ראאד סעד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ראאד סעד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לצד הציד אחר צמרת חמאס, מתנהל מאמץ משולב של השב"כ, אמ"ן, ופיקוד הדרום אחר צמרת הזרוע הצבאית של חמאס בדגש על מח"ט עזה, עז א-דין אל חדדהיה, שלפי פרסומים בערבית ניצל מניסיון סיכול ממוקד בפברואר השנה, ומח"ט רפיח, מוחמד שבאנה, שניצל לפחות פעם אחת לפי פרסומים בערבית מסיכול ממוקד של צה"ל.

בנוסף לכך, נמצא במוקד הציד של קהילת המודיעין מח"ט חאן יונס ראפע סלאמה (אבו סלאח), שלפי הערכות בישראל מקורב מאוד למוחמד דף, ועל רקע המהלכים שביצע צה"ל במסגרת התמרון הקרקעי, הסתפחו אליו אלפי מחבלים שנמלטו מצפון רצועת עזה ומרפיח. משכך, בחמאס מייחסים לאבו סלאח חשיבות רבה בארגון מחדש של מה שנותר מהזרוע הצבאית של חמאס, וההתארגנות מחדש מול צה"ל בדרום הרצועה.

לפי גורמי ביטחון, "ככל שחולף הזמן הלחץ על צמרת חמאס גדל. זה עניין של זמן עד שמישהו מהם יעשה טעות וייחשף לקהילת המודיעין. מדובר במאמץ גדול מאוד של כלל הגופים והתהליכים מתנהלים תחת רגישות רבה בגלל תנועה שלהם בתת קרקע, בסביבה אזרחית וההבנה שיש 120 חטופים בידי חמאס ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully