וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי צבא על הרצח בקלקיליה: מסתמן שמדובר בפיגוע על רקע לאומני

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 18:40

הנרצח היה מוכר לסוחרים בעיר הפלסטינית, אצלם נהג לערוך קניות של פירות וירקות. במערכת הביטחון החליטו בחודשים האחרונים לפתוח יותר כניסות לשטח A כדי להפחית את המתיחות באמצעות שגשוג כלכלי ומסחר - דבר המושך אלפי אנשים בכל סופ"ש. הערכה: חשוד נעצר והועבר לחקירה

כוחות צה"ל פועלים בקלקיליה לאחר רצח אזרח ישראלי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על פי הערכה, האזרח הישראלי שנרצח הבוקר (שבת) בקלקיליה הגיע לאזור כדי לעשות קניות בעיר הפלסטינית. הנרצח היה מוכר לסוחרים פלסטינים בקלקיליה אצלם נהג לערוך קניות של פירות וירקות. מפרטים ראשוניים עולה כי הוא נכנס לעיר הבוקר דרך מעבר אליהו. בקלקיליה כמו גם בערים פלסטיניות נוספות באיו"ש כידוע אין מחסום בידוק לבאים לעיר, יחד עם זאת קיים שילוט במרחב האוסר על ישראלים להיכנס לשטח A.

לפי גורמי צבא האירוע היום מסתמן כעל רקע לאומני, בו נרצח אזרח ישראלי ע"י מחבלים בעת שהותו בקלקיליה. עוד מסרו הגורמים כי עד כה, היו למעלה מ-350 פעילויות בעיר מתחילת המלחמה, 5 מבצעים חטיבתיים, ויותר מ-40 מחבלים שחוסלו. בתוך כך, צה"ל ממשיך לבצע מעצרים בהמשך לרצח על רקע לאומני בקלקיליה, ולפי הערכת גורמי ביטחון נעצר חשוד אחד במעורבות ברצח שבשלב זה הועבר לחקירה לבדוק את הקשר.

בחודש שעבר, אחרי חודשים של סגר נושם, נפתח מחדש מחסום ג'נין לכניסת ישראלים לתוך העיר, כחלק מניסיונות של הדרג המדיני ביטחוני בכלל ובפיקוד מרכז בפרט להפחתת המתיחות באי"וש באמצעות שגשוג כלכלי ומסחר. על אף שבאופן רשמי הכניסה אסורה, מידי סופשבוע היו נכנסים לעיר אלפי ערבים ישראלים לקניות וסידורים לרכב ולבית, כמו ג'נין, גם הערים קלקיליה, שכם ועוד נותרו מוקדי משיכה לישראלים, על אף המלחמה ברקע והמתיחות בשטח.

אזרח ישראלי נרצח בקלקיליה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נכנס לעשות קניות - ונרצח. הרכב של הישראלי שהוצת לאחר שנורה למוות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ציר זמנים:

  • 07:51: התקבל עדכון על אירוע ירי באזרח ישראלי יהודי בעיר קלקיליה. בעקבות הירי, נפצע באורח אנוש והובל לבית החולים הממשלתי בקלקיליה לטיפול רפואי .
  • 08:50: בפעילות קציני המנהל האזרחי, הועבר הפצוע על ידי הסהר האדום לאמבולנס ישראלי במוצב 422.
  • 08:58: נקבע מותו של האזרח.
sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
אמבולנסים מטפלים בנרצח הישראלי בקלקיליה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אמש נקבע מותו של משה דעדוש שנשדד באלימות בקלקיליה. אמבולנס בזירת הירי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמש נקבע מותו של משה דעדוש, אזרח ישראלי מקרית אונו שנשדד באלימות בקלקיליה. לפי הערכה, דעדוש הגיע לעיר הפלסטינית כדי לסדר את רכבו, למרות האזהרות והשילוט שאומר כי הכניסה לישראלים אסורה.

מפרטי החקירה עולה כי דעדוש נשדד מרכבו והושלך לכביש בעת שנכנס לקלקילי. דעדוש התעשת וניסה לעצור רכבים בצד הדרך, ובמהלך נסיעה של עובר אורח שחילץ אותו משם לקה בליבו והתמוטט. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא אך למרות מאמצי החייאה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. האירוע מוגדר כפלילי ומשכך המשטרה היא זו שתוביל את החקירה ולא שב"כ.

כוחות צה"ל פועלים בקלקיליה לאחר רצח אזרח ישראלי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות נרחבים פועלים באזור. רכבי צה"ל בקלקיליה הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפני כשנה, סיילאס שי ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29 נרצחו בפיגוע הירי בחווארה כשהגיעו לסדר את רכבם במוסך בעיר הפלסטינית. השניים, תושבי אשקלון ואשדוד, נורו למוות מטווח אפס על ידי מחבל במוסך. על פי החשד, נוכחים במקום הזעיקו את המפגע, שהגיע רגלית, פתח עליהם באש ונמלט ברכב.

אבי, נהג ההסעות שהיה בזירת הפיגוע, מספר כי "הייתי שם איתם. דיברתי איתם. הם שאלו אם אני גם מאשדוד והתפתחה שיחה. דיברנו קצת ואז האבא אני הולך לשטיפת מכוניות. הוא נכנס לשטיפה, היו יריות וישר ברחנו משם - הקפצתי חבר שלהם". עוד המשיך הנהג וסיפר כי "אני לעולם לא חוזר לשם יותר, היה ממש מפחיד. אבא ובן נרצחו. כואב לי ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully