וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבן שלי לא התאושש ואנו מפחדים, מה יהיה בעתיד?": 14 שנות מאסר למטפל המתעלל ממעון בני ציון

עודכן לאחרונה: 21.6.2024 / 0:01

לאית סלאמה הואשם במאות תקיפות מזעזעות כלפי הדיירים, בהם הטלת מימיו על מיטות המטופלים, תקיפות מיניות, נשיכות והכאות. המשפחות: "הפך את חייהם של החוסים לסיוט מתמשך. יש בעיות קשות בדיור לאנשים עם מוגבלות ולא מקשיבים לנו". משרד הרווחה: "רואים בחומרה את המקרה"

בווידאו: בני משפחה של חוסים במעון "בני ציון" הגיעו להגשת כתב אישום נגד החשוד המרכזי בהתעללות/מערכת וואלה!

14 שנות מאסר ועוד שנה על תנאי נגזרו היום (חמישי) על לאית סלאמה, המטפל המתעלל מבני ציון. בנוסף, יצטרך לשלם פיצויים בסך 150 אלף שקלים ל-17 המשפחות שפגע בהם בזמן שעבד כמטפל. העונש ניתן במסגרת הסדר טיעון והסכמת המשפחות, ומהדהד את מאות התקיפות המזעזעות שפירט האישום, שבוצעו במהלך כחודשיים ב-2021 בדיירים שהיו תחת השגחתו ובטיפולו של סלאמה.

הפרשה שנחשפה בתחילת 2022, חשפה את המחדל הקשה שהיה במעון בני ציון ואת מסכת ההתעללויות הכואבת שהדיירים עברו בין היתר עם מכות ללא הפסקה בראש ובגוף, הטחות למיטה, לספות ולקירות, העניש את הדיירים והפחיד אותם, סטר להם בפניהם, גרר אותם על הרצפה, הכה בהם עם מוט של מגב, הטיל מימיו על מיטתם, הצית אש בפניהם ובצמוד לאיבר מינם, צבט אותם, אחז באיבר מינם, הצליף בגופם באמצעות כבל, נשך ובעט בגופם, דרך עם רגליו על ראשם, לפת את צווארם וחנק אותם תוך שהוא מקשה עליהם לזוז ולנשום, ותקף אותם מינית.

לילך רון לוי, אמא של שחר שנמצא על הרצף האוטיסטי גם נפגע מלאית סלאמה, היא גם ממקימי עמותת אמ"א- אמהות ואחיות של אנשים צרכים מיוחדים, אמרה ל-וואלה לאחר גזר הדין כי "מצד אחד מדובר בעונש תקדימי שאנחנו מקווים שירתיע אנשים נוספים מלבצע מעשים אלה. מצד שני אנחנו מרגישים שהוא סוג של ש.ג כי כל מערכת הרווחה רקובה.כ ל בני המשפחות שקשורים למעשים הקשים שעברו על הילדים שלנו לא התאוששנו עדיין וגם לא נתאושש. מאז התפוצצה הפרשה, הבן שלי חווה נסיגה התנהגותית דרסטית והוא ממשיך ואני מפחדת מה יהיה עוד בעתיד".

מעון חוסים בני ציון בראש העין. ללא, פלאש 90
"לפת את צווארם וחנק אותם תוך שהוא מקשה עליהם לזוז". מעון בני ציון/פלאש 90, ללא

"עדיין יש בעיות רבות בדיור לאנשים עם מוגבלות כפי שקיים היום. מטפלים מקבלים שכר זעום על עבודה קשה. מבקשים מהם גם לנקות, גם להאכיל גם לקלח וגם לשמור על הילדים שלנו. זו עבודה תובענית וקשה ועובדים גם כמעט מסביב לשעון. יש תחלופה גבוהה של מטפלים והילדים שלנו הנמצאים במעונות אלה לא מרגישים ביטחון כי כל רגע מתחלף להם המטפל וגם אנחנו מרגישות מצוקה אמיתית, אף אחד לא מקשיב לנו". נמשיך לפעול עד שיכירו בחיים של הילדים בכבוד, ובחיים מכבדים ומשמעותיים", אמרה לילך רון לוי.

אמא נוספת אמרה על סלאמה כי "הוא היה מתעלל שיטתי, הוא לא פסיכופת הוא עשה את הכל במודע. הוא רימה את כל ההורים. כל יום הוא ניצל את תקופת הקורונה, כל פעם אמרו לנו משהו אחר והיה לנו נוח לחשוב שהם אומרים אמת, טעינו. ציפינו שהם יקבלו את הטיפול הכי טוב ותמיכה, אנחנו שמחים שהעונש חמור למען יראו וייראו ומקווים שלא יהיה כבר את הקורבן הבא".

בבדיקה של וואלה לפני חודשיים, בדקנו מה נעשה עד כה לאחר חשיפת האירועים הקשים של מקרי התעללויות של לאית סלאמה בדיירים, ואירוע נוסף בבית דפנה בחולון לאחר ששלושה מדיירי המעון נפטרו ככל הנראה מליקויים חמורים שנמצאו במטבח במעון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה מחוץ למשפטו של לאית סלמה, מטפל החשוד בהתעללות בחוסים במעון בני ציון, ביהמ"ש המחוזי בלוד, 31 באוקטובר 2022. ניב אהרונסון
"הוא היה מתעלל שיטתי ועשה את הכל במודע". הפגנה מחוץ למשפטו של סלאמה/ניב אהרונסון

לאחר מכן, הוקמה ועדת דותן דרישת הוועדה הייתה לסגור לאלתר בתוך 5 שנים, כששנה כבר חלפה, את מוסדות הדיור לאנשים עם מוגבלויות, לכנס ועדה בין משרדית ומגזרית בתוך 8 חודשים, להקים ועדת היגוי, להביא החלטת ממשלה בנושא, שינוי "שיטת המוסדות" לאלתר ועוד שורה של המלצות זאת לצד "חוק שירותי הרווחה" ב-2022 שאמור להבטיח כי ימי ההוסטלים והמוסדות נגמרו ועבודה על כך תחל בשבועות הקרובים.
בפסק הדין נכתב כי: "החוסים, חסרי הישע תלויים באופן מוחלט באחרים, לצורך מילוי צרכיהם הבסיסיים. הם נוצלו בקיצוניות ובאכזריות במקום שאמור היה להיות עבורם בית ומחסה מבלי יכולת לזעוק את זעקתם לעזרה או להתגונן ונאלצו להתמודד עם הצפה בלתי פוסקת של כאב, בלבול ופחד", קבעה השופטת דבורה עטר.

"השלכות הפגיעה באות לידי ביטוי בהתנהגותם, במצבם הבריאותי, בשינוי משמעותי במצב רוחם, בשמחת החיים שדעכה, בפחד מפני זרים, ובקושי לקחת חלק בפעילויות שיקומיות. חלקם אף מתגוררים כיום במקום המזכיר להם את הפגיעות. הנאשם הפך את חייהם של החוסים לסיוט מתמשך".

הכיסא שקושרים בו את דיירי המעון. ללא, אתר רשמי
הכיסא שקושרים בו את דיירי המעון/אתר רשמי, ללא

משרד הרווחה והביטחון החברתי מוסר בתגובה לטענות המשפחות: "אנו רואים בחומרה כל פגיעה בדיירים של מסגרות המשרד, ומבצעי מעשים אלו צריכים להישפט לפי כל חומרת הדין. המקרה החמור נחשף על ידי עובדת סוציאלית מטעם משרד הרווחה שגם הגישה את התלונה במשטרה.

מיד לאחר מכן הפסיק המשרד את ההתקשרות עם חברת אלאור שהפעילה את המעון, וניהל בעצמו את המעון במשך יותר משנה שלאחריה הוכנס מפעיל חדש, נוסף כוח אדם מקצועי, ובמעון הושקעו משאבים רבים בשיפוץ ובהחלפת תשתיות. זאת במקביל לצמצום מספר הדיירים במעון כחלק מיישום חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות. עו"סים של המשרד ליווי את משפחות דיירי המעון לאורך התהליך, ודלתנו נשארה פתוחה בפני כל משפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully