וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת התעללות חמורה במעון: 14 שנות מאסר למטפל המעון שהכה ותקף מינית חוסים

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 11:22

לאית סלאמה, הורשע בהתעללות ב-17 חוסים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, בזמן שעבד כמטפל במעונם. גזר הדין, שמטיל גם פיצוי בסך 150 אלף שקלים, מגולל איך במשך חודשיים הכה את מטופליו, הטיח אותם בקירות, השפיל אותם ותקף אותם מינית

"שקט! שקט! שימי ראש!": ההקלטות מההתעללות בגן בחולון/מערכת וואלה!

15 שנות מאסר ופיצוי בסך 150 אלף שקל: זה העונש שנגזר היום (חמישי) על לאית סלאמה, שהורשע בהתעללות ב-17 חוסים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים, בזמן שעבד כמטפל במעונם. גזר הדין ניתן בבית המשפט המחוזי בלוד על ידי השופטת דבורה עטר, לאחר שסלאמה הודה באישומים נגדו במסגרת הסכם טיעון.

גזר הדין הדהד את מאות התקיפות המזעזעות שפירט האישום, ששבוצעו במהלך כחודשיים ב-2021 בחוסים שהיו תחת השגחתו ובטיפולו של סלאמה. הן במהלך הטיפול השגרתי בהם והן בשעות הפנאי. בין היתר, הכה אותם בראש ובגוף, הטיחם בחוזקה למיטות, לספות ולקיר. כמו כן, תקף אותם מינית בכמה מקרים חמורים.

"זאת במטרה להטיל מרותו, להענישם או להפחידם ותוך ניצול פערי הכוחות בינו לבינם, כשהחוסים הם חסרי ישע וחסרי אונים ולעיתים כלל לא מודעים לזכויותיהם, ואף אין ביכולתם או בידיעתם להתלונן על סבלם ומצוקותיהם או להתגונן מפניו. הנאשם הפך את חייהם של החוסים לסיוט מתמשך", נמסר עם מתן גזר הדין.

המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות ברצח המנוחה ביאן עבאס בכפר כנ,א, 22 במאי 2023. צילום: דוברות משטרת ישראל, עיבוד תמונה
מעצר, ארכיון/עיבוד תמונה, צילום: דוברות משטרת ישראל

"החוסים, חסרי הישע תלויים באופן מוחלט באחרים, לצורך מילוי צרכיהם הבסיסיים. הם נוצלו בקיצוניות ובאכזריות במקום שאמור היה להיות עבורם בית ומחסה מבלי יכולת לזעוק את זעקתם לעזרה או להתגונן ונאלצו להתמודד עם הצפה בלתי פוסקת של כאב, בלבול ופחד. השלכות הפגיעה באות לידי ביטוי בהתנהגותם, במצבם הבריאותי, בשינוי משמעותי במצב רוחם, בשמחת החיים שדעכה, בפחד מפני זרים, ובקושי לקחת חלק בפעילויות שיקומיות. חלקם אף מתגוררים כיום במקום המזכיר להם את הפגיעות".

  • עוד באותו נושא:
  • התעללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully