וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיגלר על התחזית הפסימית שצפה הקולגה על ישראל במלחמה: "הוא לא מבין שום דבר בחשמל"

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 22:05

מנכ"ל חברת החשמל תקף את דברי מנכ"ל נגה, שטען שישראל לא תעמוד ביותר מ-72 שעות ללא חשמל: "הוא בקושי בשטח, לא מכיר את המטריה. איפה היה כל הזמן?". על מוכנותה של החברה לקראת מלחמה כוללת: "התארגנו מבעוד מועד, מבטיח שנעשה הכל כדי להחזיר חשמל לתושבים"

ירי הנ"ט שבוצע לעבר מטולה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, ביקר היום (חמישי) בחריפות את דברי מנכ"ל 'נגה', שאול גולדשטיין, שבצל האיום ממלחמה מול חיזבאללה, אמר כי "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר יהיה לגור כאן". "הבנאדם לא מבין דבר וחצי דבר בחשמל, הוא לא יודע מה נעשה בנושא מאז תחילת הלחימה", תקף שפיגלר בריאיון לתכנית "איפה הכסף" ב-103FM עם ליאת רון ואריה מליניאק.

שפיגלר האשים את גולדשטיין שאינו מעורב בנעשה בנידון, בין היתר כי הוא "בקושי מסתובב בשטח". הוא מתח עליו ביקורת קשה, ואמר כי על אף שניסו להשיגו מתחילת המלחמה, כדי שיגיע לתרגילים שערכו, הוא נעתר רק לאחרונה. "אני חושב שהדבר הזה גובל בפשע במה שנוגע להתנהלות הציבורית שלו, מכיוון שהוא מדבר על דברים שאין לו שום מושג".

"אם יש לו מידע שהוא אכן מבוסס עניינית ומקצועית - שיגיד", המשיך. "במערכת יודעים שאני אומר את הדברים האלה לגביו מראשית דרכי בחברת החשמל, לא מהיום, לפני שנה ושבעה חודשים. אני אומר את זה השכם והערב כי העובדים שלנו פועלים איתו באופן שוטף, והדברים שאני אמרתי כרגע מקבלים ביטוי שוטף כל הזמן".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות, 20 ביוני 2024. רונן טופלברג, אתר רשמי
"לא מבין שום דבר בחשמל". גולדשטיין/אתר רשמי, רונן טופלברג

הוא המשיך, "אם הוא היה מכיר את העובדות ואת הנתונים, לא הייתי פוצה פה, פשוט כואב לי בגלל שהוא אומר דברים שיש להם השלכה אדירה על הציבור במדינת ישראל. הוא לא מכיר את המטריה, הוא לא מכיר את מה שנעשה בשטח. אגב, הוא האחראי על המערכת בשעת חירום, ריבונו של עולם, איפה הוא היה כל הזמן? אגב, אם הוא אמר את הדברים האלה, מה הוא עשה כדי למנוע אותם?"

שפיגלר התייחס למוכנות של חברת החשמל לתרחיש מלחמה כוללת. "אין לכם מושג עד כמה אנחנו מבעוד מועד התארגנו בצורה מקצועית עם עבודת מטה סדירה, תרגילים בשטח, הצטיידות וכלי עבודה. אנחנו מבצעים כל יום תהליכים שמהם אנחנו מפיקים לקחים".

"אני יכול להבטיח קבל עם ועדה שאנחנו נעשה את הכול כדי להחזיר חשמל לתושבי מדינת ישראל", הוסיף. "אגב, עושים את זה, לא בעצימות של מלחמה טוטאלית, אבל עובדי חברת החשמל עושים את זה במשך שמונה חודשים כל יום ובעיקר כל לילה. לא שמעת על עלטה בצפון? בצפון יש כל הזמן מטחי טילים, כל הזמן יש מצב של פגיעות ברשת".

"אם יהיה מצב כאוטי שכל השמיים יהיו מכוסים בטילים, אז כל בר דעת מבין שכל מדינת ישראל תצטרך לראות איך היא מתנהלת, יש גבול, אבל אנחנו במצב של מלחמה שנוכל להגיע לשטח עם ביטחון סביר. אנחנו נדאג, יש לנו את האמצעים, הכלים, הניסיון, להעביר חשמל כמה שיותר מהר לתושבי מדינת ישראל".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מאיר שפיגלר, מנכל ביטוח לאומי 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ביקר בחריפות את הקולגה. שפיגלר/ראובן קסטרו

אורן הלמן, מומחה אנרגיה ולשעבר סמנכ"ל מקטע האספקה ושירות לקוחות בחברת החשמל התייחס לדברים של שפיגלר ואמר כי "לא הייתי מזלזל ופוסל את דבריו הקשים והנכוחים של שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה - ניהול המערכת, גם אם תיקן אותם. תפקידם של מובילי מערכות הוא להגיד לציבור את האמת, גם אם היא לא נעימה, ואולי לפעמים מפחידה. אחריות היא לומר דברים שאינם נעימים".

עוד הוסיף הלמן כי "לצערי, אנרגטית הגענו לא מוכנים למלחמה כזו. תיאום ציפיות עם הציבור חייב להיעשות! בוודאי שלא לזלזל ביכולות של האוייב, שלצערי מכיר היטב את מערכת החשמל שלנו. מומלץ גם להקשיב למה שאומר ראש רשות חירות לאומית, רח"ל. חייבים לרוץ מהר קדימה עם ייצור מבוזר, אנרגיות מתחדשות, אגירת חשמל ומיקרוגרידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully