וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ניהול מערכת החשמל: "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר יהיה לגור כאן"

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 16:17

דבריו של שאול גולדשטיין נאמרו בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות, והבהיר כי "אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל", ולדבריו "אנחנו במצב לא טוב". המנכ"ל הוסיף "שאנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיניי, ואנחנו לא מוכנים למלחמה אמיתית"

בווידאו: מנכ״ל רשות הטבע והגנים מתייחס לאירוע החמור בשמורת הר מירון/מערכת וואלה! NEWS

מנכ"ל 'נגה' ניהול מערכת החשמל, שאול גולדשטיין, אמר היום (חמישי) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות כי "אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל - אי אפשר יהיה לגור כאן. אנחנו במצב לא טוב ולא מוכנים למלחמה אמיתית". דבריו נאמרו בתגובה לשאלה האם יוכל להבטיח שבמקרה של מלחמה כוללת יהיה חשמל בישראל.

"ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו - זה גם היתרון שלנו, אנו מאומנים לעבוד באי. כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי - נגיד ופגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל? הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות - אי אפשר לגור בישראל", אמר גולדשטיין בפתח דבריו.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות, 20 ביוני 2024. רונן טופלברג, אתר רשמי
שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות, 20 ביוני 2024/אתר רשמי, רונן טופלברג

"אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל. יש לי 15 מפקחים ברחבי הארץ, אם יש הפסקת חשמל אז אחרי חמש שעות אין לי טלפון להתקשר אליו. אתה בודק את כל התשתיות שלנו - הסיבים האופטיים, הנמלים ולא אכנס לדברים רגישים - אנחנו במצב לא טוב", הוסיף.

גולדשטיין הבהיר כי "אנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיניי. הצד הטוב הוא שהשקענו המון במיגון, צוות משותף גם עם חברת החשמל. אם נסראללה רוצה להפיל את רשת החשמל של ישראל הוא צריך רק להרים טלפון לאחראי על מערכת החשמל של ביירות, שנראית בדיוק כמו זו של ישראל. הוא לא צריך אפילו כטב"מ מצלם, הוא קורא למהנדס חשמל שנה שנייה שואל אותו איפה הנקודות הכי קריטיות בישראל - הכול נמצא באינטרנט, אני לא אומר את זה כאן אבל כל אחד שנכנס לאינטרנט מגלה זאת".

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, הגיב לאמירותיו של מנכ"ל חברת 'נגה': "אמירתו של שאול גולדשטיין בדבר חוסר חוסנה של רשת החשמל, חסרת אחריות, מנותקת מהמציאות ויוצרת פניקה בקרב הציבור. יפה יעשה אם יתמקד בניהול חברת 'נגה', שמאז כניסתו לתפקיד, היא נסוגה לאחור- לשון מרוסנת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נזק לתשתיות חשמל בשל השריפות בצפון. חברת חשמל
נזק לתשתיות חשמל בשל השריפות בצפון/חברת חשמל

ממשרד האנרגיה והתשתיות נמסר שמשק האנרגיה בישראל "חסון ומוכן להתמודד עם כל התרחישים האפשריים". בהודעה נאמר" מאז תחילת המלחמה, המשרד פועל ללא לאות להבטחת אספקת האנרגיה לכלל אזרחי המדינה, תוך היערכות מדוקדקת לתרחישים קיצוניים ושיבושים אפשריים באספקה. מאמצים אלו מבוצעים בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי הביטחון, במטרה לנהל את ביקושי החשמל, היתירות האנרגטית ומלאי הדלקים.

"משק האנרגיה נערך על פי תרחיש הייחוס הלאומי שנקבע על ידי רח"ל. קיימים מספר תרחישים. תרחיש "עלטה" בו מעל 60% ממשקי הבית עלולים להיוותר ללא חשמל למשך עד 72 שעות הוא תרחיש קיצוני והסבירות לכך נמוכה. עם זאת, המשרד פועל ללא הרף לצמצם את הסבירות להתממשות התרחיש ולהערך ליציאה מהירה ככל שניתן ממצב עלטה, ככל ואכן יתממש.

כל הגופים הרלוונטיים, כולל חברת נגה וחברת החשמל, פועלים בהתאם לתרחיש החירום של רח"ל ולהנחיות המקצועיות של המשרד. משרד האנרגיה קורא לאזרחי ישראל להיערך בהתאם להנחיות פיקוד העורף, כולל הצטיידות בסוללות, מים ומטענים ניידים, על מנת להבטיח מוכנות מרבית במצבי חירום".

עובדי חברת החשמל מתקנים את התשתית באזור אביבים וזרעית, 10 בפברואר 2024. חברת החשמל, אתר רשמי
עובדי חברת החשמל מתקנים את התשתית באזור אביבים וזרעית, 10 בפברואר 2024/אתר רשמי, חברת החשמל

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן מסר: "מדינת ישראל לא תהיה בעלטה. אנו נערכים לכל תרחיש. אנו מקיימים דיונים והערכות מצב, והוצאנו מיליארדי שקלים כדי להבטיח אספקת אנרגיה סדירה לכל אזרחי ישראל. בחודשים האחרונים הגדלנו את המלאי ורכשנו ציוד רב על מנת שיהיו לנו גיבויים. למדינת ישראל יש יכולת לייצר חשמל ממגוון גדול של מקורות - יש לנו אסדות גז, יש לנו מאגרים של סולר, יש לנו מאגרים עצומים של פחם, ואנו מייצרים חשמל גם מאנרגיה מתחדשת. חשוב להדגיש שמאגרי מקורות האנרגיה שלנו מפוזרים במקומות חסויים ומוגנים. ישנן עוד פעולות רבות שעשינו כדי להבטיח אספקת אנרגיה סדירה, אותן לא ניתן לפרט. הסיכוי לתרחיש של הפסקת חשמל לימים ארוכים הוא נמוך מאוד. בנוסף, חשוב לי להבהיר לאויבינו: אם בישראל תהיה הפסקת חשמל של שעות, בלבנון תהיה הפסקת חשמל של חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully