וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 נעצרו בהפגנת הפלג הירושלמי על חוק הגיוס בכביש 4

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 20:34

ההפגנה נערכה במחלף גבעת שמואל ביציאה מבני ברק להפגנה, וארכה כשלוש שעות. על אף שבצה"ל הדגישו כי נכון לשעה זו נוסח החוק אינו עונה על הצורך הצבאי - הממשלה ממשיכה לקדמו. כמה חכ"ים, ביניהם ברקת וגלנט, הודיעו כי לא יתמכו בו במתכונתו הנוכחית

הפגנת הפלג הירושלמי בכביש 4/ללא קרדיט

הפלג הירושלמי הפגין היום (חמישי) נגד חוק הגיוס בכביש 4, סמוך למחלף גבעת שמואל ביציאה מבני ברק. זאת, לאחר שמליאת הכנסת אישרה בשבוע שעבר את החלת דין הרציפות על פטור מגיוס לצה"ל לחרדים ש"תורתם אומנותם". בתום 3 שעות פונתה ההפגנה והכביש נפתח לתנועה. במשטרה עדכנו כי עצרו 7 בני אדם.

מהמשטרה נמסר כי "בשעה זו מתקיימת הפגנה בלתי חוקית בכביש 4, סמוך לכניסה לבני ברק.
שוטרים נמצאים במקום ומפנים את התנועה לדרכים חלופיות.מפקד תחנת רמת גן- בני ברק הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפרי הסדר התיישבו על הכביש, תוך ניסיונות לחסום את התנועה וחסימת רכבים. השוטרים החלו בפינוי מפרי הסדר".

הפגנת הפלג הירושלמי בכביש 4 20 ביוני2024. אורי סלע
"מפקד התחנה הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים". ההפגנה בכביש 4/אורי סלע

החוק עבר בתמיכת 63 ח"כים לעומת 57 מתנגדים, ביניהם שר הביטחון גלנט שהצביע בניגוד לעמדת הממשלה. כעת, הקואליציה תוכל לקדם את הצעת החוק שקידם גנץ בכנסת הקודמת מאותה נקודת חקיקה שממנה הפסיקו בכנסת הקודמת, כלומר מקריאה שניה ושלישית, זאת בניסיון להסדיר את מעמדם של בני הישיבות, המשך תקצוב מוסדות החינוך וגיוס של אלפי חרדים בודדים מידי שנה.

אמש שר הכלכלה ניר ברקת הודיע לנתניהו שהוא יתנגד לחוק הפטור מגיוס במידה ולא יבוצעו בו שינויים משמעותיים. בכך ברקת מצטרף לקבוצת ח"כים בליכוד שכבר הכריזו על עמדה דומה, בהם דן אילוז, עמית הלוי, בועז ביסמוט, טלי גוטליב ואלי דלל. ההצטרפות של ברקת מחדדת את הקושי שיהיה לקואליציה בגיוס רוב לאישור חוק שיקבל גם את ברכת הסיעות החרדיות והרבנים.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הפגנת הפלג הירושלמי בכביש 4 20 ביוני2024. 3729916, אתר רשמי
"החוק עבר בתמיכת 63 ח"כים לעומת 57 מתנגדים, ביניהם שר הביטחון גלנט". הפגנת הפלג הירושלמי/אתר רשמי, 3729916

בש"ס וביהדות התורה הסבירו כי "המהפך" שעברו מהתנגדות מוחלטת לחוק בעבר לתמיכתו בו, נובעת מכך שההצבעה היום הינה "טכנית בלבד" ולא מהותית על עצם החוק, ובהמשך, הם צפויים לדרוש שינויים בנוסח לפני שיובא לאישור סופי. מול הדרישה לערוך בנוסח שינויים, יש גם חברי כנסת בליכוד ובציונות הדתית שמסרבים לתמוך בחוק "ככתבו וכלשונו", והם ידרשו למשל להגדיל את יעדי הגיוס המוצעים בחוק, דרישה שעלולה להוביל להתנגשות עם החרדים.

על פי נוסח החוק, גיל הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות ירד ל-21 למשך שנתיים, לאחר מכן יעלה ל-22 למשך שנה ובהמשך יתקבע על 23. הורדת גיל הגיוס נועדה לתמרץ את החרדים להשתלב בשוק התעסוקה בגיל מוקדם יותר, במקום להישאר בישיבה עד גיל 24 - גיל הפטור הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully