וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ברקת מצטרף לח"כים מהליכוד שיתנגדו לחוק הפטור מגיוס: "כדי לנצח צריך עוד חיילים"

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 19:31

שר הכלכלה שיגר מכתב לרה"מ, שבו הודיע כי יתנגד לחוק במידה ולא יבוצעו בו שינויים משמעותיים: "בלי ניצחון בקרב אין מדינה ואין תורה". בכך ברקת מצטרף לקבוצת ח"כים בליכוד שכבר הכריזו על עמדה דומה, בהם דן אילוז, עמית הלוי, בועז ביסמוט, טלי גוטליב ואלי דלל

חרדים הגיעו לבקום לקבל פטור - רגע לפני פקיעת חוק הגיוס/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר הכלכלה ניר ברקת (הליכוד) הודיע היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא יתנגד לחוק הפטור מגיוס במידה ולא יבוצעו בו שינויים משמעותיים. בכך ברקת מצטרף לקבוצת ח"כים בליכוד שכבר הכריזו על עמדה דומה, בהם דן אילוז, עמית הלוי, בועז ביסמוט, טלי גוטליב ואלי דלל. ההצטרפות של ברקת מחדדת את הקושי שיהיה לקואליציה בגיוס רוב לאישור חוק שיקבל גם את ברכת הסיעות החרדיות והרבנים.

ברקת שיגר מכתב לנתניהו בו הוא מפרט את העקרונות הנדרשים למימוש חוק גיוס ראוי שיקבל את תמיכתו ותמיכה של רוב העם בישראל. "הודעתי לראש הממשלה אחרי ההצבעה הטכנית על הרציפות - כי אתנגד לחוק הגיוס כפי שהוא בהצבעות הבאות, יחד עם ח"כים נוספים מהליכוד", אמר ברקת. "כדי לנצח במלחמה צה"ל צריך עוד חיילים. בלי ניצחון בקרב אין מדינה ואין תורה. כקצין בצנחנים שהוביל לוחמים לקרב תוך סיכון חיים, אני מצדיע ללוחמי צה"ל ומתחייב להיות ראוי להקרבה ולמסירות הנפש שלהם".

בנימין נתניהו,ניר ברקת, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"בלי ניצחון בקרב אין מדינה ואין תורה". השר ברקת עם רה"מ נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר ההודעה של השר ברקת, בליכוד תקפו: "מצופה מניר ברקת לטפל ביוקר המחייה ולא לחפש תירוצים להפיל ממשלת ימין בזמן מלחמה".

השר ברקת השיב: "מדינת ישראל בשעה מהקשות בתולדותיה וחובתי להביע את עמדתי הערכית שמשקפת את עמדת רוב הליכוד. אם מישהו מעוניין לתקוף שר בליכוד בגלל עמדה ערכית על חשיבות הגיוס לצה"ל בשעת מלחמה - מוטב שישתמש בשמו ולא בשם הליכוד. ישראל חייבת עוד חיילים כדי לנצח במלחמה. בלי ניצחון אין מדינה ואין תורה".

גם ח"כ דן אילוז מהליכוד, חבר ועדת חוץ וביטחון, תקף את הודעת נתניהו בשם הליכוד נגד ניר ברקת. "אני אחד מחברי הכנסת בליכוד שמתכוונים להצביע נגד חוק הגיוס אם הוא לא יעבור שינויים שיהפכו אותו לנכון לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל. הודעות דוברות בשם המפלגה אמורות לקדם את האג'נדה הלאומית ליברלית של המפלגה, כולל שותפות גורל בין-מגזרית בנושא גיוס, לא לתקוף שרים שמביעים עמדה ששותפים לה רבים מחברי הסיעה. אסור שאיום פירוק הממשלה יהפוך את הליכוד לחותמת גומי לרצונות של השותפות הקואליציוניות, במיוחד כשהן מקדמות אג'נדה המנוגדת לערכים של הליכוד. כן לשותפות, לא להתרפסות".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
שר הכלכלה ניר ברקת בוועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"בלי ניצחון במלחמה אין מדינה ואין תורה". ניר ברקת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת חוץ וביטחון החלה השבוע בדיונים על חוק הפטור מגיוס לאחר שבשבוע שעבר הקואליציה אישרה להחיל עליו דין רציפות. מקורו של החוק הוא בחוק שעבר בקריאה ראשונה בממשלת בנט-לפיד. 63 מחברי הקואליציה תמכו, ורק שר הביטחון יואב גלנט התנגד, מאחר והחוק לא מותאם לצרכי הצבא ומערכת הביטחון אחרי 7 באוקטובר.

"עבר רק שבוע מאז שהחוק המונח בפנינו עבר במליאת הכנסת", אמר אתמול לפיד בדיון בוועדה. "בשבוע הזה היו כבר 16 לוויות של חיילי צה"ל שנהרגו במלחמה. בכל תולדות המדינה לא היה ברור יותר שיש לנו גורל משותף. חמאס, חיזבאללה , הג'יהאד האיסלאמי והאיראנים לא מבדילים בין שמאלנים לימנים, לא מבדילים בין פריפריה למרכז ולא מבדילים בין חילונים ודתיים לבין חרדים. הם רוצים להרוג את כולנו, ולפיכך כולנו צריכים להתגייס כדי להגן על עצמנו".

חבר הכנסת יאיר לפיד בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
"הג'יהאד האיסלאמי והאיראנים לא מבדילים בין שמאלנים לימנים". ח"כ לפיד בוועדת חוץ וביטחון, אתמול/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

גם חבר הכנסת והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט נכח בדיון ואמר: "הצעת החוק באה בעיניי לענות על שאלה מרכזית - האם הוא תורם לייעוד צה"ל? התשובה היא כן ולא. אם החוק הזה יעבור והמגמה של השנים האחרונות תימשך, אני רואה סיכון גדול ליכולת של צה"ל להמשיך לממש את ייעודו. ב-7 באוקטובר התרחש המחדל הגדול ביותר מאז הקמת המדינה, נכנסנו למציאות ביטחונית חמורה שתימשך שנים ויידרש להגדיל את הסד"כ, גם בסדיר וגם במילואים".

"גם מתוך צורך מבצעי וגם מתוך ערבות הדדית נדרש חוק אחר, ולא החוק המוצע שהוא אילוץ פוליטי", תקף איזנקוט. "ראש הממשלה רצה בעבר להקטין את צה"ל בשליש, כולם מוזמנים לפתוח את דו"ח לוקר. הצבא לא רצה לקצץ את עצמו אף פעם. אני חושב שמדובר במחויבות ואתוס, ואם לא יתקבלו ההחלטות הנכונות היום, הם לא ישפיעו רק על אלה שלא מתגייסים, אלא גם עם אלה שכן מתגייסים. כל מי שייתן גיבוי לחוק ההשתמטות הזה יהיה שותף לאות קלון. אני ממליץ להעיף את החוק הזה ולהביא במקום חוק שירות ישראלי לכל שצריך להחיל את כל בני 18. על הכתפיים של ועדת החוץ והביטחון יש תפקיד היסטורי למנוע ממשלת ישראל להחליש את צה"ל".

חבר הכנסת איזנקוט בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
"כל מי שייתן גיבוי לחוק ההשתמטות הזה יהיה שותף לאות קלון". ח"כ איזנקוט בוועדת חוץ וביטחון, אתמול/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית): "אין סתירה בין לימוד תורה לבין הגנה על המדינה, יעידו על כך כל כך הרבה חללי צה"ל במלחמה הזו מהרבה ישיבות. אני מבקש שניגש לדיון בחוק הזה בהרכנת ראש, זהירות וכבוד ללימוד התורה. אנחנו לא מחפשים להילחם עם הציבור הזה ולדחוף לו אצבע בעין אלא לתקן יחד איתו. רבים מהחברים שלי מקבלים צו גיוס שלישי בחודשים האחרונים, זו לא מציאות שאפשר להשלים איתה וחייבים לעשות כאן תיקון".

ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד): "אני לא רואה סתירה בין הציצית לבין ה-M16. להפך, הם הולכים כל כך יפה יחד. עם זאת, אני חושב שצריך לערוך בנושא הגיוס אבולוציה ולא רבולוציה. יש לנו מספיק אויבים, מספיק חזיתות, אני לא רוצה מלחמת אחים. אני אצביע בעד החוק הזה רק במידה ומספר המתגייסים יהיה משמעותי, והכיוון יהיה חוק גיוס, ולא חוק פטור מגיוס. אחרת, אצביע נגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully