וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המשברים והאיומים, נתניהו לשותפים בקואליציה: תתאפסו

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 18:17

בתום יממה של עימותים קשים סביב חוק הרבנים שבסופו החליט נתניהו להסירו מסדר היום, רה"מ במסר לשותפיו - "תתעלו לגודל השעה". ההחלטה להסיר את החוק, שקודם לדרישת ש"ס, התקבלה לאחר שלא הושג הרוב הקואליציוני הדרוש, מה שהחריף את המשבר ביחסים בין נתניהו לדרעי

״אנחנו במלחמה בכמה חזיתות, ולפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות.-ראש הממשלה בנימין נתניהו/- רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למחלוקות בממשלתו ואמר כי "אני דורש בכל תוקף מכל השותפים לקואליציה - תתאפסו. תתעלו לגודל השעה".

לדבריו "אנחנו במלחמה בכמה חזיתות, ולפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות. זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה, זה לא הזמן לחקיקה שמסכנת את הקואליציה שנלחמת למען ניצחון על אויבינו". נתניהו הוסיף "שחייבים להתמקד אך ורק במשימות שלפנינו: לנצח את החמאס, להחזיר את כל חטופינו ולהשיב את תושבינו בביטחה לבתיהם, הן בצפון והן בדרום. שימו בצד כל שיקול אחר. שימו בצד כל אינטרס צדדי. התייצבו כאיש אחד, יחד, מאחורי לוחמינו".

בנימין נתניהו. רועי אברהם, סאונד: יחזקאל קנדיל, לשכת העיתונות הממשלתית
בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, רועי אברהם, סאונד: יחזקאל קנדיל

הסרטון של נתניהו צולם לאחר יממה של עימותים קשים ומשברים בקואליציה, ששיאם בהחלטה של נתניהו להסיר מסדר היום את חוק הרבנים, שקודם לדרישת ש"ס, לאחר שלא הצליח להשיג את הרוב הקואליציוני הדרוש. בתווך, פרצו עימותים פומביים בין יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שהתנגד לקידום החוק, ובין בן גביר ונתניהו, סביב דרישתו של יו"ר עוצמה יהודית להצטרף לפורום קבלת החלטות ביטחוני מצומצם כתנאי לתמיכתו. במקביל, מחריף המשבר בין נתניהו ודרעי, לאחר הקפאת חוק הרבנים.

נתניהו אמר בסרטון "זה לא הזמן לפוליטיקה קטנה" על אף שבימים האחרונים הקדיש חלק ניכר מזמנו למאמצים לגיוס הרוב לחוק הרבנים של ש"ס, ואף נקט בצעדים כוחניים חריגים כדי לדכא את כיסי ההתנגדות הפנימיים בליכוד. בין השאר, הוא החליט להדיח את שני הח"כים החברים בוועדת חוקה, טלי גוטליב ומשה סעדה, בשל סירובם לתמוך בחוק. עם זאת, בגלל התנגדותו הנחרצת של יור עוצמה יהודית - הוא לא הצליח לגייס רוב והורה על הסרת החוק מסדר היום.

מפלגת הליכוד הגיבה לאמירה של שר הכלכלה ניר ברקת, שהודיע מוקדם יותר לנתניהו שיתנגד לחוק הפטור מגיוס אם לא יבוצעו בו שינויים משמעותיים: "מצופה מניר ברקת לטפל ביוקר המחייה ולא לחפש תירוצים להפיל ממשלת ימין בזמן מלחמה".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו, אריה דרעי, גיבוש הקואליציה, 13 בספטמבר 2023. שרון רביבו, אתר רשמי
המשבר ביניהם החריף לאחר הקפאת חוק הרבנים. נתניהו ודרעי/אתר רשמי, שרון רביבו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בירך על הצהרת ראש הממשלה. "זה אכן הזמן להתעלות לגודל השעה ולקבל החלטות אמיצות: את תושבי הצפון לא ניתן יהיה להחזיר לבתיהם בביטחון עם המשך מדיניות ההכלה, את תושבי הדרום לא ניתן יהיה להחזיר לבתיהם בביטחון עם דשדוש ברפיח", מסר בן גביר. "לכן דרישתי להיכנס לקבינט המלחמה עומדת בעינה: לשם מעבר מדשדוש רפיח לכיבוש רפיח, ומ"קרבות הגנה" להתקפה".

השרה לשעבר יפעת שאשא ביטון בתגובה לנתניהו: "חרפה! לא חקיקה שאינה מתאימה לשעתה הקשה של ישראל, חקיקה שפוגעת בחיילים, חקיקה שאינה מקדמת את יעדי וצרכי המלחמה אלא חקיקה שמסכנת את הקואליציה. זה מה שמטריד כעת את נתניהו. ‏בקולו שלו הוא מעיד על כך שגם בזמן מלחמה כשחיילים נהרגים, חטופים נמצאים במנהרות בעזה ואזרחים רבים עקורים מביתם- את נתניהו מעניין רק נתניהו.
‏פשוט חרפה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully