וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו עומדים בפני תבוסה אסטרטגית שלא חווינו מאז קום המדינה"

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 11:19

נציב קבילות החיילים לשעבר אלוף (מיל') יצחק בריק מתח ביקורת ב-103fm על הלחימה ברפיח והזירה הצפונית. "מלחמה שאיבדה בעזה את תכליתה וממשיכה בגלל אינטרס אחד של נתניהו - לשרוד", אמר. לדבריו "מי שיחליט לתקוף את חיזבאללה יביא למלחמה אזורית שגם איראן תשתתף בה"

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי ברפיח, 12 ביוני 2024/דובר צה"ל

נציב קבילות החיילים לשעבר אלוף (מיל') יצחק בריק התראיין הבוקר (ראשון) ב-103fm והתייחס לתקרית הקשה ברפיח שגבתה את חייהם של שמונה לוחמים, החטופים בשבי חמאס והתגברות הירי בצפון. בנוסף, הטיח ביקורת על האופן שבו מנהלת הממשלה את המערכה.

"אנחנו עומדים בפני תבוסה אסטרטגית שלא חווינו מאז היווסדה של המדינה", אמר אלוף (מיל') בריק בפתח דבריו. "מלחמה שאיבדה בעזה את תכליתה וממשיכה בגלל אינטרס אחד של נתניהו - לשרוד. גם אחרי שנהרגו 11 לוחמים, הוא ממשיך בקלישאה של להמשיך את המלחמה עד מיטוט חמאס והחזרת החטופים", מתח ביקורת.

"מה שקורה בעזה זה דבר שלא יעלה על הדעת. בתמרון איבדנו מעל 200 לוחמים ואלפי פצועים, כבשנו 80 אחוז מהשטח והוצאנו את הכוחות משם. אין מי שיחליף את מי שנכנס. כשיוצאים ונכנסים לאותם מקומות שהיינו בהם, הם משתקמים כי אי אפשר להרוס אותם בהתשה כזאת".

בנימין נתניהו ויצחק בריק. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
"מלחמה שאיבדה את תכליתה וממשיכה בגלל אינטרס אחד של נתניהו - לשרוד". יצחק בריק/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

לדבריו, "לאורך 20 שנה, קיצצנו את הצבא לגודל שלא מסוגל לנצח אפילו את חמאס. בשביל לנצח צריך לכבוש ולהיות בשטח גם שנה, להחליף את הממשל, לדרוס אותם עד אפר ואז לחשוב אם אפשר לצאת. בשבוע הראשון למלחמה, כשהעולם היה איתנו, היינו צריכים לתקוף את עזה ורפיח. אז היינו יכולים לתת מכה אנושה, היום זה בלתי אפשרי. מה שקורה היום ברפיח זה ביזיון שהציבור לא מבין אותו".

לטענת בריק, "אנחנו לא נלחמים באמת עם חמאס, הם ממלכדים את השטח ואנחנו נהרגים. כל המנהרות מתחת לציר ולא מגיעים אליהן. צריך לעשות חפירה בעומק של 50 מטר והמצרים לא רוצים לשתף פעולה בצד שלהם. אני מדבר עם הלוחמים, הם אומרים שהם לא רואים חמאסניקים. אין שום תכלית למה שקורה שם. איבדנו את העולם, אנחנו במצב של רשימה שחורה עם חמאס, בתהליך של צווי מעצר וחרמות כלכליות, ואת זה הרווחנו בגדול. שום דבר לא קרה ברפיח כמו שלא קרה בכל עזה".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
לחימת כוחות צוות הקרב של עוצבת הקומנדו במרחב רפיח ברצועת עזה, 15 ביוני 2024. דובר צה"ל
"הלוחמים לא רואים חמאסניקים במרחב". עוצבת הקומנדו ברפיח/דובר צה"ל

"מי שמסתובב ביישובי הצפון מתפלץ ממה שרואות עיניו"

בריק התייחס גם למערכה בצפון ואמר כי "אין לנו לעצור את הטילים והכטב"מים של חיזבאללה", והוסיף, "מה יהיה במלחמה אזורית שישגרו עלינו לא עשרות אלא אלפים מדי יום? מי שמסתובב ביישובי הצפון מתפלץ ממה שרואות עיניו. מי שיחליט לתקוף את חיזבאללה יביא למלחמה אזורית שגם איראן תשתתף בה, הרווחנו את זה בכבוד. פעם ראשונה בתולדות איראן ירו עלינו רקטות, אבל אלה יהיו אלפים, ואנחנו נקבל את הרס המדינה. דיברתי עם נתניהו שש פעמים, פעם אחרונה לפני חודשיים וחצי. היום החלטה של נתניהו וגלנט להתקיף את חיזבאללה תביא שואה למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully