וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בארה"ב: התקיפות בעומק לבנון - הכנה למתקפה נרחבת של צה"ל

עודכן לאחרונה: 15.6.2024 / 11:22

עם חיסול בכיר חיזבאללה הגיעה המתיחות בצפון לנקודת קצה נוספת, שנענה בתגובה משמעותית. בממשל ביידן חוששים מהסלמה נוספת שתחייב את התערבות ארה"ב במערכה, וטוענים: "הדבר החשוב ביותר בעסקת חטופים הוא ההשפעה על הצפון - צה"ל לא מוכן למתקפה חריפה של חיזבאללה"

יירוט כלי טיס ששוגרו מלבנון, 14 ביוני 2024/דובר צה"ל

המתיחות המתגברת בין ישראל לחיזבאללה, שבאה לידי ביטוי השבוע בחיסולו של בכיר ארגון הטרור טאלב עבדאללה וכן עשרות הרקטות והכטב"מים שנורו מצד לבנון ונענו בתגובה ישראלית, מעוררת הערכה בארצות הברית להסלמה קרבה. זאת, תוך מתן דגש על חשש מפני התקלחות גם מצד איראן - וכן מפני התערבות בלתי נמנעת של ארה"ב במערכה.

מאז 7 באוקטובר פועל ממשל ביידן נרחבות לויסות של המערכה בין ישראל לארגון הטרור, שעלולה להוביל כאמור להתערבות של ארצות הברית בסכסוך ובכך גם לסכן את חייליה בסוריה, עיראק וירדן. גורמים בארה"ב מביעים חשש מכמה תרחישים אפשריים, כשחלקם ביססו אותו בראיון ל-CBS בו נטען כי ייתכן והתקיפות האחרונות של ישראל בעומק לבנון מהוות הכנה של שדה הקרב למתקפה נרחבת של צה"ל באזור.

תקיפה בלבנון, 11 ביוני 2024. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
תקיפה בלבנון, 11 ביוני 2024/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'
טאליב סמי עבדאללה. 12 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בכיר חיזבאללה טאלב עבדאללה שחוסל השבוע במתקפה ישראלית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמים נוספים אמרו לעיתון האמריקני כי חששם הגדול הוא דווקא מעוצמת התקיפות האפשריות של חיזבאללה בישראל, שעלולות להוביל לאירוע בו לישראל אין אלא להגיב נרחבות באופן שיוביל למלחמה עצימה. אליה, כך לפי גורם נוסף, הכוחות הישראליים עדיין אינם ערוכים.

עוד בוואלה!

חיסול בכיר חיזבאללה מאותת: צה"ל נערך למלחמה. הכדור במגרש של נסראללה

לכתבה המלאה
שריפה בגליל ליד גבול לבנון, 14 ביוני 2024. רויטרס
שריפה בגליל ליד גבול לבנון, 14 ביוני 2024/רויטרס

גורם בכיר בממשל ביידן הוסיף והבהיר גם כי לשיחות בגין עסקת חטופים והפסקת אש בעזה השפעה ישירה על המערכה בצפון. "הדבר החשוב ביותר בעסקה שעל הפרק הוא שאם תושג, תהיה זו הזדמנות עבורנו לסיים את הסכסוך בין ישראל לחיזבאללה". עוד הוסיף כי כחלק מכל עסקה שתוצג, צריכים להינתן גם הסדרים ספציפיים הנוגעים לגבול לבנון. "עליה לאפשר לישראלים לחזור לבתיהם בצפון עם ערבויות ביטחוניות שאין זה '6 באוקטובר' של חיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully