וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנה אחרי שנעלמה והוכרזה מתה היא נמצאה חיה במרחק 2,700 ק"מ מביתה

20.6.2024 / 0:09

פטרישיה קופטה נחשבה כאישה בעלת חזיונות והטיפה ברחובות על סוף העולם במשך שנים רבות כך שאף אחד לא התפלא שהיא נעלמה ב-1992. אבל אחרי שלא חזרה, בעלה ואחיותיה הבינו שמשהו קרה. שנים אחרי שמשפחתה התייאשה, היא לפתע נמצאה בחיים. אז למה בעלה לא רוצה לראות אותה?

אישה נעדרה במשך 30 שנה - ונמצאה בחיים/TIKTOK

אישה שהוכרזה כנעדרת, ויותר מאוחר כמתה באופן רשמי, נמצאה באופן מפתיע בחיים - כמה עשורים לאחר היעלמותה. פטרישיה קופטה גרה בנורת' הילס שבפיטסבורג וב-27 בנובמבר 1992 הוכרזה כנעדרת על ידי בעלה בוב, חודשים אחרי שראה אותה בפעם האחרונה, ב-20 ביוני 1992.

היא נחשבה בקרב חבריה ומשפחתה כאדם בעל "נשמה חופשית" והייתה ידועה בכך שהטיפה לנצרות והיו לה הרבה חזיונות, כשהיא ביין היתר הייתה מספרת לאנשים זרים שהעולם ייכחד במלחמה גרעינית. היא הייתה מוכרת בכינוי "הדרור" בגלל מבנה הגוף הקטן שלה, ולעתים קרובות הייתה נעמדת במגרשי חניה וכבישים סואנים, שם הייתה מזהירה עוברי אורח ונהגים מסוף העולם. משפחתה אמרה שהיא סבלה מבעיות נפשיות וחששה שישאפזו אותה במוסד רפואי, כך דיווחה רשת CBS פיטסבורג.

אבל לפני שהחלה להטיף ברחובות, קופטה הייתה תלמידה מצטיינת שהפכה לדוגמנית ומדריכת ריקוד. לאחר שסיימה את התיכון, היא עבדה בתחום הפיננסים בחברה לייצור זכוכית והיתה משתתפת באירועי ריקודים סלוניים מדי שבוע, לדברי משפחתה.

אחותה סיפרה שהיא עזבה את עבודתה בחברת הזכוכית לאחר 10 שנים בגלל מיגרנות שהרופאים טענו שנגרמו מלחץ. לאחר מכן היא קיבלה עבודה כמפעילת מעליות במכון האמנות של פיטסבורג, אולם במקביל הבחינו בני המשפחה בשינוי שחל בה. "היא אמרה משהו על זה שהיא ראתה שם מלאך", נזכרת אחותה.

זמן קצר לאחר מכן, קופטה החלה להטיף ברחובות ואושפזה לזמן קצר לאחר שהרופאים אבחנו אותה עם "שיגעון גדלות" ואמרו שיש לה סימנים של סכיזופרניה. עם שחרורה מהאשפוז, היא שבה להטיף ברחובות עד שנעלמה במפתיע.

אחרי שהמקרה שלה דווח למשטרה, בעלה סיפר שזה לא היה דבר לא שגרתי שפטרישיה נעלמת לתקופה מסוימת, אבל ברגע שהיא סווגה על ידי המשטרה כ"נעדרת בעלת סיכון גבוה", צו חיפוש דחוף הוצא כדי למצוא אותה.

אישה נעדרה במשך 30 שנה - ונמצאה בחיים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ככה היא נראתה בשנות ה-90 לפני שנעלמה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אני חוזר הביתה לילה אחד, והיא פשוט לא שם", אמר בעלה בוב קופטה ל-AP. קופטה, כיום בן 86, נזכר כיצד נפגשו ליד נהר בפיטסבורג, שם הייתה לו סירה. הוא נתן לה ולחבריה טרמפ והתאהב. ב-1972 הם נישאו והיו יחד 20 שנה עד העלמותה.

קופטה, כיום בן 86, נזכר כיצד נפגשו ליד נהר בפיטסבורג, שם הייתה לו סירה. הוא נתן לה ולחבריה טרמפ והתאהב. ב-1972 הם נישאו והיו יחד 20 שנה עד העלמותה.

ההיעלמות שלה הדהימה את הרשויות ואת המשפחה כאחד. כוחות המשטרה אפילו הרחיקו לכת והתייעצו עם מתקשרת (מדיום), בעוד שקופטה נזכר שאשתו אמרה פעם שהיא רוצה לנסוע לפורטו ריקו בגלל מזג האוויר הנוח שם. אז הוא פרסם מודעות בעיתונים פורטו ריקניים, אבל מעולם לא קיבל תגובה.

בתמונה שפורסמה על ידי שירותי ההצלה של מדינת פנסילבניה נכתב: "המשפחה שלה מאמינה שהיא לקחה טיסה לפורטו ריקו אחרי שהיא נעלמה ובילתה שם שבוע או שבועיים שם לפני שחזרה לפיטסבורג. הם לא ראו או שמעו ממנה מאז".

עוד מקרים של נעדרים שנמצאו
גבר שנעדר מגיל 17 נמצא בשבי במרתף של השכן לאחר 26 שנים

נערה שנעדרה ארבע שנים נכנסה לתחנת המשטרה: "הנה אני"


שנים חלפו בלי שום סימן ממנה. בוב, שלא נישא מאז בשנית, השיג הצהרה רשמית על מותה כשבע שנים לאחר היעלמותה. "עברתי הרבה בשנים האלה", אמר בוב קופטה, נהג משאית בדימוס, "בכל פעם שהם היו מוצאים גופה איפשהו תהיתי - 'האם זו פטרישיה? האם זו פטרישיה?'".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

ואז - היא פתאום נמצאה

לפתע, ללא כל התראה מקודמת, בשנת 2023 חלה תפנית בעלילה. פטרישה בת ה-83 נמצאה בחיים בבית אבות בפורטו ריקו, מרחק של 2,700 ק"מ מהבית ממנו נעלמה

מתסבר שהיא ככל הנראה הסתובבה בעיירות הצפוניות של האי, הממוקמות ממש דרומית-מערבית לבירה סן חואן. ב-1999 היא נמצאה משוטטת ברחובות סמוך לבית אבות על ידי אחד מהעובדים ונקלטה בו כיוון שהם ראו בה "אדם במצוקה". לדסרי המטפלים שם היא רמזה להם שהיא הגיעה לפורטו ריקו באמצעות ספינת תענוגות מאירופה..

למרות שבמשך שנים היא לא שיתפה יותר מדי פרטים לגבי חייה הקודמים, פטרישיה החלה להיפתח ולספר על עברה, כשעד מהרה התברר לעובדים שהיא החלה לסבול מדמנציה. אחת מהעובדות הסוציאליות הבינה מדבירה שהיא מפנסילבניה, ולכן פנתה לרשויות הרלוונטיות. עברה כמעט שנה עד שדגימות DNA אישרו שהאישה הזו היא אכן פטרישיה קופטה.

פטרישיה קופטה שנמצאה 30 שנה אחרי שנעלמה. WPXI, צילום מסך
כך היא נראתה אחרי שנמצאה/צילום מסך, WPXI

"זה עצוב, אבל זה מקל על המחשבות", אמר בעלה במסיבת עיתונאים משותפת עם אחותה לאחר שנודע שהיא נמצאה. "כשאשתך נעדרת, אתה חשוד."

"אחרי 30 שנה, אתה מנסה לשכוח מזה", ענה בוב כשנשאל לסיבה היעלמותה של אשתו. הוא אמר שהוא לא מתכנן לבקר אותה, ושעכשיו הוא מנסה לשכוח את העבר, למרות שהוא שמח לדעת שדואגים לה. "עכשיו, אני יכול לשכוח מזה. אנחנו יודעים מה קרה לה, והיא מטופלת. היא יכלה לחזור הביתה בכל עת. אבל זה מה שהיא רצתה. היא תמיד אמרה שהיא רוצה ללכת לאקלים חם".

אחותה גלוריה לעומת זאת נסעה לפורטו ריקו לאחר שבדיקת ה-DNA אישרה שזו אחותה הגדולה, כדי לראות אותה בפעם הראשונה מאז 1992. "אנחנו אסירי תודה לדעת שפטי חיה", היא אמרה, "מטפלים בה טוב. באמת חשבנו שהיא מתה כל השנים. זה היה הלם מאוד גדול לדעת שהיא עדיין בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully