וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ נגד המשך החזקת גופתו של ואליד דקה כקלף מיקוח להשבת החטופים שבידי חמאס

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 9:37

בתום דיון בעתירת עדאלה בשם משפחת דקה, מורים השופטים למדינה לנמק בתוך חודש מדוע לא תשוחרר הגופה המוחזקת מאז נפטר מסרטן אחרי 37 שנות מאסר, "על מנת להביאו לקבורה מיידית בבאקה אלגרבייה, לפי מצוות דתם ואמונתם של בני משפחתו"

המשטרה פירקה את סוכת האבלים של משפחת המחבל וליד דקה, מהומה פרצה במקום/ללא קרדיט

בג"'ץ לא השתכנע מתגובת המדינה לעתירה שהגישה ארגון עדאלה בשם משפחתו של ואליד דקה, ובתום דיון שקיים אתמול (חמישי) הורה לרשויות המדינה, "לבוא ליתן טעם מדוע לא מדוע לא ימסרו לעותרים את גופת המנוח ואליד דקה, על מנת להביאו לקבורה מיידית בבאקה אלגרבייה, לפי מצוות דתם ואמונתם של בני משפחתו". זה לא יקרה בן לילה, אם בכלל. למרות תשובת המדינה המפורטת שכבר הונחה טרם הדיון בפני השופטים יצחק עמית אלכס שטיין וחאלד כבוב, הם נתנו למדינה חודש נוסף לנמק את עמדתה, ורק אז ימשיכו בהליך.

דקה הורשע ב-1987 בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם לפני כ-40 שנה. כמי שפיקד על החזית העממית לשחרור פלסטין, הוא הורה לשלוח את גופת החייל לסוריה לצורך מיקוח. דקה, שמעולם לא היה משוייך לחמאס, מת ב-7 באפריל השנה. גם אחרי פרוץ המלחמה המשיכה המדינה במדיניותה שלא לעכב קבורת מחבלים ישראלים שמתו בכלא. אלא שהמדינה טוענת כעת כי "עניינו של המחבל וליד דקה הוא חריג" - הן בשל המציאות הקשה שנוצרה עם חטיפתם של הישראלים לרצועת עזה והן בשל זהותו של דקה.

וליד דקה. ללא, צילום מסך
הורה לשלוח את גופתו של משה תמם לסוריה. וליד דקה/צילום מסך, ללא

מתגובת המדינה, עולה כי המדינה החליטה להחזיק בגופתו של דקה כדי לסחור בה במו"מ מול חמאס "ההחלטה על החזקת גופת המחבל התקבלה בשל שיקולי שו"ן (שבויים ונעדרים, י.א.), שהם בעלי משקל מיוחד ומשמעותי בעת הזו", מסרה המדינה בהודעתה, "ההחלטה התקבלה על רקע מציאות השו"ן הנוכחית, ועל בסיס חוות דעת פרטנית הנוגעת לערך של הגופה הקונקרטית לתכלית של השבת שו"ן - תכלית נשגבת וראשונה במעלה".

בתגובתה, המדינה הדגישה כי היא מאמינה שאין לבג"ץ עילה להתערב בהחלטת שר הביטחון, שאושררה על ידי הקבינט המדיני-ביטחוני. "הגם שהיא מהווה שינוי מן המדיניות שנהגה עד כה שלא לעכב השבת גופות מחבלים אזרחים ישראלים לתכלית זו - היא החלטה מידתית וסבירה, המגלמת איזון ראוי בין כלל השיקולים ונסיבות העניין - הן תכלית השו"ן הראשונה במעלה ויתר השיקולים המדיניים-הביטחוניים הנוגעים לעניין, והן, מנגד, הפגיעה בכבוד המת ומשפחתו של אזרחים ישראלים במקרה זה". חרף זאת, שופטי בג"ץ לא נעתרו לתגובת המדינה והורו להשיב את גופתו של דקה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
וליד דקה. ללא, עיבוד תמונה
"מצער שניתנה הארכה למדינה שהאריכה את סבלם של העותרים". וליד דקה/עיבוד תמונה, ללא

ממרכז עדאלה שמייצג את העותרים נמסר: "החלטת בג"ץ מתבקשת, לנוכח העובדה שהמדינה מנסה להחיל רטרואקטיבית החלטה בלתי אנושית, שמלכתחילה היא חסרת סמכות וחותרת נגד שלטון החוק תוך שהיא רומסת זכויות יסוד של המנוח ושל משפחתו. בצדק העיר בית המשפט במהלך הדיון שוליד דקה כבר ריצה את העונש על האישומים המהווים את העילה להתעמרות הנוכחית של המדינה. מצער שבהעדר נימוקים משפטיים ראויים, ניתנה בהחלטה אורכה כה ממושכת למדינה לגבש תשובה לבית המשפט, ובכך להמשיך להאריך את סבלם של העותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully