וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון עבור עם ישראל": המחבל וליד דקה מת מסרטן

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 1:26

וליד הוא מותיקי האסירים הביטחוניים בישראל, הוא נידון למאסר העולם משום שהיה אחראי לחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם בשנות ה-80. "הרוצח של משה המשיך לעסוק בטרור ולענות את מדינת ישראל. נאבקנו שלא ישוחרר מוקדם ופירות המאבק הבשילו"

בווידאו: בקשת האסיר הביטחוני התקבלה: ועדה מיוחדת תדון בבקשת השחרור של וליד דקה/ניב אהרונסון

המחבל וליד דקה, מי שחטף ורצח את החייל משה תמם בשנת 1984, ומוותיקי האסירים הביטחוניים מת היום (ראשון) לאחר שחלה בסרטן בשנה האחרונה. וליד מת בעודו בן 64, פחות משנה לפני שאמור היה להשתחרר בחודש מרץ 2025.לפני כשנה, דקה פנה באמצעות סנגורו, עו"ד אביגדור פלדמן, בבקשה לשחרור מוקדם בשל בריאותו הרופפת ובקשתו נדחתה. אחיו אסעד אמר לוואלה כי הודעה רשמית טרם התקבלה אצל המשפחה. האחריות על מסירת הודעה למשפחות אסירים היא על משטרת ישראל.

אורטל תמם, אחייניתו של החייל משה תמם מסרה לוואלה: "הרוצח של הדוד שלי בחר לקחת את החיים שלו בעינויים קשים ולאחר הרצח המשיך לענות את המשפחה שלי, לעסוק בטרור ולענות את כל עם ישראל. נלחמנו רבות על מנת שלא ישוחרר מוקדם, פירות המאבק הבשילו - רוצח דוד שלי מת כשהוא סגור בכלא, חולה ומסכן. בדיוק כמו תת האדם שהוא. זה ניצחון עבור משפחתי ועבור כל עם ישראל כולו".

וליד דקה. ללא, צילום מסך
"נלחמנו רבות על מנת שלא ישוחרר מוקדם, פירות המאבק הבשילו - רוצח דוד שלי מת כשהוא סגור בכלא, חולה ומסכן. בדיוק כמו תת האדם שהוא". וליד דקה/צילום מסך, ללא

החייל משה תמם יצא לחופשה בביתו ב-6 באוגוסט 1984. הוא נפגש עם חברתו וליווה אותה אל ביתה שבטבריה. בשעות הערב הוא חזר באוטובוס לתל אביב ובתחנת בית ליד ירד מהאוטובוס ועקבותיו נעלמו. ארבעה ימים לאחר מכן נמצאה גופתו בסמוך למבוא דותן שבשומרון עם סימני חבלה בראשו ונקב של כדור חודר בחזהו.

דקה, בן ה-54, הכחיש את מעורבותו בתכנון ובביצוע הרצח. על פי הרשעתו, דקה פיקד על חטיפת החייל לצרכי מיקוח. הוא הורה על רציחתו במקרה ותהליך ההעברה יסתבך. הוא נכנס לכלא ב-1986 ונשפט למאסר עולם בלי הקצבת עונש. בשנת 2012 הוקצב עונשו ל-37 שנים, אך מאז הורשע גם בהברחת טלפונים לכלא ועונשו הוארך.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
הפגנה מחוץ לדיון ועדת השחרורים בעניינו של וליד דקה שרצח את החייל משה תמם, כלא מעשיהו,31 במאי 2023. ניב אהרונסון
הצגה בשם "הזמן המקביל" שנכתבה בהשראת ספר של דקה על חייהם של אסירים ביטחוניים בכלא הופיעה בתיאטרון אל מידאן החיפאי. הפגנה מחוץ לדיון ועדת השחרורים בעניינו של וליד דקה שרצח את החייל משה תמם/ניב אהרונסון

גם ביושבו בכלא הישראלי, האסיר הביטחוני הוותיק הצליח לעורר כמה סערות ציבוריות. בשנת 2015, נחשף בוואלה כי הצגה בשם "הזמן המקביל" שנכתבה בהשראת ספר של דקה על חייהם של אסירים ביטחוניים בכלא הופיעה בתיאטרון אל מידאן החיפאי. ההצגה גררה תגובות רבות מצד רבים בחברה הישראלית, כולל שרים וחברי כנסת. משפחתו של של משה תמם הובילה אז מאבק לביטול ההצגה.

דקה גם כתב ספר ילדים בכלא, שגרר סערה ציבורית דומה. הביא ילדה לעולם עם אשתו בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון שביקשה למנוע זאת. וניהל מאבק ארוך לשחרור מוקדם, תוך התנגדות נחרצת של משפחתו של החייל משה תמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully