וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדדליין שהציב בן גביר חלף - והאיום להדחת המפכ"ל ככל הנראה הוסר

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 1:22

על אף הצהרתו, השר לביטחון לאומי לא המליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו של המפכ"ל שבתאי, ונראה כי שבתאי יסיים את תפקידו, כמתוכנן, באמצע החודש הבא. בסביבת בן גביר הסבירו כי מתנהל "דיון עם היועמ"שית בנושא"

המפכ"ל: אמשיך לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרה/קונטקט

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן בחודש מאי את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע, בטרם ימליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו. בן גביר שיגר לשבתאי מכתב וכתב כי "למעשה, הדבר היחיד בו הינך מתפקד - הינו קידום קצינים מקורבים בלבד". עוד הוסיף כי "קצינים רבים במשטרה טוענים כי אין מה לדבר עם המפכ"ל, המפכ"ל בפועל הוא ערן היועץ האסטרטגי".

בן גביר הודיע לבג"צ כי בכוונתו להביא לממשלה הצעת החלטה שתסיים את כהונת המפכ"ל, על סמך החלטות ועדת החקירה לאסון הר מירון. בתשובה לבג"ץ נכתב כי הודעת היועצת המשפטית לממשלה נעשתה בחוסר סמכות, אך טען כי "מכל מקום, ולמען הסר ספק, יצוין כי ההזמנה לשימוע נועדה לאפשר למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, להשיב לטענות שיש כנגדו באשר לחוסר תפקודו".

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

בתוך כך, אחרי שנסוג משימוע למפכ"ל נוכח התערבות היועמ"שית והודיע כי יגיש לממשלה בתוך 10 ימים הצעת מחליטים לפיטורי המפכ"ל בטענה ל"חוסר תפקוד". כעת, משחלף הדד-ליין שהציב השר בן גביר, האיום להדחת המפכ"ל ככל הנראה הוסר והאחרון יסיים את תפקידו באמצע החודש הבא. זאת, ברקע המתיחות הגוברת בין השניים. בסביבת בן גביר הסבירו את פשר הדחייה וטענו כי מתנהל "דיון עם היועמ"שית בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully