וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר התקפל: אבטל את השימוע למפכ"ל, אך אמשיך לפעול לסיום כהונתו

28.5.2024 / 19:50

בתשובתו לבג"ץ נגד פיטורי רב-ניצב שבתאי, כתב השר כי יפעל בהתאם להמלצות ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון - ויביא תוך עשרה ימים הצעת מחליטים לממשלה לסיום כהונתו. בן גביר: "ההזמנה לשימוע נועדה לאפשר לשבתאי להשיב לטענות שיש כנגדו באשר לחוסר תפקודו"

בן גביר: "ראש הממשלה התחייב שנכנס לרפיח"/ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע היום (שלישי) לבג"צ כי בכוונתו להביא לממשלה הצעת החלטה בדבר סיום כהונתו של המפכ"ל, על סמך החלטות ועדת החקירה לאסון הר מירון. בתשובה לבג"ץ נכתב כי הודעת היועצת המשפטית נעשתה בחוסר סמכות, אך טען כי "מכל מקום, ולמען הסר ספק, יצוין כי ההזמנה לשימוע נועדה לאפשר למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, להשיב לטענות שיש כנגדו באשר לחוסר תפקודו".

משיב 4 (איתמר בן גביר, ש.ה) מתכבד לעדכן את בית המשפט הנכבד כי השימוע מבוטל ועל כן הבקשה מתייתרת. יחד עם זאת יצוין, כי בכוונת המשיב לפעול בהתאם לדו"ח ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון ולהביא בתוך עשרה ימים לדיון בממשלה, בהצעת מחליטים, את סיום כהונת המפכ"ל בהתאם לקביעות בדו"ח מירון".

בצעד חסר תקדים, הודיע אמש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יזמן את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע, נוכח תפקודו בחודשיים האחרונים - וזאת בטרם יכריע אם להמליץ על סיום תפקידו. בעקבות זאת, היועמ"שית גלי בהרב מיארה הודיעה לבן גביר כי אינו יכול לזמן את המפכ"ל לשימוע. המפכ"ל צפוי לסיים את תפקידו הרשמי בתאריך ה-17 ליוני - בעוד פחות משלושה שבועות.

איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

יחסי השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי הידרדרו כבר עם מינויו של בן גביר לתפקיד, תחילה סביב קידום החקיקה לשינוי פקודת המשטרה שתאפשר לשר לקבוע את מדיניותה, בהמשך סביב התנהלות המשטרה באכיפת המחאות וחסימת כבישים במסגרת המחאה נגד החקיקה המשפטית של הממשלה וכלה סביב מינויי בכירים ושאינם במשטרת ישראל.

בין לבין, הדלפת הציטוט לכאורה של המפכ"ל לערוץ על שיחה שהתקיימה בין השנים בה התבטא המפכ"ל "המנטליות של הערבים לרצוח זה את זה". המחלוקת החריפה בין השנים סביב הקמת המשמר הלאומי, סאגת סיום תפקידו של ניצב כממ"ז ת"א במהלכה נאלץ המפכ"ל להצהיר על דחייתה נוכח הנחייתה של היועמ"שית מיארה, לצד אירועים נוספים.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי אמר היום כי ימשיך "לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרת ישראל". דברים אלה נאמרו במהלך כנס לשכת עורכי הדין השנתי, על רקע הזימון לשימוע שקיבל מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וטרפודו על ידי היועמ"שית. "המשטרה במדינה דמוקרטית חייבת להיות חפה ונקייה מכל סממן פוליטי, משטרת ישראל אינה פוליטית", אמר.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
תמונות נאום מפכ״ל-קובי שבתאי. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
"אמשיך לעמוד כחומה בצורה בכל הניסיונות להכניס שיקולים פוליטיים למשטרת ישראל". מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

בנאומו סקר שבתאי את הפעולות העתידות להתרחש במשטרה, והוסיף: "בימים אלו נערכת עבודת מטה סדורה להקמת המשמר הלאומי - בתוך משמר הגבול, תחת משטרת ישראל, כפי שהובלתי ודרשתי מלכתחילה". בדבריו אלה רמז לדרישתו של השר לנתק את מג"ב מהמשטרה ולהפוך אותו לשירות עצמאי הכפוף לו.

בסוף נאומו אמר, "אני ער לציפייה שאתייחס לאירועי היממה האחרונה. אך כלובש מדים, אשמור על ממלכתיות ואגיב על הדברים בבוא העת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully