וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מחלקת שבויים ונעדרים לשעבר: "לסינואר נוח שהמלחמה לא תסתיים בקרוב"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 10:00

על רקע תשובת חמאס למתווה ביידן לעסקת חטופים, הגיב הבוקר סא"ל במיל' אבי כאלו, ראש מחלקת שבויים ונעדרים לשעבר בריאיון ל-103FM. "סינואר שבוודאי נהנה אל מול הקושי הישראלי בזירה הבינלאומית. למשא ומתן יש קשיים אבל החובה היא למצוא את הפרצות", מסר

"ראשון עלה, שני, שלישי איתנו": תיעוד רגעי החילוץ של שלומי, אנדריי ואלמוג מרצועת עזה/דובר צה"ל

סא"ל (במיל') אבי כאלו, ראש מחלקת שבויים ונעדרים לשעבר, התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון ל-103FM למגעים מול החמאס לעסקת חטופים ולאופטימיות הירודה לאחר דחיית המתווה. "אין ספק שבראש חוצות עומדת סרבנותו של החמאס" אמר סא"ל במיל' כאלו. "רב המרצחים סינוואר שבוודאי מחכך ידיים בהנאה אל מול הקושי הישראלי בזירה הבינלאומית, ועוד מרכיבים שמביאים אותו לגישה המאוד בוטה שהוא זה שכרגע הסרבן בתהליך".

"כמו שנהוג לכנות בשפת המשא ומתן, יש כרגע עיזים מאוד מורכבים" מוסיף כאלו. "גם מזכיר המדינה בלינקן התייחס לדברים ואמר שרובם בלתי עבירים. זכות הווטו היא מרכיב בעייתי, בזמן שישראל מבקשת להתעקש על חלק מזהותם של האסירים הכבדים יותר. המרכיב הבולט הוא יכולת החמאס לשלוט. דבר נוסף ומאוד מרכזי שלא עולה עם החלטת מועצת הביטחון הוא שילוב רוסיה, סין וטורקיה כערבות להסכם. יש כאן חריגה בוטה מההבנות הבינלאומיות שסוכמו. כנראה שסינוואר מרגיש טוב באזור הנוחות שלו לא לראות את סיום המערכה בזמן הקרוב".

"אל לנו לשכוח שיש עוד 120 חטופים בשבי - אנחנו חייבים לשחרר אותם" הצהרת משפחות החטופים 08 ביוני 2024. ללא, ניב אהרונסון
"למשא ומתן יש קשיים, אם לא ניכנס מהדלת הראשית אז ניכנס מהחלון". הצהרת משפחות החטופים/ניב אהרונסון, ללא

שנשאל האם לארצות הברית אכן יש השפעה על חמאס, מתייחס סא"ל במיל' כאלו לאתגר שעומד למדינות מערביות לנהל שיח מול טרוריסטים. "זה אתגר מאוד קשה, למדינות מערביות, וודאי למעצמה מסוג ארה"ב, גם עם כל הכוח שיש לאמריקנים, יש בסוף קושי לנהל דיאלוג מול ארגוני טרור. הם עשו את זה מול הטאליבן, המליציות בעיראק, זה לא חדש להם. האמריקנים צריכים לחזור לשולחן המשא ומתן. מעבר לזה, האמריקנים צריכים להסתכל מעבר למגרש המשולב של חמאס, קטאר, ארה"ב ומצרים, ולהוסיף לתוך המגרש שחקנים נוספים בחזית בינלאומית. אולי החלטת מועצת הביטחון היא סוג של סנונית אבל יש עוד עבודה רבה.

"התמונה בוודאי לא מעודדת, אבל אנחנו חייבים להמשיך ולמצות את התהליך הזה" ממשיך כאלו בהתייחס לפינג פונג במגעים לעסקת החטופים". גם בהיבט המקצועי - למשא ומתן יש קשיים, נקודות שפל, אבל חובתם של אנשי המקצוע למצוא את הפרצות. אם לא נכנס מהדלת הראשית אז נתכבד וניכנס מהחלון. לסינואר יש כרגע פחות ארבעה חטופים, זה לא משהו שישנה את עמדותיו. גם עם עשרה חטופים הוא יכול היה להחזיק מעמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully