וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס משיב לבלינקן: "התנהלנו בגישה החיובית הנחוצה להסכם, ממשלת נתניהו ממשיכה בסירובה"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 1:51

בהודעה שפרסם, הגיב הארגון לטענותיו של שר החוץ האמריקני, שהאשים את חמאס בניהול המו"מ בחוסר תום לב - וטען: "לא שמענו הסכמה להצעה לעסקת חטופים מאף בכיר ישראלי". בנוסף, חזרו על דרישותיהם ותקפו: "עמדת בלינקן היא המשך המדיניות האמריקנית של תמיכה במלחמה הברברית"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

ארגון חמאס הגיב הלילה (חמישי) לטענותיו של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן - לפיהן חמאס מנהל את המשא ומתן לעסקת חטופים "בחוסר תום לב": "התנהלנו בגישה החיובית הנחוצה להגעה להסכם. התנהלנו בצורה אחראית בכל הנוגע להצעה האחרונה ולגבי כל ההצעות שקיבלנו", מסרו בארגון. כמו כן, הדגישו: "הדרישות שלנו הן הפסקת התוקפנות, נסיגה מכל רצועת עזה, חזרת העקורים לבתיהם, שיקום הרצועה ועסקה ראויה לחילופי אסירים".

בארגון תקפו: "השבנו בחיוב להצעה שקיבלנו מהמתווכות ב-5 במאי אבל אז נתניהו הגיב במתקפה על רפיח. הגבנו בצורה חיובית על נאום ביידן ובאותו הזמן לא שמענו מנתניהו שום דבר למעט כוונתו להמשיך במלחמה. העולם לא שמע אף גורם בישראל מברך או מקבל את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לעסקה".

"ממשלת נתניהו המשיכה בסירובה לכל הפסקת אש קבועה וזאת בניגוד להחלטת מועצת הביטחון. בלינקן אמר שישראל הסכימה להצעה האחרונה אבל לא שמענו הסכמה כזו מאף בכיר ישראלי. עמדתו של בלינקן היא המשך המדיניות האמריקנית של תמיכה במלחמה הברברית. אנו קוראים לבלינקן ולממשל ביידן ללחוץ על ממשלת ישראל".

עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס, עיבוד תמונה
״התנהלנו בגישה החיובית הנחוצה להגעה להסכם״. בכירי חמאס הניה וסינוואר/עיבוד תמונה, רויטרס

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס אמש במסיבת עיתונאים בדוחא, בירת קטאר, לתגובת חמאס לעסקת השבויים. בלינקן אמר: "לפני 12 יום הנשיא ביידן הציג הצעה להפסקת אש על בסיס העיקרון של שחרור כל החטופים. כל העולם כמעט לא יוצא מן הכלל התאחד מאחורי ההצעה הזו, כולל ישראל והרשות הפלסטינית. חיכינו לתגובה אחת - של חמאס. אתמול קיבלנו את התגובה - חמאס הציע שינויים רבים להצעה שעל השולחן. דנו בשינויים האלה אתמול והיום עם המצרים והקטארים. חלק מהשינויים הם כאלה שניתן לעבוד עימם, וחלק מהם אינם כאלה שניתן לעבוד עימם".

בלינקן, שאמר דברים ברוח דומה בעת ביקורו במצרים ובישראל, תלה בחמאס את הסיבה להמשך המלחמה. לדבריו: "חמאס היה יכול לענות במילה אחת - כן. במקום הם חיכו שבועיים והציעו עוד שינויים שחלקם הולכים רחוק יותר מעמדות שהציגו בעבר. כתוצאה מכך המלחמה נמשכת". הוא הבטיח שבימים הבאים תמשיך ארצות הברית לפעול עם מצרים וקטאר כדי להשיג עסקה.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024. רויטרס
״ישראל קיבלה את ההצעה במלואה. חמאס לא". בלינקן/רויטרס

בלינקן האשים את חמאס בכך שהוא ככל הנראה מנהל את המשא ומתן בחוסר תום לב. לדבריו: "בנקודה מסוימת במו"מ מגיעים לנקודה שכאשר אחד הצדדים ממשיך לשנות את דרישותיו ולשנות דברים שכבר הסכים להם בעבר, זה מעלה סימני שאלה האם הם מנהלים את המו"מ בתום לב. ישראל קיבלה את ההצעה במלואה. חמאס לא".

שר החוץ האמריקני אמר שבימים הקרובים יהיה צורך לראות אם ניתן לסגור את הפערים. לדבריו, "אם חמאס ימשיך להגיד לא זה יהיה ברור לכל העולם שהם בחרו להמשיך במלחמה, ושזה באחריותם. צריך להפסיק את ההתמקחויות ולהגיע להסכם הפסקת אש".

עם זאת אמר בלינקן שלדעתו ניתן לגשר על הפערים: "חמאס צריך להחליט מה הוא רוצה". לדבריו, בשבועות הבאים יוצגו הצעות לתכניות ליום שאחרי בתחומי ניהול עזה והבטחון. בכיר חמאס אוסמה חמדאן הכחיש את טענותיו של בלינקן בדבר העובדה שהארגון הציג דרישות חדשות. בראיון בערוץ הטלוויזיה אל ערביה אמר חמדאן שבלינקן הוא "חלק מהבעיה, לא הפתרון" לסכסוך בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully