וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד מרכז לשעבר: "החיסול לא משנה את המערכה בצפון"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 8:58

אלוף (מיל') גדי שמני התראיין ל-103FM והסביר למה חיסול אבו טאלב לא פגע משמעותית בחיזבאללה. "אחרי שחוטפים כזה מטח ולא רואים תגובה משמעותית של צה"ל - אנחנו בבעיה", אמר. "ההרתעה של מדינת ישראל נשחקה עד אפר, הצפון מפורז במשך שמונה חודשים וזה מחליש את ישראל"

חיסול סמי טאלב עבדאללה/צילום: דובר צה"ל

אלוף (מיל') גדי שמני התייחס היום (חמישי) לחיסולו של טאליב סאמי עבדאללה, ואמר כי "חיסולים כאלה הם חשובים, האם זה משנה משהו במערכה מול חיזבאללה? לא הרבה". בראיון לתוכנית "שבע-תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב לרדיו 103FM, הסביר על ההרתעה הישראלית שנשחקה בעקבות ההכלה של המטחים בצפון, חוסר יכולת להחזיק מלחמה רב-זירתית ומה צריך לעשות בחזית הדרומית.

"האיש הזה, הוא כבר הרבה שנים יושב שם, יש מתחתיו אנשים שכבר מחכים הרבה שנים שהוא יזוז הצידה, וברור לגמרי שהיום כבר יש מי שמחליף אותו", אמר מפקד אוגדת עזה לשעבר. "זה לא משתק את ארגון חיזבאללה, זה לא משנה את יכולות הפעולה שלו. זה כואב, זה הישג מודיעני יפה. שווה או לא שווה? שמע, אני חושב שאחרי שחוטפים כזה מטח ונגרם כזה נזק, ואנחנו לא רואים תגובה מאוד משמעותית של צה"ל על המטח, אנחנו בבעיה".

בכיר חיזבאללה סאמי עבדאללה וקאסם סולימני. ללא, אתר רשמי
"ברור לגמרי שהיום כבר יש מי שמחליף אותו". בכיר חיזבאללה שחוסל סאמי עבדאללה לצד קאסם סולימאני/אתר רשמי, ללא

"ההרתעה של מדינת ישראל נשחקה עד אפר"

שמני הסביר כי מדובר במלחמה שלא מנוהלת, דבר ששוחק את ההרתעה של ישראל באזור. "יש פה רגרסיה, למעשה מהשלב הראשון של המלחמה הזו", אמר. "חיזבאללה הצליח להכניס את מדינת ישראל למלחמת התשה, שאנחנו לא רואים את הקצה שלה - זה מול חיזבאללה, מול כל המליציות השיעיות באזור. מדינת ישראל הפכה למעין שטח מטווחים כאלה, כל מי שרוצה יורה פנימה. ההרתעה של מדינת ישראל נשחקה עד אפר. אירוע כזה ממחיש עוד יותר, כי אחר כך תוקפים, שורפים, יורים ואנחנו לא מסוגלים לעשות פעולה שתרתיע בצד השני - כי ההרתעה שלנו נשחקה לחלוטין".

האלוף לשעבר פירט את הסיבות שגרמו לטענתו למחדל בצפון, וביקר נחרצות את נתניהו. "יש לנו פה ראש ממשלה שיושב יותר מ־15 שנים בשלטון, שכרת ברית עם הגרועים שבאויבי ישראל, מימן את חמאס, נתן לחיזבאללה להפר את 1701", אמר. "העסק הזה רק הולך ומדרדר, אנחנו גם לא רואים את הקצה. אני חושב שמה שהיה צריך לעשות זה לסיים את הסיפור בעזה, כמה שיותר מהר, כל הסיפורים על זה שהניצחון מעבר לפינה, אנחנו מבינים שזה סיפורים לא רציניים ויש עוד אנשים שקונים את הסיפורים של נתניהו. נתניהו משקר, כי הצבא אומר לו בדיוק".

שיגור רקטות מלבנון לעבר הגליל העליון, 12 במרץ 2024. שמעון בן גידה. רבש"צ קיבוץ מנרה, אתר רשמי
"צה"ל לא מסוגל לייצר איום משמעותי בצפון". שיגור רקטות מלבנון לעבר הגליל העליון/אתר רשמי, שמעון בן גידה. רבש"צ קיבוץ מנרה

למרות שהחמיא ליכולות המודיעיניות בחיסול המדויק של אבו טאלב, שמני הסביר כי יש לצבא חסרונות משמעותיים במידה ותפתח חזית בצפון. "אני חושב שיש הקשר אחד ברור, צה"ל הוא צבא קטן שלא מסוגל, גם אם מאוד רוצה, להתמודד ביותר מזירה אחת בצורה משמעותית", ביקר בנחרצות האלוף לשעבר. "צה"ל לא הצליח לייצר איום משמעותי על חיזבאללה כדי להרתיע אותו, אפילו להפחית במעט את האיום בצפון. אנחנו רואים, הצפון נטוש לחלוטין. יש קשר ישיר, היה צריך באיזשהו שלב הרבה יותר מוקדם לסיים אתה אירוע בדרום, כי כל הסיפורים האלה על ניצחון בדרום, זה סיפורים. עד שלא נשלול מחמאס את היכולות האמיתיות שלו, וקודם כל תת הקרקע, כל זמן שיש מערך תת קרקעי כזה מסיבי, כל זמן שאתה לא שולל את זה, אתה כנראה לא תעלים את חמאס".

האלוף לשעבר שמני טען כי לא המערכה בדרום רחוקה מסיום, וחזית צפונית תחייב כוח אדם רב יותר בשירות צבאי. "הסיפור בעזה ייקח עוד הרבה זמן", הסביר שמני. "כל זמן שאתה מרתק את הכוחות האיכותיים של צה"ל לעזה, אתה לא מסוגל לייצר איום משמעותי בצפון. אין את הסד"כ, מה עושה ממשלת ישראל במקביל? מעבירה חוק גיוס מושחת שפוטר 25 אחוזים מהשנתון במדינת ישראל, בעוד 10 שנים - 40 אחוזים. מדינת ישראל לא תוכל להתקיים בצורה כזו, לא יהיה לנו איך להתמודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully