וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מאבק ההורים: אלירן מזרחי יוכר כחלל צה"ל ויובא לקבורה צבאית

עודכן לאחרונה: 12.6.2024 / 23:52

אלירן לקה בפוסט טראומה עקב שירותו בעזה, אך טרם זכה להכרה בנכותו כשזומן למילואים בפעם השניה. האב לארבעה נטל את חייו לאחר פגישת הכנה לתעסוקה מבצעית בעזה. משפחתו התכוונה לעתור לבג"ץ, אך קיבלה הערב את הבשורה שצה"ל נענה לבקשתם

מתחם תת-קרקעי ברפיח: נחשפת המתקפה שבה נפלו 4 לוחמי גבעתי/דו"צ

סוף לסאגה: אחרי ששקלו לעתור לבג"ץ, הוריו של החייל במיל' אלירן מזרחי התבשרו הערב (רביעי) כי הוכר כחלל ויקבר בקבורה צבאית שתתקים מחר בירושלים. בהודעה שפרסם דובר צה"ל בנושא נכתב: "מתחקיר המפקדים עלה כי המפגש של אלירן, מפקד הפלוגה וחייל נוסף, שהתקיים ביום מותו, היה מפגש הכנה לקראת תעסוקה מבצעית אותה הם היו אמורים לבצע בימים הקרובים ולא מפגש חברתי כפי שתואר בבירור הראשוני שנערך ביום האירוע. עוד נמצא כי פגישה זו נעשתה כחלק מתפקידו הצבאי ומצריכה הזנת יום מילואים פעיל".

"בעקבות התייעצות שנערכה בין שר הביטחון והרמטכ"ל, ולאחר בחינה שביצע ראש אכ"א, אלירן מזרחי יוכר כחלל צה"ל ויובא לקבורה צבאית", לשון ההודעה.

אלירן מזרחי שירת כמה חודשים בעזה, לקה בפוסט טראומה ושם קץ לחייו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"חמאס לא לחץ על ההדק, אבל הוא לא הצליח להחזיק יותר". אלירן מזרחי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עם קבלת ההודעה, באי כוחם של משפחת מזרחי, עו"ד אהרן טופר, עו"ד דניאל שער, עו"ד אליוסף שחר
ועו"ד גל רוזנפלד מסרו את התייחסות המשפחה. "בשמחה מהולה בעצב, קיבלנו בצאת החג את ההחלטה הנכונה, הראויה והמוסרית של רשויות הצבא, להכיר באלירן כחלל צה"ל ולהביאו לקבורה בבית הקברות הצבאי בהר הרצל", נכתב.

"החלטה זו הגיעה לאחר מאבק מהיר ועיקש. באי כוח המשפחה פעלו להכרה מהירה בהפרעה הפוסט טראומטית שנגרמה לאלירן עקב שירותו הצבאי, ולהכרה בו כחלל צה"ל הזכאי לקבורה צבאית. בתוך כך, שעות לפני החג נשלחה פנייה דחופה למחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה בטרם הגשת עתירה לבית המשפט העליון. אנחנו שמחים שבסופו של דבר הגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון הבינו את העוול שנעשה לאלירן ולמשפחתו, וקיבלו את ההחלטה הנכונה".

"בימים האחרונים קיבלה המשפחה תמיכה יוצאת דופן ומרגשת, מכל קצוות החברה הישראלית", נכתב בסיכום הדברים." אנחנו מבקשים להודות לכל מי תמך, בכל דרך שהיא, במאבקה הצודק של משפחתו של אלירן. הערב הגיע מאבק זה לסיום, עצוב ומשמח כאחד".

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
אלירן מזרחי שירת כמה חודשים בעזה, לקה בפוסט טראומה ושם קץ לחייו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טופל על ידי משרד הביטחון, אך זה לא הכיר בו כנכה. בנתיים זומן למילואים שוב. אלירן מזרחי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלירן מזרחי, אב לארבעה ביניהם שניים על הרצף האוטיסטי, התאבד לפני כשבועיים האחרון לאחר שלקה בפוסט טראומה. מזרחי, שירת כמפעיל D-9 במשך 78 ימים בעזה, טופל על ידי משרד הביטחון אך לא עמד בפני ועדה רשמית שתכיר בנכותו, ובנתיים נקרא לשוב ולשרת במילואים. מזרחי היה אמור להיכנס לרפיח אך כאמור התאבד ביום שישי. הידיעה פורסמה לראשונה על ידי תאגיד כאן 11.

חברו לפלוגה, ארקדי, ספד לו אז בפוסט בפייסבוק. "כולנו אהבנו אותו כי מזרחי הוא היתד שהחזיק אותנו",כתב. "את כל הפלוגה. את ההלומים והמרוסקים. בכל הרגעים הטובים והמחורבנים ביותר. מתחילת הלחימה כל הצבא הגדול ידע מי זה מזרחי! כו-לם! ואני לא מבין איפה הצל"ש שלו. היום, ימים בודדים לפני שחוזרים לרפיח הוא נפל. חמאס אומנם לא לחץ על ההדק של האקדח שלו אבל הכתפיים שלו לא החזיקו יותר את הכובד שהתרוצץ בראשו".

ראש עיריית מעלה אדומים פונה לרמטכ"ל בבקשה שיאשר לבן העיר, אלירן מזרחי, קבורה צבאית, 9 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכתב שראש עיריית מעלה אדומים שלך לרמטכ"ל בעיניינו של אלירן מזרחי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש עיריית מעלה אדומים גיא יפרח, שלח בזמנו מכתב לרמכטכ"ל בדרישה להביא את מזרחי לקבורה צבאית. הוא התייחס להודעה לפיה אלירן יוכר כחלל צה"ל וכתב, "לפני דקות אחדות הגיע לבית משפחת מזרחי מפקד האוגדה של אלירן מזרחי והודיע להם שתתקיים קבורה צבאית בהר הרצל. שוחחתי לפני דקות אחדות עם אימו של אלירן, ג'ני שתבדל לחיים ארוכים, שאבן גדולה נגולה מליבה. אלירן מזרחי יובא בארון קבורה עטוף בדגל ישראל למנוחת עולמים בהר הרצל".

אם אתם או אדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אנא פנו לעזרה מקצועית. ניתן לעשות זאת בדרכים הבאות: שיחה עם מוקד ער"ן בטלפון 1201 או באתר של העמותה, וכן באתר האינטרנט של סה"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully