וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפוסט טראומה: אלירן זומן בשנית למילואים ברצועה - ושם קץ לחייו

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 8:37

אלירן מזרחי שירת למעלה מחודשיים בעזה, טופל על ידי משרד הביטחון - אך לא עמד בפני ועדה שתכיר באחוזי הנכות שלו. בסוף השבוע האחרון, רגע לפני שהיה אמור להיכנס שוב לרצועה, הוא שם קץ לחייו. כעת המדינה לא מאפשרת למשפחתו לקבור אותו בקבורה צבאית

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. 7 ביוני 2024/דובר צה"ל

אלירן מזרחי, אב לארבעה ביניהם שניים על הרצף האוטיסטי, התאבד ביום שישי האחרון לאחר שלקה בפוסט טראומה. מזרחי, שירת כמפעיל D-9 במשך 78 ימים בעזה, טופל על ידי משרד הביטחון אך לא עמד בפני ועדה רשמית שתכיר באחוזי הנכות שלו. מזרחי היה אמור להיכנס לרפיח אך כאמור התאבד ביום שישי. כעת, המדינה לא מאפשרת לקבור אותו בקבורה צבאית מפני שלא היה בשירות מילואים פעיל. את הידיעה פרסמה לראשונה כרמלה מנשה בחדשות כאן 11.

"אתמול איבדנו את אחד מעמודי התווך של הפלוגה, ואעיז ואגיד של הצבא. איך אפשר לדבר עלייך בכלל בלשון עבר?", כתב חברו לפלוגה דימה ברשת החברתית פייסבוק. "הייתה לך היכולת המדהימה לעלות חיוך על פנים של כל אחד, לא משנה באיזה מצב הוא נמצא. הכוחות והמוטיבציה שהבאת איתך היו מדבקות. סחפת אחריך לא רק חיילים, אלא גם מח"טים ואוגדונרים".

דימה המשיך וכתב כי "התמונה הזאת מהטלגרם מסכמת יפה את מה שהיית. לא יכול לתאר איך עוד כמה ימים כולנו חוזרים לעזה, אבל אתה לא תהיה שם. לא יכול שלא להשוות אותך לרובין ווליאמס - כנראה שהאנשים השמחים ביותר כלפי חוץ, נאבקים בשדים הכי גדולים כלפי פנים, והפעם את הקרב הזה הפסדת. מצטער אח שלי שלא היינו שם בשבילך ברגעים הקשים האלה, ולעזור לך להיאבק בשדים שלך".

אלירן מזרחי שירת כמה חודשים בעזה, לקה בפוסט טראומה ושם קץ לחייו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלירן מזרחי שירת כמה חודשים בעזה, לקה בפוסט טראומה ושם קץ לחייו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלירן מזרחי שירת כמה חודשים בעזה, לקה בפוסט טראומה ושם קץ לחייו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אלירן מזרחי שירת כמה חודשים בעזה, לקה בפוסט טראומה ושם קץ לחייו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארקדי, חבר נוסף לפלוגה, ספד למזרחי בפייסבוק ותיאר אותו בכך "שהוא לא הפסיק לחייך לשנייה. שתה את כל החרא שרץ לו בראש עם המותגים הכי יקרים והרבה קרח. כולנו אהבנו אותו כי מזרחי הוא היתד שהחזיק אותנו. את כל הפלוגה. את ההלומים והמרוסקים. בכל הרגעים הטובים והמחורבנים ביותר".

לדבריו, "מתחילת הלחימה כל הצבא הגדול ידע מי זה מזרחי! כו-לם! ואני לא מבין איפה הצל"ש שלו. היום, ימים בודדים לפני שחוזרים לרפיח הוא נפל. חמאס אומנם לא לחץ על ההדק של האקדח שלו אבל הכתפיים שלו לא החזיקו יותר את הכובד שהתרוצץ בראשו. כל הצבא כולו! כל מדינת ישראל! כולנו חייבים להגיע להלווייתו כי המלחמה הזו לקחה גם את החיים של אלירן מזרחי", הוסיף.

ראש עיריית מעלה אדומים, גיא יפרח, שיגר לרמטכ"ל הרצי הלוי מכתב בקשה שיאשר למזרחי, בן העיר, קבורה צבאית. "הוא היה בתקופת החלמה וסופח למשרד הביטחון, ולמרות זאת ביקש לחזור יעם חבריו ולשרת בעזה", כתב יפרח. "בקשתו נענתה, הוא קיבל צו 8 והיום היה אמור לחזור לשירות מילואים ברפיח עם חבריו לפלוגה. לצערנו, הוא לא יכול היה לשאת עוד את הכאב והוקושי ושום קץ לחייו. המינימום שאנו יכולים וצריכים לעשות - זה לאפשר לו להיקבר בכבוד בקבורה צבאית. כל החלטה אחרת היא לא סבירה, לא הגיונית ולא מוסרית", הוסיף

ראש עיריית מעלה אדומים פונה לרמטכ"ל בבקשה שיאשר לבן העיר, אלירן מזרחי, קבורה צבאית, 9 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ראש עיריית מעלה אדומים פונה לרמטכ"ל בבקשה שיאשר לבן העיר, אלירן מזרחי, קבורה צבאית, 9 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל משתתף בצערה של משפחת מזרחי על מותו הכואב בטרם עת של אלירן ז"ל.
אלירן ז"ל התגייס למילואים ופעל רבות במלחמת 'חרבות ברזל' ובשנים קודמות, תקופת שירותו בסדיר ובמילואים תרמה רבות בהתקפה ובהגנה. לאחר בדיקה, נמצא כי בעת מותו אלירן ז"ל לא היה חייל ולא בשירות מילואים פעיל, ועל כן אינו זכאי לקבורה צבאית בהתאם להוראות חוק בתי קברות צבאיים, תש"י-1950".

אם אתם או אדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אנא פנו לעזרה מקצועית. ניתן לעשות זאת בדרכים הבאות: שיחה עם מוקד ער"ן בטלפון 1201 או באתר של העמותה, וכן באתר האינטרנט של סה"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully