וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בקבינט - בן גביר תקף את גלנט, שהגיב בכעס: "תחליטו מה שאתם רוצים"

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 21:12

בדיון שנערך בקבינט המדיני-ביטחוני על שחרור גופות מחבלים, השר לביטחון לאומי תקף את שר הביטחון גלנט: "שחרור גופות מחבלים הוא הפקרות ופוגע במו"מ חטופים". כשגלנט זעם ואמר כי הוא מוותר על סמכותו לקבל אחריות, היועמ"שית השיבה לו כי אינו יכול לעשות זאת

בן גביר לבן דודה של החטופה כרמל גת בכנס מוניאקספו : "תפסיק להיות שמאלן"/לפי סעיף

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה אמש (ראשון) התפתח עימות חריף בין שר הביטחון יואב גלנט, ראש השב"כ רונן בר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סביב שחרור גופות של מחבלים ישראלים. הדיון התנהל בעקבות עתירה שהוגשה לאחרונה לבג"ץ על ידי אשתו ואחיו של המחבל ואליד דקה לשחרר את גופתו שמוחזקת בידי ישראל.

שר הביטחון יואב גלנט מחה על סירובו של השר בן גביר לאפשר שחרור של גופות מחבלים ישראלים. הוא אמר כי "הסמכות של שר הביטחון היא לאשר החזרת גופות מחבלים או להחזיר אותם. עלתה סוגיה של גופות מחבלים ישראליים ואני החלטתי להחזיק את הגופה של ואליד דקה אך לשחרר 5 גופות של מחבלים אחרים. אלא שהשר בן גביר החליט שהוא מצפצף עלי ונתן הוראה למשטרה לא לקיים את ההוראה שלי". בן גביר מיד השיב לו מול כל הנוכחים: "זאת מדינה דמוקרטית. בהליך נקבע ששואלים את השר לביטחון לאומי, ואכן עמדתי שלילית. אני חושב שלשחרר גופות של מחבלים ישראלים זו הפקרות. זה גם פוגע לנו באפשרות לשחרר אותם תמורת חטופים או גופות של חטופים. לא מבין מה הבהלה לרוץ ולשחרר צריך להחזיק את הגופות".

איתמר בן גביר
יואב גלנט. אבשלום ששוני, יונתן זינדל- פלאש 90, עיבוד תמונה
"השר בן גביר החליט שהוא מצפצף עלי". השרים בן גביר וגלנט/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני, יונתן זינדל- פלאש 90

בשלב הזה של הדיון התייצב ראש השב"כ רונן בר לצדו של גלנט, והשמיע את הערכותיו. בן גביר השיב: "לצערי, את ההערכות האלה שמענו גם לפני 7 באוקטובר. עובדה שבעסקאות, חמאס דרש לשחרר ערבים ישראלים". שר המשפטים יריב לוין הוסיף: "לא מבין מה פתאום יש זכות לשחרר גופות? איפה זה נקבע? אסור לשחרר שום גופה של ערבי ישראלי".

ראש הממשלה נתניהו התערב והבהיר: "חמאס דרש אותם ולא שחררנו". בן גביר המשיך להגן על עמדתו ואמר בישיבה, "אז למה להחזיר עכשיו?" וראש הממשלה הצדיק זאת - "בן גביר צודק, למה עכשיו? אין מנוס, צריך להימנע משחרור". גם השרה מירי רגב אמרה: "אני לא מבינה איך יש לנו חטופים וחטופות ואנחנו נשחרר להם גופות מחבלים".

שר הביטחון גלנט זעם על כך שעמדתו נדחתה על ידי מרבית הנוכחים והגיב בכעס: "אז אני מוותר על הסמכות שלי לקבל החלטות - תחליטו אתם מה שאתם רוצים". היועמ"שית גלי בהרב מיארה שנכחה בדיון אמרה לו: "אתה לא יכול לוותר על הסמכות שלך". בן גביר המשיך ותקף אותו: "גם לסמוטריץ' יש סמכות לקזז כספים מהרשות הפלסטינית ובקבינט מחייבים אותו אחרת. תמיד אתם אומרים שזה החלטת הרוב, אז פתאום אין רוב?".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
הצהרת נתניהו בבית החולים שיבא, 8 ביוני 2024. צילום: תומר אפלבאום, עיבוד תמונה
הצדיק את בן גביר ואמר "מאס דרש אותם ולא שחררנו". רה"מ נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: תומר אפלבאום

היועמ"שית ביקשה לקיים "דיון ממצה" וראש הממשלה נתניהו התחייב לקבוע דיון נוסף בנושא, אך הבהיר כי ההחלטה המדינית היא להודיע לבג"ץ כי המדינה מתנגדת לשחרור הגופה של דקה. "אנחנו קובעים שלא משחררים גופות של מחבלים ישראלים עד להחלטה אחרת". בן גביר ביקש שיהיה, "עיכוב ביצוע כדי שלא יעשו טריקים וישחררו גופות מחבלים בלי שנדע".

חברי הקבינט הצביעו על ההצעה - וזאת אושרה ברוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully