וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החטוף אלמוג מאיר ג'אן קיבלה שרשרת "Alive" - כמחווה לקעקוע בנה

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 18:12

את המתנה המרגשת קיבלה ליום הולדתה. כשבנה חולץ מהשבי, צולמה תמונתו בישראל בה הוא מניף ידיים, ונראתה כתובת הקעקע שעל ידו בה כתובה המילה. בשל ההקשר הסימבולי לשובו, התמונה התפרסמה ברחבי העולם, והפכה לסימן ההיכר של אלמוג: "כל הזמן היה בתחושה שיחזור הביתה"

שיחת הוידאו הראשונה של אלמוג מאיר ג'אן עם חבריו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

אלמוג מאיר ג'אן, בן 22 מאור יהודה, חולץ ביום שבת האחרון יחד עם שלושה נוספים - נועה ארגמני, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב. כשירד מהמסוק הצה"לי בישראל, צלם של סוכנות הידיעות רויטרס צילם אותו כשידייו מונפות, וקעקועו בו כתוב "alive" על ידו הימנית, נתפס בעדשת המצלמה.

לאחר פרסום התמונה, שזכתה לשיתופים רבים ברחבי העולם - קיבלה אמו של אלמוג, אורית, שרשרת עם הכתובת הקעקע. היא סיפרה בהצהרה לתקשורת כי "אלמוג היה שמונה חודשים בשבי. זה הרבה זמן. הוא חווה כל מיני חוויות אבל מה שאני יכולה לומר הוא שהקשר שלו עם החטופים האחרים מאוד עזר לחזק את הרוח, התקווה והאמונה. החיבור שנוצר חיזק אותם. הם לא איבדו תקווה עד שחולצו. כל הזמן היו בתחושה שיגיע היום הזה שיחזרו הביתה. אלמוג חזק, צריך לעבור הרבה דרך, זה לא פשוט".

שרשרת של אם אלמוג מאיר ג'אן. רויטרס
"הקשר שלו עם החטופים עזר לחזק את רוחו". השרשרת שקיבלה אמו של אלמוג מאיר ג'אן/רויטרס
רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא.. דובר צה"ל
"צריך לעבור הרבה דרך, זה לא פשוט". אלמוג מאיר ג'אן/דובר צה"ל

עוד הוסיפה לגבי חזרתו של בנה כי "הוא מרגיש טוב, בריא, ואני בטוחה שיש לו דרך אבל מתחיל ממקום טוב", הוסיפה, ופרצה בבכי. "אתמול קיבלתי את המתנה הזאת מחברותיי ליום הולדתי, קודם אלמוג ואחר כך השרשרת אלייב שהיא ההשראה לקעקוע שלו. לא איבדתי תקווה לרגע. זה רק אומר שהדחיפות גבוהה, זה הזמן להחזיר את החטופים הביתה, מי לקבורה ומי לשיקום. אלמוג למד את השפה ערבית ורוסית כי אנדריי דיבר רוסית. היה להם הרבה זמן לשוחח ביניהם. הוא היה מודע במידת מה למה שקורה".

ביום שבת חולצו החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אנדריי קוזלוב ואלמוג מאיר ג'אן, בפעולה הירואית של צה"ל, שב"כ וימ"מ. המבצע, שתוכנן שבועות לפני כן, לווה באש כבדה מהאוויר, מהים והיבשה, כשבמקביל הפלסטינים דיווחו על פצועים והרוגים רבים באזור מחנה הפליטים. כמו כן דווח על מבנים שקרסו ועל מטוסי ומסוקי קרב רבים שפועלים באוויר. במבצע נהרג פקד ארנון זמורה - שבהמשך נקרא המבצע על שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully