וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בליכוד: לפחות 55% מהחרדים לא לומדים - וצריך לגייס אותם

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 11:24

שר האנרגיה והתשתיות, חבר הליכוד אלי כהן, טען בוועידת מרכז השלטון המקומי MuniExpo בתל אביב כי גלנט, שיצביע נגד החוק "נגרר אחרי גנץ". כמו כן, התייחס למאמצים להגעה לעסקת חטופים: "עסקה טובה תעבור גם אם סמוטריץ' ובן גביר יתנגדו"

בווידאו: השר אלי כהן בריאיון לטל שלו בסופ"ש שלו/צילום סטילס: ראובן קסטרו

"כל מי שלא תורתו אומנתו חייב להתגייס. לפחות 55% מהחרדים אינם לומדים - ולכן צריך לדאוג שיתגייסו": כך הצהיר היום שר האנרגיה והתשתיות, חבר הליכוד אלי כהן, בוועידת מרכז השלטון המקומי MuniExpo, שנערכת בתל אביב.

השר אמר את הדברים על רקע ההצבעה על חוק הגיוס שעתידה להתקיים הערב בכנסת - והטיל את האשמה על גנץ. "גלנט נעדר מהאירוע. אני שומע את גלנט אומר 'אני אצביע מה שגנץ יחליט'. מה שמעניין את בני גנץ זה בחירות. גנץ מוכן לתת פטור ל-20 שנה העיקר שממשלת הימין תיפול", טען. "גלנט נעדר מהאירוע, הצעד שלו יכול לקדם את מדינת ישראל לבחירות, הוא צריך לקדם את החוק ולמצוא פתרונות. הייתי מצפה ממנו שימצא את הפתרונות באמצעות פגישות עם החרדים".

מדובר בהצבעה על החלת דין רציפות בחוק הגיוס שקודם בכנסת הקודמת, וכך יוכלו להמשיך לקדמו מאותה נקודת חקיקה שבה הפסיקו בפעם הקודמת. לפי אותו נוסח של החוק, גיל הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות ירד ל-21 למשך שנתיים, לאחר מכן יעלה ל-22 למשך שנה ובהמשך יתקבע על 23. הורדת גיל הגיוס נועדה לתמרץ את החרדים להשתלב בשוק התעסוקה בגיל מוקדם יותר, במקום להישאר בישיבה עד גיל 24 - גיל הפטור הנוכחי.

החוק הציע לקבוע יעדי גיוס שנתיים של חרדים, כדי להגדיל באופן הדרגתי את מספר המתגייסים. לפי ההצעה, יגדלו יעדי הגיוס משנה לשנה, באופן שיבטא את ממוצע שיעור גידול האוכלוסייה החרדית בתוספת אחוז. לאחר מכן הם יגדלו רק בהתאם לממוצע שיעור גידול האוכלוסייה. החוק מציע להפחית את התמיכה הכספית בישיבות, אם לא תהיה עמידה ביעדי הגיוס.

אלי כהן בוועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
אלי כהן בוועידת השלטון המקומי 2024/ראובן קסטרו

השר כהן התייחס גם לעסקת חטופים ואמר: "אנחנו מתכוונים לקדם כל מהלך מדיני לטובת עסקה. עסקה טובה תעבור גם אם סמוטריץ' ובן גביר יתנגדו. אנחנו צריכים לעשות את מה שטוב למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully