וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ פורש מהממשלה: "עוזבים את ממשלת החירום - בלב כבד אך שלם"

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 21:21

יו"ר המחנה הממלכתי תקף: "החלטות אסטרטגיות גורליות נתקלות בהססנות ודחיינות משיקולים פוליטיים". בהמשך קרא לרה"מ: "קבע תאריך בחירות מוסכם - אל תיתן לעם שלנו להיקרע". נתניהו לא המתין לסיום דבריו והשיב: "בני, זה לא זמן לנטוש, אלא לאחד כוחות"

גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום"/מערכת וואלה

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הודיע הערב (ראשון) כי הוא עוזב את ממשלת החירום. "לצערי, נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון האמיתי, שהוא ההצדקה למחיר הכואב והמתמשך", אמר במסיבת עיתונאים שערך - לאחר שזו נדחתה ביממה בשל המבצע לשחרור החטופים. "אנחנו עוזבים היום את ממשלת החירום, בלב כבד, אך בלב שלם".

כל התגובות במערכת הפוליטית לפירוק ממשלת החירום

גנץ קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים בחירות בתאריך מוסכם. "אנחנו מתייצבים היום למערכה על גורלה של מדינת ישראל לדורות קדימה", אמר. "כדי להבטיח ניצחון אמיתי, ראוי שבסתיו, שנה לאסון, נצא לבחירות שבסופן תוקם ממשלה שתזכה לאמון העם ותוכל לאתגרים. אני קורא לנתניהו: קבע תאריך בחירות מוסכם. אל תתן לעם שלנו להיקרע".

"יש כאלו שאומרים שסייענו לנתניהו כשנכנסנו לממשלה - הוא לא העניין - אלא מדינת ישראל", המשיך. "אני יודע, שאומרים שאיני רמאי, שונא וחסר עכבות כמו יריביי. נכון, אבל אני יכול להבטיח לכם דבר אחד - אני מוכן למות בשביל הילדים שלכם".

בני גנץ פורש מהממשלה 9 ביוני 2024. ארז הראל
"פורשים בלב כבד אך שלם". הצהרת גנץ, הערב/ארז הראל

גנץ טען כי ממשלת החירום הוקמה מתוך שותפות גורל - ולא מתוך שותפות פוליטית. "חודשים אחרי אסון אוקטובר, המצב במדינה ובחדר קבלת ההחלטות השתנה, הבהיר. "נתניהו ושותפיו, הפכו את האחדות לקריאה נרגשת - ללא כיסוי במציאות. החלטות אסטרטגיות גורליות נתקלות בהססנות ודחיינות משיקולים פוליטיים. בכנות, להיכנס לממשלה, הייתה החלטה פשוטה. לצאת, כשחטופינו במנהרות חמאס, כשתושבי הצפון הרחק מבתיהם, ואלפי לוחמים בחזית - זו החלטה מורכבת ומייסרת. לשתי ההחלטות מכנה משותף אחד: טובת מדינת ישראל".

מכתב התפטרות של גדי איזנקוט מממשלת החירום. 9 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
מכתב ההתפטרות המלא של איזנקוט מהממשלה/אתר רשמי, ללא

בהמשך גנץ פנה לשר הביטחון יואב גלנט ואמר כי המנהיגות והאומץ הם לא רק להגיד את מה שנכון - אלא לעשות את מה שנכון. "אני קורא לכל חברי הכנסת בקואליציה שמבינים לאן אנו צועדים: הישמעו לצו מצפונכם", הצהיר. אני מבקש לפנות באופן אישי לשר הביטחון - יואב, אנחנו מכירים שנים ארוכות. גם כשהיו ביננו מתחים, תמיד כיבדתי אותך והערכתי אותך. במלחמה הזו - למדתי להעריך אותך אף יותר.
אתה מנהיג אמיץ ונחוש ומעל לכל - פטריוט".

גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום". Avshalom Sassoni/, פלאש 90
גנץ הכריז רשמית: "עוזבים את ממשלת החירום"/פלאש 90, Avshalom Sassoni/
בנימין נתניהו, בני גנץ. ראובן קסטרו, יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"בני - לא הזמן לנטוש את המערכה". גנץ ונתניהו/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יונתן זינדל פלאש 90

נתניהו הגיב להצהרת גנץ: "בני, זה לא הזמן לנטוש את המערכה - זה הזמן לאחד את הכוחות. אזרחי ישראל, נמשיך עד לניצחון והשגת כל מטרות המלחמה, ובראשן שחרור כל חטופינו וחיסול החמאס. דלתי תשאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה ולסייע בהבאת הניצחון על אויבינו והבטחת ביטחון אזרחינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully