וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבני גנץ: זו העת לאחדות, אל תצא מהממשלה

עודכן לאחרונה: 8.6.2024 / 20:45

בהודעה אמר נתניהו בפנייה לגנץ: "עלינו להישאר מאוחדים בתוכנו אל מול המשימות הגדולות שעומדות בפנינו. אני קורא לבני גנץ: אל תוותר על האחדות". במחנה הממלכתי צפויים לקיים הערב התייעצויות בנושא מועד הפרישה. הערכה: הפרישה תידחה עד אחרי ביקור אנתוני בלינקן

בנימין נתניהו בבית החולים שיבא על שחרור החטופים/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (שבת) הודעה שבה נאמר: "זו העת לאחדות ולא לפילוג. עלינו להישאר מאוחדים בתוכנו אל מול המשימות הגדולות שעומדות בפנינו. אני קורא לבני גנץ - אל תצא מממשלת החירום. אל תוותר על האחדות".

ההודעה פורסמה דקות אחדות לפני המועד שבו אמור היה יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להודיע על פרישת סיעתו מהממשלה, בהתאם לאולטימטום שפרסם לפני כמה שבועות. גנץ דחה את ההודעה בעקבות שחרור החטופים. במחנה הממלכתי צפויים לקיים הערב התייעצויות בנוגע למועד פרישתם מהממשלה. גורמים במפלגה העריכו היום כי הפרישה המתוכננת תדחה עד אחרי ביקור שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, שיגיע למזרח התיכון ביום שני לביקור בן שלושה ימים. זאת כדי לראות אם יש אפשרות למצות את המגעים לעסקה לשחרור חטופים, ואם תהיה השפעה למבצע החילוץ על ההתקדמות.

הצהרת נתניהו בבית החולים שיבא, 8 ביוני 2024. רויטרס
הצהרת נתניהו בבית החולים שיבא, 8 ביוני 2024/רויטרס

במקביל פרסם הערב השר גנץ הודעה שבה נאמר: "אזרחי ישראל, לפני שבוע דיברתי בכאב עם אביה של נועה ארגמני. דאגתו, ודאגת יתר המשפחות של אנדריי, שלומי ואלמוג, הומרה בשמחה ובהקלה גדולה. אכן, יש לנו סיבה לשמוח. יש לנו במה ובמי להיות גאים. אפשר לדמיין את הלם המשוחררים שברגע השתנה שוב עולמם, והפעם לטובה. חבריי ואני, יחד עם כל עם ישראל, שמחים עם משפחות השבים ומחזקים בעת הזו את המשפחות שעדיין ממתינות לשובם של יקיריהן".

גנץ הוסיף: "מדובר במבצע מורכב מאד שדרש אומץ רב מהמאשרים, מהמפקדים ובעיקר - מהמבצעים.
אני מלא הערכה להם ושמח שהמבצע הצליח, והייתי מגבה אותו גם לו חלילה היה מסתיים אחרת. אני מבקש להביע את צערי על נפילתו בקרב של המפקד והלוחם הנועז פקד ארנון זמורה ז"ל ולחזק את משפחתו".

עוד אמר גנץ: "לצד שמחת ההישג המוצדקת צריך לזכור, כי כלל האתגרים איתם מתמודדת ישראל, באשר להשבת יתר 120 החטופים והחטופות, ובאשר ליתר האתגרים הביטחוניים בכלל זירות המלחמה, מול האיזור, מול העולם כמו גם מבית פנימה - נותרו כשהיו. ולכן, אני אומר לראש הממשלה ולכלל ההנהגה - גם היום עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully