וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בני, זה לא הזמן לנטוש; דלתי פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה"

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 22:27

במהלך נאומו של גנץ, הגיבו כמה חברי כנסת ושרים לפרישה - כולל ראש הממשלה, שכתב ברשת X כי "דלתי תשאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה, ולסייע בהבאת הניצחון על אויבינו והבטחת ביטחון אזרחינו" | כל התגובות בצמרת הפוליטית לפרישתו של גנץ

ענת צנגאוקר בשיחה עם בני גנץ/ללא קרדיט

י"ר המחנה הממלכתי נאם הערב (ראשון) מול התקשורת והודיע שיפרוש מממשלת החירום. בהצהרתו מסר כי "לצערי, נתניהו מונע מאיתנו להתקדם לניצחון האמיתי, שהוא ההצדקה למחיר הכואב והמתמשך. לכן, אנחנו עוזבים היום את ממשלת החירום, בלב כבד, אך בלב שלם. אנחנו מתייצבים היום, למערכה על גורלה של מדינת ישראל לדורות קדימה. כדי להבטיח ניצחון אמיתי, ראוי שבסתיו, שנה לאסון, נצא לבחירות שבסופן תוקם ממשלה שתזכה לאמון העם ותוכל לאתגרים. אני קורא לנתניהו: קבע תאריך בחירות מוסכם. אל תתן לעם שלנו להיקרע".
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו לא חיכה לסיום הנאום, וכתב במהלכו ברשת X כי "לפני שעות אחדות מדינת ישראל כולה ליוותה בכאב ובהצדעה את גיבור ישראל ארנון זמורה ז"ל. ישראל נמצאת במלחמה קיומית בכמה חזיתות. בני, זה לא הזמן לנטוש את המערכה - זה הזמן לאחד את הכוחות. אזרחי ישראל, נמשיך עד לניצחון והשגת כל מטרות המלחמה, ובראשן שחרור כל חטופינו וחיסול החמאס. דלתי תשאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה ולסייע בהבאת הניצחון על אויבינו והבטחת ביטחון אזרחינו".

בני גנץ פורש מהממשלה 9 ביוני 2024. ארז הראל
"בלב כבד אך שלם". בני גנץ/ארז הראל

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, הגיב להפרישה ומסר כי "ההחלטה של גנץ ואיזנקוט לעזוב את ממשלת הכשלון היא חשובה וצודקת. הגיע הזמן להחליף את הממשלה הקיצונית והמופקרת הזו בממשלה שפויה שתוביל להחזרת הבטחון לאזרחי ישראל, להשבת החטופים, לשיקום הכלכלה והמעמד הבינלאומי של ישראל".

השר בצלאל סמוטריץ' תקף את פרישתו של גנץ ואמר כי "אין מעשה פחות ממלכתי מלפרוש מהממשלה בעת מלחמה". עוד הוסיף כי "בני, כשנכנסת תחת האלונקה לפני שמונה חודשים עשית מעשה אמיץ ונכון ועל כך אתה ראוי להערכה. מתוך הבנת החשיבות, למרות הפערים, הסכמתי לזוז הצידה ולהיות מודר מניהול המלחמה ומאז גיביתי לא מעט החלטות שאני ממש לא מסכים איתן. פשוט כי האחדות חיונית לניצחון יותר ממהלך כזה או אחר שיהיה נכון יותר או פחות. היום הצעד שלך נועד לפרק את הלכידות הזו משיקולים פוליטיים והוא חסר אחריות".

יאיר לפיד במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
"ההחלטה לעזוב את הממשלה - חשובה וצודקת". יאיר לפיד/ראובן קסטרו
בצלאל סמוטריץ'. אורן בן חקון, פלאש 90
ין מעשה פחות ממלכתי מלפרוש מהממשלה בעת מלחמה". סמוטריץ'/פלאש 90, אורן בן חקון

יו"ר ש"ס אריה דרעי פנה לגנץ ישירות וביקש ממנו לשקול את החלטתו מחדש, "אני מצר מאד על הודעתו של בני גנץ לפרוש מהממשלה. ישראל עדיין בשעת חירום, האיומים רבים, חיילי צה"ל נלחמים כתף אל זו לא העת להתנצחות פוליטית, או מסע בחירות שיפלג את העם. בני גנץ - אני קורא לך לשקול שוב את עמדתך. ישראל לפני הכל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כתב ברשת X כי "העובדה שבקבינט הקטן לא היה עד כה אף חבר ממאתגרי הקונספציה, היא המשך שלטון הקונספציה, והקלקול הוביל אותנו ל-7 באוקטובר. כעת, לאור פרישת גנץ שיגרתי דרישה לראש הממשלה בדרישה להצטרף לקבינט המצומצם".

יו"ר מפלגת העבודה אלוף במיל' יאיר גולן טען כמו לזימי כי ההחלטה מבורכת, אך בוצעה בשלב מאוחר מידי. גולן מסר כי "החלטתו של גנץ לפרוש מממשלת המחדל הגדול בתולדות המדינה - הכרחית, ראויה, אבל מאוחרת. מאוחרת מדי. הכוונות הטובות של גנץ אפשרו לנתניהו לקנות זמן ולזרוע עוד הרס וחורבן. בעוד ישראל משוועת לשיקום, החברות המתמשכת של גנץ בממשלה אפשרה את שיקום נתניהו. ‏אנחנו ממשיכים במסע חיינו להצלת העם והמדינה. בני, אתה מוזמן להצטרף".

יריב לבין תקף את גנץ וטען שמדובר בחוסר אחריות, ומסר כי "כששמעתי על פרישתו של בני גנץ מהממשלה, תהיתי לרגע - האם מטרות המלחמה שבשבילן הוא נכנס לממשלה כבר הושגו? בירכתי את בני גנץ כשנכנס לממשלה, וגם הערכתי אותו על הצעד שעשה. דווקא על הרקע הזה, קשה להאמין עד כמה גדול העיוורון, ועד כמה שיקולים פוליטיים גוברים על הצורך להתעלות לגודל ולחומרת השעה. במקום להוביל ולפעול כדי שעוד ראשי מפלגות אופוזיציה יקחו חלק במאמץ המלחמתי שצריך להיות משותף לכולנו, בחר בני גנץ להיגרר אחרי לפיד ולנטוש באמצע המערכה".

שר המשפטים יריב לוין. מרים אלסטר, פלאש 90
"בחר להיגרר אחרי לפיד ולנטוש". יריב לוין/פלאש 90, מרים אלסטר

חברי הכנסת נעמה לזימי ואביגדור ליברמן תמכו בהחלטה של גנץ. ליברמן כתב ברשת X כי "מוטב מאוחר מאשר אף פעם, הגיעה העת לקואליציה ציונית". חברת הכנסת לזימי טענה כי החלטתו של יו"ר המחנה הממלכתי נכונה, אך הגיעה מאוחר מידי בתגובתה לפרישה אמרה כי "בני גנץ והמחנה הממלכתי היו צריכים לפרוש מזמן מהממשלה, נתניהו הפך אותם לפראיירים שימושיים".

עוד הוסיפה כי "ביבי וחבורת הקיצוניים המופקרים שתחתיו כבר מזמן איבדו כל לגיטימציה, והישארותו של גנץ והמחנה הממלכתי בממשלה רק נתנה להם רוח גבית ואורך נשימה. כבר 8 חודשים שביבי מורח את המלחמה, מרסק את ישראל מבחינה בינלאומית, כלכלית ומוסרית ומפקיר את החטופים. הנזק שהוא וממשלת הקיצוניים שבראשותו עוללו לנו יישאר איתנו דורות קדימה. כולי תקווה שפרישתו של גנץ תהיה הסמן הראשון לנפילת הממשלה הרעה הזו, ולהחזרה מיידית של המנדט לעם".

שרת התחבורה מירי רגב גם ביקרה את גנץ ואמרה כי "מצופה מגנץ להתעלות מעל סקרים ויועצים ולשים את המדינה מעל הכל. אני מודעת ללחצים שמופעלים עליו, זה הזמן לגלות עמידות גדולה ולא פוליטיקה קטנה. צו השעה הוא אחדות של כל המפלגות שישראל חשובה להן, אין לנו ארץ אחרת".

מירי רגב, 31 בינואר 2024. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
"זה הזמן לגלות עמידות גדולה ולא פוליטיקה קטנה". מירי רגב/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90
חברת הכנסת נעמה לזימי. ראובן קסטרו
"נתניהו הפך אותם לפראיירים שימושיים". נעמה לזימי/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, יולי אדלשטיין הגיב גם כן ואמר כי הוא "מצר על פרישתו של גנץ מקואליציית החירום". בתוך כך, קרא לשאר המפלגות להצטרף לקואליציה ואמר כי "זו שעת אחדות. ממשלה רחבה היא צו השעה לנוכח האתגרים הרבים מולם עומדת מדינת ישראל.אני שב וקורא לכל המפלגות שמדינת ישראל ואזרחיה חשובים להן - היד מושטת ומשימות רבות לנו. הצטרפו לקואליציה - עכשיו.

שר התקשורת שלמה קרעי תקף גם כן את ההחלטה ואמר ש"מי שבוחר לעזוב את קבינט המלחמה בזמן מלחמה, נוהג בהפקרות לאומית כלפי לוחמינו בשדה הקרב, נותן כח לאוייב, ואינו ראוי להיקרא 'המחנה הממלכתי'. אולי לפחות עכשיו יהיו פחות הפרעות, הדלפות וחתרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully