וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הצהרת גנץ: נתניהו יכנס הערב את קבינט המלחמה

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 18:59

הקבינט לניהול המלחמה צפוי להתכנס ללא גנץ ואיזנקוט. הפגישה מתקיימת בצל פרישתו הצפויה של יו"ר המחנה הממלכתי, והביקורת של איזנקוט - בה האשים את רה"מ והקואליציה בטיפוח אשליות בקרב הציבור בנוגע למלחמה ויעדיה

בווידאו: התכנסות קבינט המלחמה 08.02.24/לעמ

ראש הממשלה נתניהו ייכנס הערב (ראשון) בשעה 18:30 את הקבינט לניהול המלחמה, ולאחריו בשעה 20:30 את הקבינט המדיני-ביטחוני, בלשכת רה"מ בירושלים.

ההודעה מגיעה כמה שעות לפני הצהרתו של בני גנץ, הצפוי לפרוש מהממשלה. יו"ר המחנה הממלכתי היה אמור לעלות לנאום אמש, אך בשל שחרור ארבעת החטופים במבצע ארנון, הצהרתו נדחתה. הקבינט לניהול המלחמה התכנס בפעם האחרונה ביום שלישי, כארבעה ימים לפני מבצע ארנון, בו שוחררו החטופים נועה ארגמני, אנדריי קוזלוב, שלומי זיו ואלמוג מאיר ג'אן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני), בלשכת רה"מ בירושלים, 28 במרץ 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ככל הנראה הישיבה תתקיים בלי גנץ ואיזנקוט". הקבינט המדיני בטחוני/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

חבר קבינט המלחמה, השר גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי, השמיע ביום רביעי ביקורת חריפה מאוד על ראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה, שאותם האשים בטיפוח אשליות בקרב הציבור בנוגע להישגי המלחמה וליעדיה. "אי אפשר לשווק סלוגן קליט של 'ניצחון מוחלט', בעיקר במלחמה מול טרור", אמר איזנקוט, "המבחן הוא תמיד למרחק - ופה, מה שעומד אחרי שמונה חודשים על כפות המאזניים זה האם נכון ואפשר לשווק ניצחון מהיר, 'ניצחון מוחלט' או שצריך לחפש משהו שיותר קשה להסביר אותו, אבל הוא ניצחון באמצעות היפוך אסטרטגי".

בתוך כך, בהצהרתו של בני גנץ בחודש שעבר הוא הציב אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואיים כי אם לא תובא תוכנית אסטרטגית ללחימה - יפרוש מהממשלה. "על קבינט המלחמה לגבש ולאשר עד 8 ביוני תוכנית פעולה, שכוללת בין היתר את השבת החטופים והשבת תושבי הצפון לבתיהם עד 1 בספטמבר", הבהיר.

בשל מבצע ארנון, דחה ביממה את הצהרתו, אך מסתמן כי יודיע על פרישה, לאחר שלדבריו לא חלה התקדמות באולטימטום שהציב לנתניהו לפני שלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully