וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלי כהן: "סינוואר גזר על עצמו גזר דין מוות"

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 13:53

שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני ביטחוני לטענה של חמאס לפיה הולכים להקשיח את היחס כלפי החטופים אחרי המבצע אתמול: "הם הבינו ששעון החול פועל נגדם, אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים אנחנו פועלים בכל מקום ויכולים להגיע לכל אחד, בכל נקודת זמן"

מנהיג חמאס סינוואר נמלט במנהרה/דובר צה"ל

חבר הקבינט המדיני ביטחוני שר האנרגיה, אלי כהן (הליכוד) שוחח היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm על מבצע ארנון לשחרור ארבעת החטופים מעזה. בפתח השיחה אמר: "יש לנו עם נפלא, רואה את ההתגייסות של החיילים והחיילות הגיבורים שלנו. ראיתי בתקופת המלחמה את עם ישראל איך הוא נרתם. כשהייתי שר חוץ ראיתי איך מילאנו מטוסים בכאלה שקיבלו צו שמונה וכאלה שלא".

בהמשך השיחה סיפר על המפגש עם משפחות החטופים שאתמול זכו לפגוש את בני משפחתם לאחר שמונה חודשים: "כשאתה פוגש אותם אתה רואה עד כמה הם רוצים לפגוש את היקירים שלהם", והוסיף: "אצלנו כל אחד זה עולם ומלואו, נעשה כל מה שנשדרש על מנת להחזיר את כל החטופים עד האחרון שבהם".

יחיא סינוואר. דובר צה"ל, צילום מסך
יחיא סינוואר/צילום מסך, דובר צה"ל
הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024. אבשלום שושני, פלאש 90
השר אלי כהן/פלאש 90, אבשלום שושני

בהתייחסו לטענה של חמאס לפיה הולכים להקשיח את היחס כלפי החטופים. "הם הבינו ששעון החול פועל נגדם, אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים אנחנו פועלים בכל מקום ויכולים להגיע לכל אחד, בכל נקודת זמן. לכן, אני חושב שהלחץ הצבאי הוא חשוב, נמשיך בו. צריך להבין שעם החמאס צריך לנהל משא ומתן תחת אש- זאת הדרך היחידה. אנחנו צריכים מצד אחד להחזיר את החטופים ומצד שני להבטיח שלא נהיה בנקודה שבה החמאס יישאר על כיסאו ביום שאחרי - את זה כמובן לא נאפשר", הוסיף: "פועלים לעסקת חטופים אבל, לא נסכים למצב שבו החמאס יוכל להישאר ביום שאחרי, סינוואר גזר על עצמו גזר דין מוות".

עוד סיפר: "בסוף שבוע שעבר ביקרתי בצפון, הייתי בקריית שמונה, נפגשתי עם ראש העיר". המשיך: "הולך לדרוש היום בישיבת הקבינט שהגיע הזמן להסיר את הכפפות בצפון, מספיק עם התגובות המידתיות. צריך להכות בצורה עוצמתית ולגבות מחיר מחיזבאללה- רק כך נוכל לשקם את ההרתעה, להחזיר את הביטחון ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם", הוסיף: "באזור שלנו מבינים רק דבר אחד- כוח".

בסיום דבריו אמר: "אכן פעולה בצפון היא מורכבת, אך בעיניי, היא מחוייבת מציאות. לא ניתן להשלים יותר עם זה שכ-60 אלף איש לא נמצאים בבתיהם, לא ניתן להשלים עם תקיפות חוזרות ונשנות, נכון שנהרגו כ-300 פעילי חיזבאללה- אותי זה לא מספק ולכן הם צריכים לשאת באחריות של תוצאות מעשיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully