וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכיר הממשלה עונה ליועמ"שית: טרם בשלה השעה לוועדת חקירה ממלכתית

עודכן לאחרונה: 7.6.2024 / 13:22

יוסי פוקס הגיב למכתבה של גלי בהרב-מיארה, שכתבה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי יש למנות ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי המלחמה בהקדם. פוקס מסר לה כי " ישראל מצויה בעיצומה של מלחמה עצימה וטרם בשלה השעה לחקור את כלל אירועי המלחמה ומה שקדם לה"

היועמ"שית בכנס לשכת עו"ד: השוואה בין נתניהו וגלנט לבין סינוואר היא ליקוי מאורות מוסרי/לשכת עורכי הדין

מזכיר הממשלה יוסי פוקס שיגר היום (שישי) מכתב תשובה ליועמ"שית גלי בהרב מיארה, בהמשך לחשיפת וואלה על חוות הדעת בנוגע להקמת ועדת חקירה ממלכתית. "הקמת ועדת חקירה ממלכתית מצוי בסמכותה הבלעדית של ממשלת ישראל". כתב עוד הוסיף: "ישראל מצויה בעיצומה של מלחמה עצימה וטרם בשלה השעה לחקור את כלל אירועי המלחמה ומה שקדם לה".

למסמך המלא

פוקס כותב במכתב ליועמ"שית כי הישיבה אליה התייחסה בפתח מכתבה, לא עסקה בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר כלל אירועי המלחמה ומה שקדם לה, אלא נדונה האפשרות להקמת ועדת חקירה אך ורק לבחינת הטענות נגד ישראל בערכאות הבינלאומיות המשפטיות. "במסגרת זו, המליץ הצוות המשפטי לבחון הקמת ועדת חקירה ממלכתית למטרה זו בלבד אך המלצה זו טרם הובאה בפני שרי הממשלה".

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
מתנגד לוועדת חקירה ממלכתית. נתניהו/ראובן קסטרו

המכתב של פוקס שב ומחדד את התנגדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מחדלי 7 באוקטובר תוך כדי המלחמה, על אף שלפי חוות הדעת של היועמ"שית זהו המנגנון המיטבי להתמודדות עם הסיכונים המשפטיים הבינלאומיים הנשקפים לישראל ולו אישית בבתי הדין בהאג.

כפי שפורסם בוואלה, נתניהו ביקש בתחילת השבוע מהיועמ"שית למצוא מנגנון חקירה עצמי אחר כדי להתמודד עם ההליכים המשפטיים בהאג, והיועמשית השיבה, כפי שגם עולה במכתבה, שעמדת משרד המשפטים היא שרק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה בראשות שופט תספק את ההגנה הנדרשת בהאג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יוסי פוקס, מזכיר הממשלה. ללא, אתר רשמי
מזכיר הממשלה יוסי פוקס/אתר רשמי, ללא

מהמכתב של מזכיר הממשלה עולה שנתניהו בוחן את האפשרות לנתק ולבדל בין ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת כל אירועי המלחמה - כולל המחדלים שקדמו לה - לבין ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המדיניות ההומניטרית של ישראל במהלך המלחמה בעזה בלבד, כדי להתמודד עם האג.

גלי בהרב מיארה היועמ"שית בכנס לשכת עורכי הדין, אילת, 27 במאי 2024. לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
היועמ"שית גלי בהרב מיארה/אתר רשמי, לשכת עורכי הדין

בחוות הדעת ששיגרה אמש היועמ"שית לנתניהו, ציינה בהרב מיארה כי יש למנות ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי המלחמה בהקדם. "נוכח הדחיפות שבהתמודדות עם הסיכונים במישור הבינלאומי. עמדתנו המקצועית היא שאין לעכב את ההחלטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי המלחמה ויש להקימה בהקדם", ציינה בהרב מיארה.

חוות הדעת של היועמ"שית הגיעה בהמשך לישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע אצל נתניהו לקראת הוצאת צוי המעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון גלנט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. בישיבה השתתפו גלנט, שר המשפטים יריב לוין, השר רון דרמר, ראש המלל צחי הנגבי והיועמ"שית. לפי מקורות שעודכנו בפרטי הדיון, נתניהו ביקש במהלכו מהיועמ"שית למצוא מנגנון חקירה אחר - שאינו ועדת חקירה ממלכתית - כדי להשיב לטענות בהאג ולהציג חקירה ישראלית עצמאית. לפי המקורות, היועמ"שית השיבה לנתניהו בדיון שרק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה בראשות שופט עליון תתן מענה מספק להוצאת הצווים, כפי שעולה גם בחוות הדעת הכתובה שהועברה אליו אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully