וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בשיחות סגורות נגד ועדת חקירה ממלכתית: "אם פוגלמן ימנה את חיות זה פשוט אסון"

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 17:25

לפי מקורות בסביבת רה"מ, הוא הביע בימים האחרונים התנגדות להקמת ועדת חקירה ממלכתית ל-7 באוקטובר, שלפי החוק, ממונה בידי נשיא בית המשפט העליון, מחשש שנשיאת ביהמ"ש לשעבר תעמוד בראשה. לשכתו: "הדיווח אינו נכון. בכל תולדות המדינה לא הוקמה ועדת חקירה בזמן מלחמה"

בנימין נתניהו נואם בדיון 40 חתימות/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחות סגורות בימים האחרונים כי הוא מתנגד להקמת ועדה חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי ה-7 באוקטובר, ובכל מקרה לא מתכוון לפתוח באף בדיקה או חקירה לפני תום המלחמה. לפי מקורות בסביבת נתניהו, הוא הביע בשיחות התנגדות נחרצת להקמת ועדת חקירה ממלכתית - שלפי החוק העומד בראשה הוא שופט בדימוס שממונה בידי נשיא בית המשפט העליון, מחשש שמ"מ הנשיא השופט עוזי פוגלמן ימנה את נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות לעמוד בראש הוועדה. "אם פוגלמן ימנה את חיות זה פשוט אסון", נתניהו אמר, לפי שני מקורות בסביבתו. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי 'הדיווח אינו נכון".

נתניהו אמר כבר בתחילת המלחמה כי האירועים שקדמו למחדל ה-7 באוקטובר ייבדקו וייחקרו רק בתום המלחמה. עם זאת, ברקע חילופי האשמות פומביים בין לשכת ראש הממשלה וצה"ל על ההתראות שניתנו לפני הטבח, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיש בתחילת השבוע למזכירות הממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבחינת האירועים והתהליכים המדיניים והביטחוניים שקדמו למתקפת הפתע של חמאס ואת אירועי מלחמת "חרבות ברזל". העלאת הצעת המחליטים לסדר היום תלויה באישור ראש הממשלה - שכאמור, לפי מקורות, לא מעונין להקים אותה, וחושש כי הנשיאה לשעבר חיות תעמוד בראשה. גם יש עתיד הניחה היום הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל השבעה באוקטובר.

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024/ראובן קסטרו

את המסר השלילי כלפי ועדת חקירה ממלכתית אפשר היה לזהות בימים האחרונים בתגובות חברי הליכוד להצעת גנץ. ח"כ חנוך מילביצקי (ליכוד) כתב: "אז בני גנץ רוצה ועדת חקירה בראשות שופט שימונה על ידי מ"מ נשיא בית המשפט העליון. לא יקרה. לא ניתן שיחקרו את עצמם. ועדת החקירה צריכה להיות בלתי תלויה ולחקור את כל המערכות ללא יוצא מן הכלל, לרבות המערכת המשפטית".

בהצעת המחליטים של גנץ נכתב כי קיימת חשיבות ציבורית בהקמת ועדת חקירה ממלכתית אך גם "ערך מדיני ברור" להראות את מערכות החקירה העצמאיות ומקצועיות בישראל, זאת לנוכח ההליכים המתקיימים נגד ישראל בבית הדין הפלילי הבינלאומי ובית הדין הגבוה לצדק בהאג. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט אמר אתמול בראיון בגלצ כי הקמת ועדת חקירה ממלכתית תמנע החמרה של המצב המשפטי שלנו בהאג"

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה: "הדיווח אינו נכון. ראש הממשלה עקבי בדעתו שבסיום המלחמה נדרשת חקירה מקיפה וממצה שתזכה לאמון ציבורי רחב. בכל תולדות המדינה לא הוקמה ועדת חקירה בזמן מלחמה, כי מובן שהחיילים, הקצינים והמדינאים נדרשים להתמקד אך ורק בהשגת הניצחון. כך יהיה גם הפעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully