וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלי לכסת"ח": קרוב ל-100 ח"כים לשעבר דורשים ועדת חקירה ממלכתית

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 19:26

המודעה תפורסם מחר בעיתונים, ועליה חתמו חברי וחברות כנסת לשעבר מכל קצוות הקשת הפוליטית. בין החותמים גם ח"כים לשעבר שנפגעו ישירות בשבעה באוקטובר, כמו השר לשעבר יזהר שי ששכל את בנו ירון שנפל בלחימה

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"/דוברות הזר בני גנץ

ברקע ההתחמקות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מהקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדלי השבעה באוקטובר, וההיערכות לקראת פרסום התחקירים הראשונים של צה"ל, קרוב ל-100 שרים וחברי כנסת לשעבר מכל הקשת הפוליטית יוצאים בקריאה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאירועי השבעה באוקטובר.

"בלי למרוח, בלי לטייח, בלי לכסת"ח!", לשון המודעה שתפורסם מחר בעיתונים, עליה חתמו כאמור חברות וחברי כנסת לשעבר מכל קצוות הקשת הפוליטית. בין החותמים גם ח"כים לשעבר שנפגעו ישירות בשבעה באוקטובר, כמו השר לשעבר יזהר שי ששכל את בנו ירון שנפל בלחימה, ח"כ לשעבר שי חרמש, תושב קיבוץ כפר עזה, שבנו עומר נרצח בטבח, ונירה שפק, ח"כית מיש עתיד לשעבר, שורדת הטבח בכפר עזה.

עצומה למען הקמת ועדת חקירה לאירועי ה7.10. מכון זולת, אתר רשמי
עצומה למען הקמת ועדת חקירה לאירועי ה7.10/אתר רשמי, מכון זולת

העצומה הפומבית, שהיא יוזמה של פרויקט צו חירום של מכון זולת בראשות יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון, היא תחילתו של קמפיין שיקרא גם לציבור לצרף את חתימותיו - בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מחדלי 7 באוקטובר.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה, נתניהו מתנגד להקמת ועדת חקירה ממלכתית שלפי החוק ממונה על ידי נשיא בית המשפט העליון, ובכל מקרה מתנגד להקמת ועדת החקירה תוך כדי המלחמה. ב"הארץ" פורסם השבוע שנתניהו שוקל לגבש הצעת חוק מיוחדת שתפקיע את סמכות המינוי של הוועדה מנשיא ביהמ"ש העליון ותאפשר למנות בראשה דמות ציבורית שאינה שופט עליון או מחוזי לשעבר.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
מתנגד להקמת ועדת חקירה. נתניהו/ראובן קסטרו

עצומת הח"כים לשעבר, מתכתבת עם ההתפתלויות של נתנחהן וכוללת דרישה ברורה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפי הספר - כלומר שיו"ר הועדה וחברי הועדה ימונו על ידי נשיא בית המשפט העליון. בנוסף, הח"כים לשעבר דורשים כי מסקנות הביניים של הועדה יפורסמו לציבור בתוך חצי שנה מתחילת עבודתה, שהוועדה תפעל בשקיפות ודיוניה יהיו פתוחים לציבור וישודרו בשידור חי, וכי מסקנות הוועדה יתפרסמו לציבור מיד עם סיום עבודתה.

בין 97 החותמים על העצומה ישנם ח"כים ושרים לשעבר מהליכוד כמו דן מרידור, ומשה יעלון ומאיר שטרית, שעזבו את הליכוד למפלגות אחרות, וכן חכ לשעבר יהודה בן מאיר, ממפלגת המפדל ז"ל. רוב החותמים הם נציגים של מפלגת העבודה, יש עתיד, מרצ והמחנה הממלכתי, וקדימה ז"ל כמו עוזי ברעם, מיקי חיימוביץ', קולט אביטל, אתי לבני, דוד צור, אפריים סנה, יעל גרמן, יעקב פרי, עיסאווי פריג', מוסי רז, מיכל רוזין, ומנואל טרכטנברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully