וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: חיזבאללה מסוגל להוציא לפועל מתקפה רחבה בגבול, אך יתקשה להפתיע

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 13:24

לפי קצינים בכירים, מערך הטילים האסטרטגיים של חיזבאללה לא נפגע באופן משמעותי, אך הארגון נמצא בשחיקה מתמדת לא רק בגלל תקיפות צה"ל, אלא גם בגלל הכוננות הקבועה מחשש למתקפת פתע ישראלית. לדבריהם, העיכוב בתקיפה אפשר הכנה מיטבית של הצבא לקראת התקפה או מלחמה בצפון

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה/לע"מ

קצינים בכירים בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה מסוגל להוציא לפועל מתקפה רחבה בגבול, אך יתקשה להפתיע את ישראל. משיחות שקיימו הקצינים עם גדודי מילואים בגבול לבנון בשבוע האחרון עולה כי לפי הערכות הצבא, ארגון הטרור מסוגל להוציא אל הפועל מתקפה ממוקדת בהשתתפות כמה עשרות עד מאה מחבלים. עוד עלה בשיחות כי חרף המתקפות הנרחבות של ישראל ברחבי לבנון, מערך הטילים האסטרטגיים של חיזבאללה לא נפגע באופן משמעותי.

הקצינים הדגישו כי כוחות חיזבאללה נמצאים בשחיקה מתמדת לא רק בגלל תקיפות צה"ל, אלא גם בגלל הכוננות הקבועה מחשש למתקפת פתע ישראלית. "צריך לומר ביושר כי המערכים האסטרטגיים של חיזבאללה כמו טילים לטווחים שונים לא נפגעו אבל זה לא אומר שאין לצה"ל יכולת להשמיד היקף גדול מאוד ולגרום לנזקים גדולים מאוד לחיזבאללה", אמר אחד הקצינים.

חיילי מילואים בצפון. מיכאל גלעדי, פלאש 90
יתקשה להפתיע את צה"ל. חיילי מילואים בצפון/פלאש 90, מיכאל גלעדי

צה"ל, לדברי הקצינים, שלל מחיזבאללה את תוכנית המתקפה בהפתעה שלו על העורף הישראלי כבר ב-7 באוקטובר. זאת, בין היתר על ידי השמדת תשתיות בטווח הקרוב והרחוק מהגבול, וחיסול של יותר מ-320 פעילים - ביניהם בכירים כמו מפקד כוח רדואן. "פעילי חיזבאללה מאוד חוששים להסתובב חופשי בדרום לבנון, בטח בטווח ה-40 ק"מ, כי מתנהל נגדם ציד מאוד יעיל אווירי ומודיעיני של צה"ל", הסביר אחד הקצינים. "כל הסיפורים שסיפרו להם על יום הדין והפעולה הקרקעית הגדולה נגד צה"ל וישראל ירדה מהפרק. הם מבינים שזה לא יכול לצאת אל הפועל".

עוד הוסיפו הקצינים כי נסראללה מגביר את קצב האש כלפי ישראל בשל צמצום היקף הלחימה ברצועת עזה, אך במקביל מתמודד עם אתגר ארגוני. לפי אתר החדשות הלבנוני אל ג'נוביה, בחודש האחרון מאות סרבו להתגייס למילואים בארגון השיעי. בשיחתם עם הגדודים אמרו הקצינים כי בחודש האחרון מאות מפעילי חיזבאללה במילואים סירבו להתגייס, ויש בכך תחילה של פגיעה מוראלית בארגון שכוח העילית שלו, כוח רדואן, מונה אלפי מחבלים, וכוחות הקבע והמילואים יחד מונים עשרות אלפי פעילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נזק בקריית שמונה לאחר נפילת רקטה. אייל מרגולין, פלאש 90
חיזבאללה מסוגל להוציא לפועל מתקפה רחבה בגבול. נפילת רקטה בקריית שמונה/פלאש 90, אייל מרגולין

הבכירים סקרו את תמונת המצב בדרום לבנון, ואמרו כי חרף המציאות המורכבת בצפון הכוללת פינוי עשרות אלפים, פגיעה בתשתיות ובכלכלה, "צה"ל מסב נזקים אדירים לחיזבאללה". לפיהם, המגננה בה נמצא צה"ל, חרף הביקורת הציבורית הקשה, משרתת את ישראל, שמנהלת מספר גדול של מאמצים בהגנה ובהתקפה. זאת, ברקע האתגר מול הח'ותים בתימן, האיראנים, העיראקים, רצועת עזה, איו"ש, סוריה, וחדירות אפשריות מגבול ירדן ומצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully