וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי קריית שמונה יפונו לבתי הארחה במימון המדינה; צה"ל ערוך למערכה ארוכה

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 14:08

התכנית שאושרה על ידי שר הביטחון יצאה לפועל ותנוהל ע"י הרשות המקומית, משרד התיירות ורח"ל במערכת הביטחון. במקביל גורם ביטחוני אמר כי צה"ל מוכן לפעולה רחבה שעתידה להמשך שבועות ארוכים ואף חודשים. "מוכנים ללחימה בכמה זירות פעולה - כשהמוקד הוא רצועת עזה"

תקיפת מחבלים ע״י כטמ״ם בשטח רצועת עזה/דובר צה"ל

התכנית להתפנות תושבי קריית שמונה לבתי הארחה במימון המדינמה יצאה לפועל היום (שישי). הפעלת התכנית אושרה על ידי שר הביטחון יואב גלנט והיא תנוהל על ידי הרשות המקומית, משרד התיירות ורח"ל במערכת הביטחון. במקביל, גורם ביטחוני עדכן כי "כוחות צה"ל מוכנים לפעולה רחבה שיכולה לקחת שבועות ארוכים ואפילו חודשים". בהקשר של התמרון הקרקעי אמר הגורם כי המטרה היא להביא להבסת ארגון הטרור חמאס.

בד בבד, שר הביטחון יואב גלנט שיבח בפורום סגור את פעילות אגף מנהל הרכש במשרד הביטחון שפועל מול התעשיות הביטחוניות בישראל, משרד ההגנה בארצות הברית ומדינות נוספות - כדי לייבא תחמושות, ציוד צבאי, אמצעי לחימה, כלי רכב, וציוד רפואי. מדובר במהלך שמטרתו להעניק אורך נשימה ורציפות תפקודית שתאפשר לצה"ל להילחם לאורך חודשים ארוכים, מול כמה זירות פעולה, כשהמוקד הוא רצועת עזה ובמקביל אפשרות להתרחבות הזירה הצפונית.

היערכות חיל הרפואה במהלך מבצע חרבות ברזל. אוקטובר 2023. דובר צה"ל
"ערוכים למלחמה ארוכה", חיילי צה"ל/דובר צה"ל

בתוך כך, הגורם הביטחוני אמר כי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ובכירי צה"ל מקיימים קשר הדוק עם מפקדי סנטקום (פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית) בפיקוד הגנרל מייקל קורילה כדי לעדכן בפניהם את מהלכי המלחמה, האתגרים וההישגים של צה"ל נגד החמאס.

במקביל בעלי הברית מקבלים דיווח שוטף גם על ההתפתחויות בזירה הצפונית מול חיזבאללה וניסיונות האיראנים להצית מספר גזרות במקביל נגד ישראל. הגורם הביטחוני אמר כי "הקשר ההדוק בא לידי ביטוי בבניית תמונת מצב עדכנית כל הזמן לגבי כל הזירות - כל הזמן יש התפתחויות".

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות דרש גם עבור כל היישובים במרחק של עד חמישה קילומטרים מהגבול את הפינוי המיידי. "אני דורש מהממשלה ושר הבטחון להפעיל את סמכותם לפעול מיידית לצו פינוי לקיבוצים מצובה, אילון וכל הישובים הנמצאים עד חמישה קילומטרים מהגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully