וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד תוקף את בן גביר: "הלך להופעה בבריכת הסולטן בזמן שהצפון בוער"

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 9:15

בראיון לרדיו 103FM, יו"ר האופוזיציה הדגיש את החשיבות של הגעה לעסקת חטופים, תקף את הממשלה שנטשה, לשיטתו, את הצפון, ומתעקש שההסכם שחתם עם לבנון הינו הצלחה גדולה, "זה הסכם שנחתם על הראש של חיזבאללה, בו לבנון הרוויחה בעיקר מי מלח"

שריפות בעמיעד/כב״ה צפון

"צריך לייצר מצב בו עסקת החטופים יוצאת לפועל, התיאוריה שלחץ צבאי יחזיר את החטופים לא עובדת במציאות", אמר היום (שלישי) יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM. "שלושה חטופים הוחזרו במבצע צבאי, ואנחנו כמובן שמחים על כך מאוד. אבל עם הזמן עם פשוט מתים שם, כל יום אנחנו מקבלים הודעה על מותו של חטוף אחר. אנחנו צריכים לעשות עסקה ולהחזיר אותם הביתה - זה הדבר החשוב ביותר, הדחוף ביותר, זו המטרה הראשונה".

לפיד התייחס לטענתו של של בן גביר ושל אחרים באופוזיציה לפיה, התמיכה הישראלית בעסקה, דווקא היא מרחיקה את חזרת החטופים. "הם טוענים שאם לא נעשה שום עסקת חטופים, דווקא אז יוחזרו החטופים", קבע. "בפועל, הם רוצים לנהל שלטון צבאי בעזה, ולא מעניין אותם מה יקרה עם החטופים. הם חייבים להחזיר אותם כי הילדות והקשישים האלו נפלו בשבי חמאס במשמרת שלהם, בגלל ההתנהלות המפוקרת שלהם. חייבים לעשות עסקה עכשיו, אנחנו נתמוך מהאופוזיציה".

"אין ספק שצריך להרוג את סינוואר ואת מוחמד דף, לחסל את היכולות הצבאיות של חמאס ולערוך תוכנית ליום שאחרי, כי אם לא נביא אלטרנטיבה לחמאס החמאס תמיד יחזור", קבע. "אבל קודם צריך עסקת חטופים, זה יותר חשוב".

יאיר לפיד יושב ראש "יש עתיד". ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"הם רוצים לנהל שלטון צבאי בעזה, ולא מעניין אותם מה יקרה עם החטופים". ח"כ יאיר לפיד/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

לפיד המשיך והסביר הוא מאמין שאחרי העסקה, על ישראל לצאת לבחירות. "כשהממשלה נדרשה לעשות הכרעות דרמטיות, הם עשו הכרעות רעות מונעות משיקולים פוליטיים. השר לביטחון לאומי בן גביר הוא הממונה על כיבוי אש. למרות שהוא רץ לכל זירת פיגוע, אתמול, בזמן שהאש בצפון משתוללת הוא הלך אתמול לפטריוטים ומשם להופעה בבריכת הסולטן. הם נכשלו ב-7 באוקטובר והם ממשיכים להיכשל בכל יום שעבר מאז. על אזרחי ישראל צריכים להגיד 'אנחנו לא יכולים שההפקרות תמשיך להשתולל - צריכים ממשלה שפויה, טובה והגונה'".

לפיד טוען כי במערכה מול חיזבאללה, היה נוקט בגישה של מאמץ מדיני. "הייתי מתחיל במאמץ הזה כבר לפני 8 חודשים. לעומת זאת, הממשלה שלחה את המאמץ המדיני לחו"ל, לא ערבה את האירופים ולא יצרה מנועי לחץ. אין להם שום עניין לנהל מאמץ מדיני וכעת אנחנו רואים את התוצאות - אנחנו במפולת הסברתית שלא היה כמוהה, כך אומרים כל הדרגים המקצועיים. ההסכם שאני עשיתי עם לבנון היה הצלחה גדולה. זה היה הסכם שנחתם עם ממשלת לבנון על הראש של חיזבאללה, בו הלבנונים לא הצליחו למצוא נפט ובפועל הרוויחו קצת מים מלוחים. זה הישג מדיני גדול, אם הממשלה באמת מאמינה שהוא אסון הייתה להם שנה וחצי בו הם יכלו לבטל אותו".

איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
קופץ לכל זירת פיגוע, אבל הזניח לבקר את הצפון הבוער. השר איתמר בן גביר/ניב אהרונסון

במקביל למהלך המדיני, לפיד סובר כי נדרשת פעולה צבאית שתרחיק את חיזבאללה מהגבול. "תושבי הצפון לא יקבלו מצב בו הם חיים תחת איום 7 באוקטובר עד סוף ימי חייהם. צריך להרחיק את חיזבאללה כ-10 ק"מ מהגבול ולפרוס שם את צה"ל כדי לוודא שאין הסתננויות. המחיר יהיה גבוה, אבל אנחנו לא יכולים להשאיר את חבל הארץ היפה הזה נטוש. מדינת ישראל לא תהיה בת ערובה של חיזבאללה כפי שהייתה של חמאס בחסות מזוודות הכסף של נתניהו".

"הזמינו את נתניהו לקונגרס בתאריך בו ביידן נמצא באיטליה. אם הוא יסע לקונגרס ולא תהיה לו פגישה עם הנשיא - זה נזק מדיני הרבה יותר מתועלת", אמר לפיד. "אין צורך שהוא ישחק במשחקים שלו בזמן שהמדינה בוערת, זה עושה יותר נזק מתועלת, היה עדיף שהיה נואם בקריית שמונה. באופן יציב בסקרים ניתן לראות שאזרחי ישראל אומרים 'הטירוף הזה לא יכול להימשך, אנחנו רוצים ממשלה אחרת', ותהיה להם. כשיש ממשלה מופקרת ולא מתפקדת, בסוף היא מתפרקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully