וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות 7 באוקטובר: יחידה לאיסוף מודיעין גלוי תוקם מחדש בצה"ל

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 14:31

היחידה "חצב" נסגרה לפני זמן רב, חרף ההתנגדות של בכיריה. לאחר השבת השחורה, גבר העיסוק באמ"ן בהבאת מודיעין מכלי תקשורת שונים, והתארגנות בעניין של אנשי מילואים אף הביאה להישגים במלחמה. משכך הוחלט להקימה מחדש, כשהמטרה הסופית היא הקמת מעין מכון מחקר צה"לי

תיעוד ממצלמת גוף של לוחם יחידת אגוז בעת סריקת מבנה בו שהו מחבלים/דובר צה"ל

באמ"ן פועלים להקמת גוף חדש שיאסוף מודיעין גלוי על האויב מכלי תקשורת שונים - כך נודע לוואלה. הדבר נעשה בעקבות 7 באוקטובר, וזמן רב לאחר שהוחלט לסגור את יחידת חצב שהתמחתה באיסוף מסוג זה, חרף הביקורת על כך.

עוד נודע לוואלה, כי עם תחילת המלחמה, גבר העיסוק באמ"ן בנושא זה. חיילי מילואים באגף רשמו הישגים מודיעיניים משמעותיים ביותר על בסיס מודיעין שהתקבל מכלי תקשורת ערביים והרשתות החברתיות בלבנון, בעזה, ביהודה ושומרון וביעדים נוספים.

מנהלת המטרות המטכ"לית של אגף המודיעין בצה"ל. דובר צה"ל
המטרה להקים מעין מכון מחקר צה"לי. חיילים באמ"ן/דובר צה"ל

בשבועות האחרונים, החלה יוזמה של אנשי מילואים בגיבוי בכירי אמ"ן, של גיוס מידענים ומידעניות ואנשי "אוסינט" (מודיעין גלוי) מנוסים למאגר המילואים העתידי של הענף, על מנת להרחיב את פעילות היחידה המתארגנת מחדש, בעיקר בזירה הפלסטינית. לפי גורמי צבא במילואים יש מספר גדול של פניות מאנשי מילואים ותיקים. עדיין מחפשים קציני בינה רשתית עם ניסיון במודיעין גלוי, עורכי וידאו, משקלטים, דסקאים ועוד.

עוד הוחלט, כי בנוסף להתארגנות המחודשת שקמה על בסיס אנשי מילואים שנקטו יוזמה, יש לגייס מומחי ידע לשירות ארוך בתצורת אזרחים עובדי צה"ל או יועצים. ביניהם: בוגרי יחידת חצב, אנשי אקדמיה שלמדו מזרח תיכון או אנשי שפה שמעוניינים להמשיך להתפתח בנתיב הזה. המתגייסים למשימה יתנו מענה לצי"חי (ציון ידיעה חשובה) עומק לאורך זמן, ניתוחי שיח, וידאו, בניית תוצרים וכדומה. אחד הגורמים המעורים בנושא אמר כי מטרת ההתארגנות היא ליצור מעין מכון מחקר צה"לי. העבודה מתקיימת במרכז הארץ וצה"ל מתכוון לשפר את תנאי העסקה עבור מועמדים ספציפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully