וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני הציונות הדתית לסמוטריץ': "אם תקודם עסקה מסוכנת - לפרוש מהממשלה"

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 10:34

בפגישה שנערכה אתמול שמע שר האוצר את הדברים מרבני הציונות הדתית. עם זאת, לפי גורמים המעורים בפרטים, הרבנים ביקשו להתייעץ עמם פעם נוספת כשכל פרטי העסקה יהיו ידועים באופן ברור

סמוטריץ': אם חיזבאללה לא ייענה לדרישותינו- עלינו לצאת למתקפת נגד בעומק לבנון/מערכת וואלה

רבני הציונות הדתית נפגשו אתמול (ראשון) עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כדי לדון בעסקת החטופים שהציעה ישראל. בפגישה הם טענו כי אם תקודם "עסקה מסוכנת", כלשונם, "אפשר יהיה לפרוש מהממשלה". בכך נתנו הרבנים את הסכמתם למימוש האיום של יו"ר הציונות הדתית מצאת השבת כי מפלגתו לא תהיה חלק מהממשלה אם תקודם העסקה - כבר מהשלב הראשון. עם זאת, לפי גורמים המעורים בפרטים, הרבנים ביקשו להתייעץ עמם פעם נוספת כשכל פרטי העסקה יהיו ידועים באופן ברור.

כזכור, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציג את ההצעה הישראלית לסיום המלחמה ושחרור החטופים ביום שישי האחרון. ראש הממשלה נתניהו שוחח עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר - לפני שיוציאו את התייחסותם. לפי גורמים שעודכנו בפרטי השיחה, נתניהו ביקש מהם "לא להיות נמהרים" בתגובותיהם. כשעה וחצי לאחר מכאן הוציאו שניהם תגובות עם איום מפורש בפירוק הממשלה אם המתווה יתקבל.

ביידן בהצהרה מיוחדת על עסקת החטופים, 31 במאי 2024. רויטרס
״עסקה מסוכנת״, כלשונם/רויטרס

פגישתו של השר סמוטריץ' אתמול, כפי שדיווח עליה לראשונה מיכאל שמש בכאן 11, כללה גם את רב יהושע שפירא, הרב דודי דודקביץ, הרב חננאל אתרוג, הרב שמעון כהן והרב חיים גנץ. מדובר באותם רבנים שהורו לו להתנגד "עד הסוף" נגד אפשרות שבה יו"ר רע"מ מנסור עבאס יהיה חלק מהקואליציה בראשות נתניהו, גם במקרה של הישענות עליו מבחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully