וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אמר לסמוטריץ' ובן גביר "לא להיות נמהרים"; אחרי שעה וחצי הם איימו בפירוק הממשלה

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 6:09

ראש הממשלה שוחח עם יו"ר הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית לפני שהם הוציאו את התייחסותיהם לנאום של ביידן, שהציג את המתווה לשחרור החטופים העדכני של ישראל. אלא שהשניים לא הקשיבו לו ומיהרו לפרסם איומים מפורשים כשעה וחצי לאחר מכן

סמוטריץ': אם חיזבאללה לא ייענה לדרישותינו- עלינו לצאת למתקפת נגד בעומק לבנון/מערכת וואלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצאת השבת עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר - לפני שהם הוציאו את התייחסותם לנאום ביידן ולמתווה השבת החטופים העדכני. לפי גורמים שעודכנו בפרטי השיחה נתניהו ביקש מהם "לא להיות נמהרים" בתגובותיהם. בערך כשעה וחצי אחר כך בן גביר וסמוטריץ' הוציאו שניהם תגובות עם איום מפורש בפירוק הממשלה במידה והמתווה יתקבל.

"שוחחתי כעת עם ראש הממשלה והבהרתי לו שלא אהיה חלק ממשלה שתסכים למתווה המוצע ותסיים את המלחמה ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים", מסר סמוטריץ' בהודעה שפרסם. "לא נסכים להפסקת המלחמה לפני השמדת חמאס, לא לפגיעה קשה בהישגי המלחמה עד כה באמצעות נסיגת צה"ל וחזרת עזתים לצפון הרצועה, ולא לשחרור סיטונאי של מחבלים שישובו חלילה לרצוח יהודים.

הסתודדיות במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על ביטול חוק עילת הסבירות 24 ביולי 2023. רויטרס
לא שמע לו. סמוטריץ' ונתניהו/רויטרס

"אנו דורשים את המשך הלחימה עד להשמדת חמאס והחזרת כל החטופים, יצירת מציאות ביטחונית אחרת לחלוטין בעזה ובלבנון, חזרת כלל התושבים לבתיהם בצפון ובדרום והשקעה מאסיבית בפיתוח מואץ של חבלי הארץ הללו".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"הסכמה לעסקה כזו איננה הניצחון המוחלט - אלא התבוסה המוחלטת"./עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בן גביר התנגד בחריפות לעסקה. "העסקה כפי שפרטיה פורסמו היום - משמעותה סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס. הסכמה לעסקה כזו איננה הניצחון המוחלט - אלא התבוסה המוחלטת. לא נאפשר את סיום המלחמה ללא חיסולו המוחלט של חמאס".

הוא הוסיף ואיים, "במידה וראש הממשלה יוציא לפועל את העסקה המופקרת בתנאים שפורסמו היום, שמשמעותם הם סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully