וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האיומים על פרישה מהממשלה: נתניהו ייפגש עם בן גביר

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 8:48

ראש הממשלה צפוי להציג לשר לביטחון לאומי את פרטי המתווה המתגבש לשחרור החטופים. ע"פ גורמים בסביבת בן גביר, בלשכת ראש הממשלה העבירו לו מסר כי בניגוד לדבריו של הנשיא ביידן, אין בטיוטת ההסכם סעיף הכולל את עצירת המלחמה, וכן כי שאר הסעיפים לא יהוו "עסקה מופקרת"

"אם נתניהו ימשיך להוביל עסקה - נפרק את הממשלה"/לשכת השר איתמר בן גביר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הבוקר (שני) עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ברקע האיומים שלו בפרישה מהממשלה. לדברי גורמים בסביבת ראש הממשלה, הוא צפוי להציג בפגישה את פרטי המתווה המתגבש לשחרור החטופים.

לפי גורמים בסביבת בן גביר, בלשכת ראש הממשלה העבירו לשר לביטחון לאומי מסר כי בניגוד לדבריו של הנשיא ביידן, אין בטיוטת ההסכם סעיף הכולל את עצירת המלחמה, וכן כי שאר הסעיפים לא יהוו "עסקה מופקרת", זאת לאחר שבן גביר אמר בתגובה לפרסום הדברים כי העסקה כפי שפרטיה מוצגים הם "אינם הניצחון המוחלט", אלא ה"תבוסה המוחלטת".

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
הבטיח לו שלא תהיה "עסקה מופקרת". נתניהו ובן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

ביום שישי, נשיא ארה"ב ביידן נאם והציג מתווה מפורט לעסקת החטופים. במסגרת מתווה שהציג, תתקיים הפוגה בת שישה שבועות לפחות במהלך השלב הראשון של העסקה. הפסקת אש קבועה תחול במהלך שלבי העסקה המאוחרים יותר. "הגיע הזמן שהמלחמה הזו תסתיים והיום שאחרי יתחיל", אמר בסיום נאומו.

בצאת השבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצאת השבת עם השרים סמוטריץ' ובן גביר - לפני שהוציאו את התייחסותם לנאום ביידן ולמתווה השבת החטופים העדכני. לפי גורמים שעודכנו בפרטי השיחה נתניהו ביקש מהם "לא להיות נמהרים" בתגובותיהם. בערך כשעה וחצי אחר כך בן גביר וסמוטריץ' הוציאו שניהם תגובות עם איום מפורש בפירוק הממשלה במידה והמתווה יתקבל.

"שוחחתי כעת עם ראש הממשלה והבהרתי לו שלא אהיה חלק ממשלה שתסכים למתווה המוצע ותסיים את המלחמה ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים", מסר סמוטריץ' בהודעה שפרסם. "לא נסכים להפסקת המלחמה לפני השמדת חמאס, לא לפגיעה קשה בהישגי המלחמה עד כה באמצעות נסיגת צה"ל וחזרת עזתים לצפון הרצועה, ולא לשחרור סיטונאי של מחבלים שישובו חלילה לרצוח יהודים.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
"הגיע הזמן שהמלחמה הזו תסתיים והיום שאחרי יתחיל". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

בן גביר מסר גם הוא את התנגדותו החריפה, "העסקה כפי שפרטיה פורסמו היום - משמעותה סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס. הסכמה לעסקה כזו איננה הניצחון המוחלט - אלא התבוסה המוחלטת. לא נאפשר את סיום המלחמה ללא חיסולו המוחלט של חמאס".

הוא הוסיף ואיים, "במידה וראש הממשלה יוציא לפועל את העסקה המופקרת בתנאים שפורסמו היום, שמשמעותם הם סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully