וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים: "ביידן מציע תקווה אמיתית. חוששים שנתניהו שוב יטרפד עסקה"

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 19:39

המשפחות דורשת לקבל את ההצעה שהציג ביידן בנאומו אמש. אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שמוחזק ברצועה: "אסור להחמיץ את ההזדמנות, צריך לצאת לרחובות ולא להפסיק להפגין עד שיחזרו כולם". עינב צנגאוקר, שבנה נחטף לעזה: "נתניהו, תחזיר לי את מתן שלי"

מטה משפחות החטופים קרא היום (שבת) לכלל חברי הכנסת לקבל את "עסקת נתניהו", אותה הציג אתמול נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שייחס אותה לישראל, ולפיה תתקיים הפסקת אש ממושכת, ובמסגרתה ישוחררו כלל החטופים. הצהרת משפחות החטופים התקיימה כמדי שבוע בשער בגין של הקרייה בתל אביב, ולאחריה צפויות הפגנות נגד הממשלה ברחבי הארץ.

"המטה דורש להשיב את כלל החטופים והחטופות, מי לשיקום ומי לקבורה ולא לפספס את ההזדמנות שנוצרה להשבתם הביתה", מסר מטה משפחות החטופים. "בשעות הקרובות יגיעו משפחות חטופים לכל חברי הקבינט, הממשלה והכנסת ויתבעו לאשר את עסקת נתניהו עכשיו".

"אמש נשיא ארה"ב ביידן הציג את ההצעה הישראלית לעסקה, הצעה שמהווה, לדברי ביידן, מפת דרכים להפסקת אש ממושכת ולשחרור כל החטופים", אמרה בהצהרה בתל אביב, אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר, "לפי הפרסומים בתקשורת, הצעה זו אושרה פה אחד בקבינט המלחמה. 'אסור שנאבד את הרגע הזה', אמר אמש ביידן, ואנחנו חוזרים על דבריו: אסור שנאבד את הרגע הזה! אסור להחמיץ את ההזדמנות הזו! אנחנו קוראים לציבור: צאו לרחובות לתמוך בעסקה! צאו לרחובות, ואל תחזרו עד שהם חוזרים!".

משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת, שער בגין, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון
משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת, שער בגין, 1 ביוני 2024/ניב אהרונסון
משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת, שער בגין, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון
משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת, שער בגין, 1 ביוני 2024/ניב אהרונסון
אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, בהצהרה למען החזרת החטופים,שער בגין, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון, צילום מסך
אילה מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, בהצהרה למען החזרת החטופים,שער בגין, 1 ביוני 2024/צילום מסך, ניב אהרונסון

ברוח דומה דיברה גם עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר. "אחרי תקופה ארוכה של ייאוש במדינה, נאומו של ביידן אמש מציע לראשונה תקווה אמיתית: תקווה להחזרת כל החטופים ולהשבת הביטחון לישראל. אבל אסור להתבלבל: ביידן נאם אמש כי הוא יודע שנתניהו עלול לטרפד גם את העסקה הזו. אחרי חודשים שבהם נתניהו סיכל עסקאות, ביידן רצה שהציבור ידע מה באמת נמצא על השולחן. ואנחנו מודאגים גם עכשיו, שנתניהו שוב ינסה לטרפד את העסקה!". לדבריה, לאחר שאמש "גורם עלום" שוב תקף את ביידן, ולאחר שגם הודעות לשכת נתניהו לא אישרו פומבית את מתווה ביידן אלא הציגו שוב הקשחת עמדות, המשפחות דורשות מנתניהו "להסיר את כל ההסתייגויות, ולצאת לציבור ולהתייצב פומבית מאחורי ההצעה הישראלית שהציג ביידן. צא לציבור ואשר את העסקה הזו!".

עינב צנגאוקר, בנה מתן צנגאוקר חטוף בעזה , בהצהרה למען החזרת החטופים,שער בגין, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון, צילום מסך
עינב צנגאוקר, בנה מתן צנגאוקר חטוף בעזה , בהצהרה למען החזרת החטופים,שער בגין, 1 ביוני 2024/צילום מסך, ניב אהרונסון

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון, העריכה כי בצאת השבת "אנחנו צפויים לשמוע את הקיצוניים בממשלה שמתנגדים לעסקה, מיעוט קולני שצפוי לתקוף את ביידן ולאיים על נתניהו פוליטית. הקיצוניים רוצים שהמלחמה תימשך לעד, הם מוכנים להקריב את החטופים. גנץ, איזנקוט וגלנט - זאת ההזדמנות האחרונה שלכם לוודא שנתניהו לא מטרפד שוב את העסקה! השמיעו קולכם ואימרו לציבור שאתם תומכים בעסקה כפי שהוצגה על ידי ביידן, הכוללת את סיום המלחמה ותכנית ליום שאחרי. לא מספיקה הצבעה בקבינט! הפעילו את כוחכם כדי שהעסקה הזו תצא לפועל, צאו לציבור והסבירו על העסקה ועל יתרונותיה, אל תפקירו את השיח לקיצונים!".

הפגנה למען סיום המלחמה בחיפה, 1 ביוני 2024. יואב רונן, אתר רשמי
הפגנה למען סיום המלחמה בחיפה, 1 ביוני 2024/אתר רשמי, יואב רונן

בחיפה צעדו הערב מאות מפגינים ממרכז הכרמל למרכז חורב כשהמסר שלהם מתכתב עם נאום נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומביע את תמיכת העם בישראל ביזמתו: "אנחנו לא הממשלה שלנו". אלפים הפגינו בצומת כרכור, השמיעו את נאום ביידן מאמש ומחאו כפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully