וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר על הפרק? כל התחזיות לגורלו של טראמפ אחרי הדרמה הגדולה

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 9:33

חבר המושבעים הרשיע אמש את נשיא ארה"ב לשעבר בכל 34 הסעיפים בפרשת "דמי השתיקה", וגזר דינו יוכרז ב-11 ביולי. "זה לא מסוג המקרים שבהם היית מצפה לעונש מאסר - אך מדובר באדם עם פרופיל גבוה", טוענים מומחים משפטיים, "זה לא בלתי סביר"

טראמפ מחוץ לבית המשפט: "זה אסון למדינה שלנו"/רויטרס

חבר המושבעים במשפט "דמי השתיקה" של טראמפ הגיע אמש (שישי) להכרעה, והאשים את הנשיא לשעבר בכל 34 הסעיפים בפרשה שעוסקת בתשלום לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס טרם הבחירות ב-2016 כדי שלא תתראיין על קשר מיני שלכאורה היה לה עמו בעבר.

עורכי דינו של טראמפ הודיעו כי יערערו על ההחלטה, בעוד גזר דינו של הנשיא לשעבר יוכרז ב-11 ביולי, ארבעה ימים לפני ועידת המפלגה הרפובליקנית בה הוא צפוי להיות מוכרז רשמית כמועמד המפלגה לנשיאות. מה צפוי לעלות בגורל הנשיא?

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מחוץ לבית המשפט בניו יורק. 14 במאי 2024. רויטרס
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מחוץ לבית המשפט בניו יורק. 14 במאי 2024/רויטרס

גזר דין עם מאסר אינו בלתי סביר

האנליסט המשפטי אלי הוניג, מטעם רשת התקשורת CNN אמר כי הפשעים בהם הורשע הנשיא לשעבר אינם בדרגה החמורה ביותר, ולכן ההחלטה האם הוא יכנס למאסר תלויה בשופט. בתוך כך, ציין הוניג כי מחקרים אמפיריים הראו כי במהלך השנה האחרונה, הרשעות בדרגת חומרה זהה לשל טראמפ ברובן לא הובילו למאסר, כש- 70-90% מההרשעות הביאו לרוב לעונשים של מאסר על תנאי, קנסות, עבודות שירות, או שילוב ביניהם.

מומחים משפטיים נוספים התייחסו להרשעה חסרת התקדים, וניתחו את הסבירות שהנשיא לשעבר ישב מאחורי סורג ובריח. "בדרך כלל זה לא מסוג המקרים שבהם היית מצפה שעבריין צווארון לבן שהורשע בפעם הראשונה, יקבל עונש מאסר", אמר סנגור ניו יורק אנדרו ויינשטיין, שב-2009 ייצג אדם שנידון לשלוש שנות שחרור על תנאי. לאחר שהודה באשמה בזיוף רישומים עסקיים כחלק מתוכנית לפדיון צ'קים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
דונאלד טראמפ. רויטרס
דונאלד טראמפ/רויטרס

השופט עשוי לשקול את חומרת ההאשמות בשל קשריהם לבחירות

למרות זאת, גזר דין עם מאסר אינו בלתי סביר, לנוכח החומרה כי מדובר באדם בפרופיל כה גבוה וחשיבות רבה. בהכרעת העונש, השופט עשוי לשקול את חומרת ההאשמות הבסיסית בשל קשריהם לבחירות 2016, כמו גם את החלטתו של טראמפ ללכת למשפט במקום לקבל אחריות על ידי הודאה באשמה. כבר ב-16 באפריל אמר השופט כי "כולם יודעים שמר טראמפ עשוי לקבל זמן בבית הכלא במידה וימצא אשם".

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ישנם רישומים של בית המשפט הפלילי במנהטן המראים כי לפחות ארבעה נאשמים שהודו בעבירות דומות במהלך השנה נשפטו לשנה או יותר בכלא. בניגוד לטראמפ, שלוש מתוכם הואשמו גם בפשעים כמו הונאה וגניבה בשווי רב.

בתוך כך, סקר שנערך טרם ההרשעה הראה שרוב תומכיו של טראמפ לא יושפעו מגזר דין, בין אם יוכרז כאשם ובין אם לא. 67% מהמצביעים הרשומים אמרו כי במידה והנשיא לשעבר יורשע, הדבר אינו ישפיע על הצבעתם, ו-76% טענו אותו דבר במידה ויוכרז כחף מפשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully