וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ביידן אישר לאוקראינה לתקוף בנשק אמריקני מטרות ברוסיה

עודכן לאחרונה: 31.5.2024 / 7:56

גורמים אמריקניים אמרו כי התקיפות הללו יוגבלו לאזורים הסמוכים לחרקוב, העיר השנייה בגודלה שלעברה מתקדמים הכוחות הרוסיים. עד כה נאלצה קייב להימנע מתקיפת אמצעי השיגור מעבר לגבול, והשינוי מגיע בעקבות לחץ רב על הממשל. פוטין הזהיר מתקיפת רוסיה בנשק מערבי

"טירת הארי פוטר" באודסה עולה באש אחרי התקפה רוסית/טלגרם

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר לאוקראינה לתקוף בתוך שטחה של רוסיה באמצעות נשק אמריקני, אם כי הגביל את השימוש בה כך שקייב תוכל לפגוע רק במטרות מעבר לגבול הסמוך לחרקוב - כך אמרו אמש (חמישי) גורמים אמריקניים.

"הנשיא הנחה לאחרונה את צוותו להבטיח שאוקראינה תוכל להשתמש בנשק שסופק על ידי ארה"ב למטרות אש נגדית בחרקוב, כך שאוקראינה תוכל לפגוע בחזרה בכוחות הרוסיים שפוגעים בהם או מתכוננים לפגוע בהם", אמר אחד הגורמים לרשת CNN.

וושינגטון סירבה לתקיפת מטרות ברוסיה בכלי הנשק שלה מאז פרוץ המלחמה, והשינוי מגיע על רקע לחץ בינלאומי גובר מצד בעלות בריתה הקרובות. עם זאת, הוא מוגבל לאזור סביב חרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן. 25 בפסטמבר 2023. רויטרס
נשיא ארה"ב ביידן ונשיא אוקראינה זלנסקי/רויטרס

הגורם האמריקני הוסיף כי אוקראינה לא ביקשה אישור לתקוף יעדים רוסיים מעבר לאזור הסמוך לחרקוב, והעריך שוושינגטון לא תסכים להרחבת השטח המותר.

לדבריו, קייב ביקשה מוושינגטון לשנות את מדיניותה רק בשבועות האחרונים, על רקע התקדמותם של הכוחות הרוסיים. כעת, כוחות רוסיים, מחסני תחמושת ומרכזים לוגיסטיים במערב רוסיה, מעבר לגבול חרקוב, יכולים להיות מותקפים באמצעות ארטילריה ורקטות מתוצרת אמריקנית.

מוסקבה טרם הגיבה לדיווחים בארצות הברית, אך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר בימים האחרונים מפני תקיפת שטחה של רוסיה באמצעות נשק מערבי. ואולם, איומים דומים של הקרמלין לפני כל שדרוג יכולותיה של אוקראינה התבדו לאורך המלחמה שנמצאת בשנתה השלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully